Przeniesienie napędu
: Przy prędkości maksymalnej (trochę ponad 170 km/h) samochód nie robi wrażenia, jakby chciał się rozpaść lub ulecieć. Na polskich drogach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Haczy pierwszy bieg, wsteczny bieg nie wchodzi przy pierwszej próbie (lub wchodzi oburącz...).
Karoseria
: Lakier metallic bardzo łatwo się rysuje.
4,0
Całokształt
Siedzi się wygodnie, samochód prowadzi się przyjemnie, nie szarpie, nie trzęsie, nie buja, mało pali.
Humor psują drobiazgi (haczący pierwszy bieg, wyjąca dmuchawa, trzeszczące plastiki i fotel).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje niezbyt równo na wolnych obrotach, ale ma za to miły odgłos podczas przyspieszania.
Jak na tę moc (80KM) nie mogę narzekać na elastyczność, ale dopiero powyżej 3 tysięcy obrotów.
3,0
Skrzynia biegów
Pierwszy bieg dość często haczy (aczkolwiek rzadziej niż zaraz po kupnie -- może się wyrobi). Wsteczny niezmiennie wchodzi ciężko i nigdy za pierwszym razem.
4,0
Układ jezdny
Samochód nieźle trzyma się drogi, nie miałem większych problemów nawet w koleinach. Hamulce dość przeciętne.
Komfort
3,0
Widoczność
Bardzo źle pomyślane przednie słupki. Przy skręcie w lewo trzeba się mocno wychylać do przodu, aby widzieć, czy coś nadjeżdża z naprzeciwka, jest to uciążliwe zwłaszcza na wąskich drogach.
Nie widać, gdzie kończy się przód samochodu, więc trudno dojechać blisko przeszkody podczas parkowania. Widoczność do tyłu w sedanie nie jest zła, a dodatkowo sytuację polepsza czujnik parkowania.
Do lusterek nie mam zastrzeżeń, nawet pomniejszone lusterko z prawej strony nie ogranicza drastycznie widoczności.
4,0
Ergonomia
Kierownica zasłania albo górę albo dół zegarów. Włącznik świateł po lewej stronie kierownicy jest fatalnie pomyślany. Kieszenie w drzwiach są zbyt płytkie (mapy nie chcą się trzymać).
Z drugiej strony pedały są szeroko rozmieszczone - duży plus. Kierownica daje się regulować w dwóch płaszczyznach - jeszcze większy plus. Co ma być w zasięgu ręki to jest.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew jest bardzo hałaśliwy nawet na drugiej szybkości. Po wyłączeniu klimatyzacji szyby parują w minutę osiem.
Nie jeździłem w mrozy, nie wiem jak sprawuje się nagrzewanie, ale klimatyzacja wychładza samochód bardzo szybko (i bardzo hałaśliwie).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód tych rozmiarów jest bardzo dobrze. Jestem wysoką osobą, ale starcza mi miejsca na kapelusz ;) Na boki również nie jest źle. Tylna kanapa jest prawie niedostępna dla pasażerów, gdy przednie fotele są maksymalnie odsunięte do tyłu.
3,0
Wyciszenie
Silnik będzie słychać, dlatego polecam 1.4, nie 1.2. Ma milsze brzmienie.
Również seryjnie montowane opony Barum Brillantis generują sporo szumu.
Najbardziej jednak we znaki dają się trzeszczące plastiki i trzeszczący fotel kierowcy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście 7,5, w trasie ok. 6 litrów (bez klimatyzacji). Z klimatyzacją w mieście 8,5 do 9 litrów, w trasie ok. 7. Na LPG więcej o ok. 30 proc.
Wymiana oleju ok. 270 zł, cen napraw jeszcze nie znam.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zapłaciłem ok. 45 tysięcy za samochód z radiem, instalacją LPG, klimatyzacją, elektryką przednich szyb i lakierem metallic. Na cenę nie mogę narzekać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Silnik dmuchawy wyje na pierwszej prędkości (na kolejnych po prostu głośno szumi).
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po założeniu LPG (instalacja Landi Renzo montowana w ASO) silnik dość często gaśnie po wysprzęgleniu przy jeździe na klimatyzacji podczas dużego upału. Rozumiem, że jest obciążony, ale na benzynie takich atrakcji nie było.
Dla mnie taka usterka dyskwalifikuje samochód.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]