Inne
: możliwość regulacji czasu zwłoki między wahnięciami wycieraczek w przerywanym cyklu - świetna rzecz
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: instalacja multipleksowa + elektronika silnika to wielka słabość fabii
Zawieszenie
: zbyt delikatne + wady materiałowo konstrukcyjne
Silnik
: układ zapłonowy, chłodzenia, zużycie oleju
3,0
Całokształt
zwykły czeski samochód, tyle że bardzo przereklamowany. To już skoda favorit, którą posiadałem kiedyś była mniej awaryjna
Wrażenia
3,0
Silnik
za bardzo przekombinowany i przez to awaryjny oraz drogi w obsłudze - elektroniczny pedał gazu, cztery cewki zapłonowe, dwie sondy lambda, zawór EGR, dwa paski rozrządu i cztery rolki itp. Mało elastyczny i dużo pali. Jedynie na wolnych obrotach pracuje cicho.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi przełączają się w miarę lekko, jedynie mieszek zdążył już się przedziurawić...
2,0
Układ jezdny
dla mnie za twardo, skrzypi przednie zawieszenie i wymaga zbyt częstych napraw - szczyt debilizmu to tuleje wahacza przedniego wykonane jako odlew plastiku z gumą, wada fabryczna drążka stabilizatora - wypadają tulejki - przemyślane rozwiązania ???
Komfort
2,0
Widoczność
w sedanie słaba widoczność do tyłu - duże zagłowki na tylnej kanapie, prawe lusterko mniejsze od lewego - kto to wymyślił ???
4,0
Ergonomia
tutaj skoda zbiera plusy, regulacja kierownicy dwupłaszczyznowa, regulacja wysokości fotela, czytelne zegary, kieszenie na bokach przednich foteli, ogólnie tutaj pozytyw
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
głośna dmuchawa, często hałasuje, słaba wentylacja z tyłu
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu ok. jak na tą klasę, z tyłu mało miejsca na nogi
3,0
Wyciszenie
za duży szum od opon Matador, silnik mógłby być cichszy na wysokich obrotach, duży szum powietrza powyżej 130 km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa zdecydowanie zbyt duże jak na silnik 75 koni, trudno w mieście zejść poniżej 8 - 8,5 litra, ceny niektórych części w ASO droższe niż w samochodach klasy średniej,
3,0
Stosunek jakość/cena
za droga w utrzymaniu
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przepalają się żarówki przednich reflektorów średnio co kwartał, silnik zużywa 0,5 l oleju półsyntetycznego na 1000 km, skrzypi stelaż fotela kierowcy
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
bez powodu zapala się kontrolka wtrysku silnika, wadliwe cewki zapłonowe, awaryjne elementy zawieszenia przód, uszkodzenie pilota centralnego zamka, nieszczelność chłodnicy, fabryczne łożysko z piastą przód bardzo szybko szumi w czasie jazdy, awaria czujnika świateł stop, awaria mechanizmu elektrycznego opuszczania - pęka mały plastik, spada szyba i do wymiany jest oczywiście cały podnośnik
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]