Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia I Sedan

MM, 14 lat temu
Silnik 1.2 i 64KM 47kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 94 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Skoda Fabia I Sedan 1.2 i 64KM 47kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,85
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 64KM a jeździ lepiej niż COLT 104KM , nie muszę jej wkręcać na 4,5 tys obrotów, żeby pociągła do przodu. Jechalem Coltem na dwójce i dopiero jak na tym biegu miałem 70km/h to wciskało w fotel. Do jakiego biegu więc mam redukować gdy jadę za rowerzystą 20km/h i chcę szybko wykonać manewr? W japońskich autach chyba na jedynce trzeba to robić bo moc na dwójce zaczyna sie przy 60-70km/h. Ale wiadomo to kwestia gustu.
5,0
Całokształt
Jeździłem juz różnymi coś koło 10 modeli różnych marek i skoda bardzo przypadła mi do gustu, zwłaszcza FABIA I, dwójka już nie taka fajna ze względu na jakość wykończenia, zresztą nowe POLO to też sam plastik, a głosność w kabinie na ocenę 2. Teraz o mojej Fabii - dla mnie auto rewelacja, zero stresów związanych z awariami czy jakimiś drobiazgami. Szkoda, że innym trafiły się jakieś felerne modele. Fabia to moja druga skoda, teraz mam jeszcze octavie i uważam, że żadna przepaść do VW je nie dzieli. Szkoda jedynie, że FABIA II jest gorsza niż I, jechałem nią , też silnikiem 1,2 tylko że 70KM i jest zdecydowanie głośniejsza i wykończona tandetnymi plastikami. Wykończenie Fabi I dorównuje OCTAVI II.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rozpędzenie do 150km na godzinę w dwie osoby - żaden problem dla tego silnika. Maksymalną prędkość jaką uzyskałem to 170km na godzinę. Moim zdaniem silnik rewelacja. Niektórzy piszą że łatwo gaśnie przy ruszaniu z miejsca i trzeba mu sporo gazu dodać. Powiem tak - i co z tego, jak auto pracuje na niski obrotach to trzeba dodać gazu, raczej normalne, a zresztą wszystko zależy od przełożenia skrzyni biegów. W Felicji można było ruszyć z jedynki bez gazu tylko dlatego, że max prędkość na jedynce to 35 :). W Fabi to wyglada inaczej. Świetnie zato działają pedały u gaz szybko reaguje na naciśnięcie, czego brakuje mi np w Samochodach takich jak Getz i Colt. W japończykach czuje jakby miał jakąś turbodziurę :), oczywiście potem już jadą, ale jakaś taka zwłoka czasowa jest.
5,0
Skrzynia biegów
Prezyzyjna bez zacięć. Działa idealnie. Nie wiem jak trzeba jeździć żeby 3 skrzynie rozwalić w tym silniku przed 150 tys.
5,0
Układ jezdny
Świetne prowadzenie auta, być może to zasługa ESP
Komfort
4,0
Widoczność
Troszkę przeszkadzają słupki przedbue i zbyt małe jest prawe lusterko wsteczne.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Może jeszcze przydało by się gniazdo zapalniczki w bagażniku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
super, bardzo wydajna klima i nie wpływa znacząco na spalanie. W OCTAVI 1,9TDi od razu skacze do góry o około 0,3-0,4 litra.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze jak na tę klasę auta.
5,0
Wyciszenie
Moim zdaniem nie tak głośno, spokojnie da się jechać 150 na godzinę, silnik głośny tylko podczas przyspieszania. Przy uzyskaniu prędkości całkiem przyjemny dźwięk- dość niski ton silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeźdżę 30% w mieście 70% poza miastem. Staram się jeździć ekonomicznie i zazwyczaj spalanie mam na poziomie 5,5l.
4,0
Stosunek jakość/cena
42 tys. wersja z klimą i ESP, zawsze mogło by być taniej
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych awarii

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 64KM 47kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Fabia I Sedan