W miarę solidny, funkcjonalny, bez polotu i zbędnych bajerów środek służący do przemieszczania się. W sumie nie żałuję zakupu, gdyby nie mała ilość miejsca w środku i beznadziejne zawieszenie, to nawet byłbym zadowolony. W octavii jest lepiej w obu tych kwestiach i to raczej będzie mój następny samochód, co w sumie dobrze o skodzie świadczy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik elastyczny jak na benzyniaka bez turbo. 80 KM vs 132 Nm (przy obrotach 3800) to dobry stosunek.
Da się tym silnikiem sprawnie jeździć nie przekraczając 3500 rpm.
Honda np. ma 100 KM i tylko 127 Nm, w dodatku przy obrotach 4800.
3,0
Skrzynia biegów
Haczy 1 i wsteczny - trzeba wyczuć żeby lekko wchodziły. Przełożenia znośne - na V biegu przy 100 km/h obrotomierz wskazuje 2800 rpm - dla tej mocy trudno oczekiwać dłuższych przełożeń.
2,0
Układ jezdny
Zazwyczaj auto albo ma komfortowe zawieszenie ale mniej pewne na zakrętach, albo twarde i bardziej pewne. Fabia łączy obie te cechy - ma zawieszenie niekomfortowe i niepewne. Każdą nierówność której nie dostrzeże oko, dostrzeże - za przeproszeniem - dupa. Trzęsie nawet na drodze która wydawałaby się idealnie równa.
Miałem kiedyś podobne odczucia w bmw z utwardzonym zawieszeniem, ale tam przynajmniej na zakręcie nie było wrażenia jakbym miał się przewrócić.
Komfort
4,0
Widoczność
Czujniki parkowania to wspaniała rzecz.
Przeszkadzają przednie szerokie słupki, poza tym OK.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką i proste w obsłudze, są takie podstawowe rzeczy jak np. regulacja kierownicy w 2 płaszczyznach i regulacja wysokości fotela kierowcy. Plus za teleskopy zamiast zawiasów w klapie bagażnika.
Po lekkim naciśnięciu kierunkowskazu i puszczeniu miga 3 razy - po przyzwyczajeniu się stwierdziłem że to dobry pomysł.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja radzi sobie latem a ogrzewanie zimą. Chociaż mam wrażenie że nie ma wielkiej różnicy czy ustawię grzanie na 1/4 czy na 3/4.
Wentylacja OK - szyby parują tylko w jesienne deszczowe dni gdy jedzie pow. 2 osób - wtedy trzeba włączyć dmuchawę na drugi bieg.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest za wąsko - poza tym w miarę OK.
Plus za bagażnik - wyjazd na wakacje rodziną 2+2 z wózkiem jest jak najbardziej wykonalny.
3,0
Wyciszenie
Pow. 110 km/h dźwięk silnika jest już nieco męczący. Zawieszenie słychać, ale nie jest źle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy płynnej jeździe pali mało. W mieście 6.5 nie jest żadną abstrakcją (rekord: 6.1) , chociaż na krótkim dystansie 10-11 to norma.
Trasa: mój rekord 5.0, ale to było 80 na V biegu i cały czas stała prędkość, przy normalnej spokojnej jeździe jest 5.5, przy 130 na 2-pasmówce ok. 6.5
Przeglądy w ASO są drogie, dlatego nie korzystam z ASO.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobra cena jakości do ceny, ale kupowałem to auto 4 lata temu, teraz rynek się nieco zmienił.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od nowości skrzypiał fotel - poprawili na gwarancji. Oba łączniki stabilizatora zostały wymienione. Jeden przy 15 tys. i do tej pory jest OK. Coś cicho poskrzypuje z tyłu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 80KM 59kW
[l/100km]