Karoseria
: naprawde duza ilosc miejsca w kabinie oraz świetne wyciszenie wnętrza
4,0
Całokształt
Autko ogólnie robi dobre wrażenie, moja ocena opiera się na jezdzie testowej u jednego z Warszawskich dealerów. Testowany egzemplarz to wersja ambition 3d 75KM. Subiektywne doznania estetyczne nie sa juz tak dobre, bardzo ponure wnętrze, depresyjna kolorystyka i twarde plastiki. Porównując do Aygo w moim odczuciu skoda wypada gorzej, w toyocie jest przytulniej mimo tandetnego wykonczenia i gołej blachy na drzwiach(cechy wspolne dla obu aut). Właściwosci jezdne porównywalne ale silnik w skodzie nieco rozczarowuje, nie jest taki żwawy jak jednostka toyoty. W obu aytach wygodne fotele jednak skoda wygrywa ze wzgledu na szersze mozliwosci ich regulacji. Ogolnie skodę poleciłbym firmom, natomiast dla indywidualnych klientów chyba atrakcyjniejszy był by blizniaczy up ze względu na ciekawsza kolorystykę wnętrza i liczne pakiety stylizacyjne.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik jest przyzwoity aczkolwiek rewelacji nie ma. Na tle toyoty aygo wypada słabo. Brak wałków wyrównoważających daje sie odczuc na wolnych obrotach poprzez delikatne wibracje. Dosc elastyczny, niezle radzi sobie przy prędkosciach autostradowych. Niestety nie czuc tych 75 koni, sprawia wrazenie słabszego.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bardzo poprawna, zwłaszcza, ze mamy do czynienia z autem grupy vag, nie wątpliwie zasługuje na pochwałe. To chyba jeden z najlepszych elementów w tym aucie. Biegi wchodzą lekko i bez oporów. Dobrze zestopniowana.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo pewnie, nie czuć nerwowości układu kierowniczego, to ogromny plus. Progresywne wspomaganie kierownicy dziala bardzo fajnie z pewnościa spodoba sie podróżującym po autostradach.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko ok, bez żadnych zastrzeżeń. Plus za elektryczną regulację i podgrzewanie lusterek w tej wersji.
4,0
Ergonomia
Bez zarzutów poza paroma wyjątkami: w wersji 3d fatalny system składania foteli(brak pamięci ustawienia, po każdym zlozeniu trzeba je regulowac od nowa), obrotomierz to jakaś kpina(wygląda jak zabawka dla dziecka a nie element samochodu, bardzo nieczytelny)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie testowałem auta w każdych warunkach wiec cięzko obiektywanie ocenic. W zime szyba odparowała momentalnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W środku auto bardzo przestronne, nie czuc ze jedziemy autem klasy A. Z tyłu również bardzo przyzwoicie. Chyba lepiej niż w nowej pandzie.
5,0
Wyciszenie
Tutaj vag wznosi się na wyżyny luksusu rozpieszczając pasażerów citigo błogą ciszą: 67,0dB przy 100km/h. To przepaść w porównaniu z Aygo(71dB)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie pokazywane przez komputer pokładowy to 5,5 litra, chyba dobrze?
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto niskiej jakości w niskiej cenie. Stosunkowo lepsza od pandy gorsza od sparka.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wewnetrzna klamka drzwi wymieniana, oryginalna prawdopodobnie została w ręku któremuś z testujących podczas otwierania.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 75KM 55kW
[l/100km]