Szukaj

Lista ocen Saab 9-5 II (26) - Silnik

Na liście zabraknie 8 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~Haka
Saab 9-5 II
Kombi 2.0 t 150KM 110kW
Na wstępie napisze że auto wyjechało od dealera w Szwajcarii z fabrycznym tuningiem Hirsch Performance (silnik, zawias). Wbite w książkę 210hp@310NM, więc nie wiem jak wypada ten oryginalny silnik 150 KM. Natomiast ten u mnie ciągnie już od 2000 rpm, a od 3000 już bardzo i do końca. Silnik fajnie brzmi i chętnie się z tego korzysta. Blablabersi nieraz pytają ile to ma 3 litry czy więcej, hehe. Mam jeszcze lepszą bekę jak im mówię że jedziemy...
2,0
~kowi
Saab 9-5 II
Sedan 1.9 TiDS PF 150KM 110kW
ogólnie pracuje nieźle jak na 4 cylindry. Wadą są kolektory - mój wymieniony (jest tam jakiś plasik, który się niszczy i potrafią dzwonić. Jest to pdobno bardzo dobra jesdnostka (chociaż to fiat). Wymieniona turbina oraz termostat. Wiem, że czeka mnie dwumasa, pewnie ze sprzęgłem - dodatkowe 3 tysie! nigdy więcej diesel, pierwszy i ostatni, chocaż mile zaskakuje na trasie. Zapomniałbym o EGR - wymagał czyszczenia i wymiany części mechanicznej....
3,0
~esse
Saab 9-5 II
Kombi 1.9 TiD 150KM 110kW
Trudna ocena. Z jednej strony jest to silnik zupełnie wystarczający do tego auta (choć najmniejszy w gamie), potrafi mile zaskoczyć przyspieszeniem w aucie tych gabarytów, daje poczucie bezpieczeństwa i nawet pozwala troszkę poszaleć. Zupełnie bezawaryjny. Z drugiej strony spodziewałem się, że będzie ciszej i oszczędnej - w połączeniu z automatem silnik ten lubi wypić. Nie jest zły, ale po przesiadce z dużo starszej wersji tego motoru, którą...
3,0
~matkomosa
Saab 9-5 II
Sedan 1.9 TiDS PF 150KM 110kW
Silnik 1.9 TID 150km daje calkiem dobre osiagi i bardzo niskie spalanie na poziomie 5.5-6.0l/100km przy normalnej jezdzie. Jednakze samochod potrafi byc uziemiony przez czesto zapychajacy sie filtr DPF lub kostke trzeciego wtrysku, ktorej wymiana kosztuje ok 30zl, a objawy sa podobne do uszkodzonego wtrysku. Czestej usterce ulegaja takze klapy wirowe. To w zasadzie typowe problemy tego silnika, poza tym nie moge powiedziec nic zlego.
4,0
~J.
Saab 9-5 II
Sedan 2.3 t 220KM 162kW
Czuć w tym aucie moc, nie ma problemu z przyspieszaniem nawet na piątym biegu dzięki turbinie. Niestety, rzeczona turbina jest podatna na awarie. Na światłach samochód potrafi wpaść w wibracje i spaść z obrotami nawet poniżej 700. Dodatkowo, co jest typowe dla wszystkich pojazdów tej marki - lubi gubić olej. Naprawa jest równoznaczna z wyjęciem całego silnika. Kontrolka check engine była moim nieodzownym towarzyszem podróży.
4,0
~Oszołom
Saab 9-5 II
Sedan 2.0 t 150KM 110kW
Kultura pracy w sensie akustyki jest niższa niż Accorda, w jeździe jednak, dzięki turbinie przyspieszenie jest odpowiednie, także na wyższych biegach, co powoduje niezły przyrost prędkości po wdepnięciu gazu, także powyżej 150/h. To wszystko po chiptiuningu do ~200 KM. Wcześniej było tak sobie, zauważalnie gorzej od Accorda 155 KM ale lepiej od Accorda 136 KM
5,0
~mozart1@op.pl
Saab 9-5 II
Sedan 1.9 TiDS PF 150KM 110kW
Posiadam auto niecały rok, więc trudno cokolwiek powiedzieć, jednak ok. 53 tyś. kilometrów przejechałem bez najmniejszej awarii silnika. Kultura pracy silnika mogłaby być nieco wyższa dlatego wystawiłbym 4,5 punktu, jednak takiej skali nie ma. Sama elastyczność silnika jest wzorowa.
4,0
~Hindenburger
Saab 9-5 II
Kombi 2.0t BioPower (180KM) Sentronic 175KM 129kW
Subaru, którym jeździłem przedtem, z oczywistych wzgledów brzmiało lepiej. Boxer to boxer. Saab jest za to lepiej wyciszony, co doceniam w długich trasach. Zrzuca do 5 biegu bez zbednego namysłu i potem już tylko tempomat, 160km/h i pełen relaks.
5,0
~Hubert Gotycki
Saab 9-5 II
Kombi 2.0 t 150KM 110kW
2.0t czyli najsłabszy w gamie 150KM... ale od czego jest tuning, za 400pln, bez ingerencji w mechanikę, jedynie zmiana map w komputerze i mamy 200KM i 330Nm momentu, możliwe tylko w uturbionym silniku. Turbo, czyli ciągnie od 1800rpm, i to jak!
5,0
~miro
Saab 9-5 II
Kombi 2.0 BioPower 180KM 132kW
Silnik jest bardzo dynamiczny, szczegolnie jezeli pracuje na Bioetanolu E85. 180 koni czuc dosc wyraznie. Moze spokojnie konkurowac z autami o klase wyzszymi. Zwykla E95 nie daje takich emocji i wrazen jak Bioetanol, ale tez nie jest zle (150 KM)
Saab 9-5 II