Karoseria
: jakość lakieru metalizowanego , po 9 latach błyszczy się pięknie, ale to nie jest lakier wodorozcieńczalny i dlatego
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: cewki, czujniki
Zawieszenie
: przednie to porażka
Karoseria
: zamki, mechanizm szyby
3,0
Całokształt
przeciętny samochód, przereklamowany bo niby jak z grupy VW to będzie super a tak nie jest, za dużo w nim elementów plastikowych odpowiadających za istotne podzespoły np. tuleje wahacza, pękający element do linki w mechanizmie elektrycznej szyby, kołek do mocowania szyby w tylnych drzwiach i inne
Wrażenia
3,0
Silnik
elastyczność słaba, silnik budzi się do życia powyżej 3500 obr/min, kultura pracy przeciętna, na fabrycznych włoskich cewkach falują obroty, po zamianie na Beru duża różnica, silnik przekombinowany technicznie ma 2 paski rozrządu, dwa napinacze i dwie rolki, pełno czujników, przerost formy nad treścią
4,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą lekko, przydałaby się 6 na trasie
2,0
Układ jezdny
twardo, zawieszenie o wadliwej konstrukcji z plastikowymi tulejami wahacza, ciągle albo coś skrzypi albo piszczy, wady konstrukcyjne
Komfort
2,0
Widoczność
w sedanie do tyłu widoczność słaba
4,0
Ergonomia
fajne kieszenie w boczkach siedzeń, wygodny przełącznik zespolony, wygodna regulacja fotela i kierownicy pion-poziom
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie średnio wydajne, klimy nie mam więc wentylacja latem tylko poprzez okna
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z tyłu mało miejsca, w sedanie bagażnik jest duży kosztem miejsca dla pasażerów
3,0
Wyciszenie
średnia klasowa
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na krótkich trasach w mieście pijak dosłownie 10 litrów spala, na trasie 5,5 - 6,5 litrów
2,0
Stosunek jakość/cena
za drogi w zakupie jako nowy, kiepska relacja cena nowego/wyposażenie
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
pilot centralnego zamka wymieniony na gwarancji bo przestał działać, wyciek płynu chłodzącego spod czujnika wentylatora w chłodnicy, termostat, cewki zapłonowe, czujnik temperatury silnika, fatalne fabryczne opony Matador Slovakia, często przepalały się żarówki i trzeba zamontować patent z ASO czyli kabelki dodatkowe
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zacięty mechanicznie zamek w tylnych lewych drzwiach, skrzypienie i stuki w zawieszeniu, pękł plastik od linki elektrycznej szyby w drzwiach i szyba spadła
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]