Silnik
: Niby tylko 80 km, w gazie. Mało? Wystarczająco jak na jeździdło.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Klimatyzacja - pęknięcie przewodu wysokiego ciśnienia i chłodnica
Układ elektryczny
: Centralny zamek, przepalające się przednie żarówki, altermator
4,0
Całokształt
Używka zakupiona u dealera Skody spisuje się poprawnie. Nie ma szpanowania wnętrzem, czy sylwetką, ale to jeździdło, a nie arcydzieło stylistów i inżynierów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak dla mnie silnik ma wystarczającą moc i dynamikę, auto ma zamontowaną instalację LPG BRC Sequent. Nieco falują obroty na jałowym biegu, gdy auto jest na gazie, zwłaszcza w chłodne dni.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą poprawnie, choć zdarzają się mi wpadki nie wrzucenia biegu i mały zgrzyt :0.
4,0
Układ jezdny
Działa poprawnie, nie miałem jak dotąd problemów. Autem zrobiłem 50 000 km w ciągu 1,5 roku, nie doszło do awarii.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z przodu na boki nieco ograniczona przez przednie słupki, małe prawe lusterko też nie ułatwia obserwacji w tylnej półsferze.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i na czuja. :D
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szału nie ma, ustawienie temperatury nawiewu jest iluzoryczne, albo zimno/gorąco, albo w włączoną klimą bardzo zimno/gorąco/b.gorąco. Brak możliwości ustawienia wartości pośrednich. Dmuchawa na dwóch najwyższych ustawieniach jest głośna.Szyby i wnętrze odparowują sprawnie na najwyższych obrotach dmuchawy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 dorosłe osoby podróżować będą w miarę normalnie. Plus za regulację pion/poziom dla fotela kierowcy, a także za regulację kierownicy. Tylna kanapa dla 3 osób to wyzwanie :D.
3,0
Wyciszenie
Do 120 km/h jest znośnie, przy 140 na autostradzie silnik głośniejszy i szum powietrza mogą uprzykrzyć jazdę
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto z LPG, spala średnio 8 litrów na 100 km. Mój rekord ekonomicznej jazdy to 7,1 l/100 km, a max. 9,2 (3 osoby, bagaż, autostrada i v=140 km/h non stop przez A1). Cena gazu obecnie -1,6 pln za litr. Roczne koszta przeglądu technicznego, przeglądu instalacji gazowej, wymiany filtrów, płynów ustrojowych i świec kształtują się w wysokości 700 złotych (z robocizną fachowców:D)
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione za 17 tys. do tego 3 tys. instalacja LPG (cena z sierpnia 2015). Przy tej ilości km przejechanych na gazie, mając klimatyzację (manualną), czujniki parkowania oraz wspomaganie kierownicy nie mogę narzekać, jestem zadowolony.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. Przednia część wydechu do wymiany po 20 tysiącach km
2. Tylna część wydechu do wymiany po 25 tysiącach km
3. Przednie żarówki świateł mijania (po jednej parze na rok jazdy)
4. Tylna żarówka stopu (jedna na rok)
5. Żarówki świateł pozycyjnych (po jednej parze na rok)
6. Nie domykająca się klapa wlewu paliwa (naprawa zajmuje około 5 minut) jeden raz
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. Centralny zamek (wymieniony na gwarancji bezpłatnie)
2. Pęknięty przewód wysokiego ciśnienia w klimatyzacji, oraz skorodowana chłodnica klimatyzacji i spowodowany tym wyciek czynnika chłodzącego (zakup i naprawa - 2 tysiące złotych)
3. Zużyty alternator (zakup i naprawa 700 złotych)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 80KM 59kW
[l/100km]