Karoseria
: Ze względu na niechęć do korodowania, naprawdę się tego nie spodziewałem.
4,0
Całokształt
Miałem ten samochód 5 lat, zrobiłem nim 65 tys. km. Jak na samochód pełnoletni niezawodność stała na akceptowalnym poziomie. Na minus: silnik 1,2 w tym aucie jest tragiczny, klimatyzacja była słabo efektywna, na plus zaskoczył mnie praktycznie brak korozji i ogromny bagażnik. Jednak największą zaletą tego auta była pewność, że zawsze dowiezie mnie z punktu A do punktu B.
Wrażenia
3,0
Silnik
Mam wrażenie, że 1,3 w Favoritce był żwawszy, dynamika tej jednostki jest naprawdę kiepska. Słabe przyspieszenie, elastyczność jeszcze gorsza, jazda pod górę gwarantuje potok niecenzuralnych słów.
5,0
Skrzynia biegów
Nie ma do czego się doczepić, skrzynia bezawaryjna, dobrze chodzi.
4,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Oznaki korozji w tym samochodzie zaczęły się pojawiać po ponad 15 latach i to tylko dlatego, że auto po zakupie od I właściciela nie było garażowane!
Komfort
4,0
Widoczność
Szeroki słupek C, specyficzny widok do tyłu, ale wszystko jest kwestią przyzwyczajenia. Łatwo wyczuć początek, jak i koniec samochodu.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest logicznie rozplanowane, przyciski są łatwo dostępne i znajdują się tam, gdzie powinny.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja to spora wada tego auta, zimą zaczyna działać po 10 minutach, do tego pracuje głośno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Autko jak na 4,2m długości ma absurdalnie duży bagażnik, wiem, że Skoda wycofała sedany ze względu na ich wątpliwy wygląd, ale była to praktyczna wersja nadwoziowa. W środku wygodnie jest z przodu, z tyłu życzę powodzenia na dłuższej trasie przy odsuniętych przednich fotelach (tak wiem, segment B).
3,0
Wyciszenie
Przy niskich obrotach fajnie, przy wysokich trzeba podnieść głos / podgłośnić radio.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali nieźle, brała dość dużo oleju, ale przy takim przebiegu to wytłumaczalne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli podchodzimy rozsądnie, nie wymagając dynamiki Ferrari ani bezawaryjności od 20-letniego auta, to Fabia prezentuje naprawdę dobry stosunek ceny do jakości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zepsuł się mechanizm klaksonu, bywały problemy z elektrycznym otwieraniem szyb, wymiany wymagała linka od ręcznego.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Klimatyzacja, z takich rzeczy których bym się spodziewał to pęknięty kolektor wydechowy i sprzęgło. Jak na tyluletnie auto to nieźle. Żadnych problemów ze skrzynią, zawieszeniem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 64KM 47kW
[l/100km]