Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia I Sedan

Anonim, 14 lat temu
Silnik 1.2 i 64KM 47kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 62 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Skoda Fabia I Sedan 1.2 i 64KM 47kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
3,23
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Tanie ubezpieczanie:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Awaria cewki
Układ hamulcowy : czujnik odboju hamulca ręcznego
Zawieszenie : tuleja przedniego wachacza
4,0
Całokształt
Auto do jazdy po mieście i weekendowe wepady na działkę. Tanie w zakupie i wmiare ekonomiczne. Nie polecam wersji 1.2 htp lepiej zainwestowa w silnik 1.4 16V sprawniejszy a spali tyle samo paliwa.
Wrażenia
3,0
Silnik
Trzy cylindry i moc 64km to troszeczkę za mało jak na takie auto. W dwie osoby+klima tylko dużo hałasu robi a nie jedzie. Idealny samochód do miasta na trasie bardzo meczy.
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie skoki lewarka. Dość precyzyjna ale nieraz problem z wstecznym gdyż nie jestem pewien czy załapał i ..... zgrzyt.
3,0
Układ jezdny
Jak na ta klasę ok nie jest to auto sportowe. Trochę się wychyla na zakrętach. Nieraz nie da sie samochodu rozpędzić pomiędzy zakrętami.:) Wąskie opony czuć każdą nierówność. Jak wpadniesz w małą dziurę to czujesz że sie samochód rozpada.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki skutecznie przeszkadzają. Małe lusterko z prawej strony też troszeczkę irytuje (kryzys). Mam czujniki parkowania to duża pomoc przy cofaniu ale nie można im bezgranicznie ufać.
3,0
Ergonomia
Mam podstawową wersje wiec sie nie rozpisze. Sporo pożytecznych schowków nawet dwa klimatyzowane. Intuicyjne kierunkowskazy. Plastiki jak u chińczyka trzeszczą skrzypią i pukają już po 10tys km
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko sie nagrzewa zimą za sprawa małego silnika. Klima też daje rade ale często parują szyby. Przy +30C samochód schładzała 10 min. Klima zabiera bardzo duzo mocy silnikowi. Pamiętaj chcesz wyprzedzać wyłącz klime!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 180 cm wzrostu. Fotele twarde mam uczucie jak bym jechał na taborecie. Można je regulować ale to mało daje. Z tyłu nie jechałem ale skargi słyszałem gdy wiozłem trzy osoby na tylnej kanapie.
3,0
Wyciszenie
A co to takiego w tym samochodzie . Wszystko żyje własnym życiem i robi prze tym dużo hałasu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Znana trasa dużo czasu i bardzo słaby ruch przy prędkości nie przekraczającej 80km/h min 4.5l/100km. Po mieście średnio 9 litrów. Trasa Gdynia Zakopane średnie spalanie na całej trasie 7.1 chyba dużo jak na dwie osoby+bagaż. Ogólne średnie spalanie wg komputera to 6.8l
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu 40 tys sprzedaż po 6 latach za 22tys to nie tak źle. Szybka odsprzedaż. Osobiście wole kupić samochód trochę starszy ale z bogatszym wyposażeniem i z dieslem pod maską.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 6tyś alarm zaczął wariować 20tys czujnik od hamulca ręcznego się zawiesił. Jechałem ponad 30km z piskiem komputera. 50tyś tuleja przedniego wąchacza. 55tys tłumik drgań i 2 tłumik do wymiany (korozja) Na szczęście części są tanie wszystkie naprawy to koszt max 1000zł
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 40 tyś zapaliła się pomarańczowa kontrolka z symbolem silnika(kontroli spalin). Natychmiast podjechałem do serwisu gdzie stwierdzili nadczynność świecy drugiego cylindra. Usłyszałem można jeździć. Silnik pracował bez zmian. Jak sie potem okazało padła cewka. To częsta wada silników HTP.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 64KM 47kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Fabia I Sedan