Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

Maciej, 14 lat temu
Silnik 2.2 TiD 125KM 92kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 184 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Saab 9-3 II SportSedan 2.2 TiD 125KM 92kW 2002-2004 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : spalanie vs osiągi
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Wymieniłem przedni wachacz, 270 zł - koszt części
Karoseria : Wymieniony emblemat na pokrywie silnika - 93 zł
Silnik : Koło zamachowe na kompresorze od klimatyzacji - 400 zł
5,0
Całokształt
Samochód niezawodny, ekonomiczny, o świetnych osiągach jak na diesla. Moc do dyspozycji już od 1500 obrotów jest zaleta tych silników. Przyśpieszenie na V od 80-120 ma kapitalne, identyczne co 2,0 T w benzynie. Na 17 calowych felgach klei się drogi, a i wygląda świetnie. Samochód z klasą, sportowa, bardzo wygodna limuzyna. Niepowtarzalny, idealna alternatywa dla a6 i passata jakich pełno na naszych drogach. Autko za tą cenę, mowa o używanych oczywiście jest po prostu warte zachodu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo udany i sprawdzony w poprzednich modelach. Zamiast paska rozrządu ma łańcuch, którego nie trzeba wymieniać. Ma to swoje ekonomiczne zalety, wadą jest natomiast trochę głośniejsza kultura pracy, zwłaszcza jak jest jeszcze zimny silnik.
5,0
Skrzynia biegów
Chodzi gładko jak po maśle
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny w prowadzeniu, tylna oś skrętna co sprawia, że autko dosłownie klei się do drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę mniejsza przez tylną szybę, ale zawsze powinno przecież wspierać się lusterkami zewnętrznymi ;)
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką ...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja chłodzi autko w mgnieniu oka nawet przy 36 stopniowych upałach. Zaletą są atermiczne szyby, które doskonale ograniczają ilość wnikających promieni słonecznych.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera obok jest bardzo dużo miejsca. Trochę mniej miejsca na nogi mają pasażerowie z tyłu gdy za kierownicą siedzi wysoka osoba ( powyżej 185 cm )
4,0
Wyciszenie
Dieselek jest trochę głośny gdy się rozgrzewa, ale coś za coś ... Jak już sie rozgrzeje to jest cichutki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie tego autka to bajka ... Na trasie spala 5,4 litra przy 120 km/h, przy ostrej jeżdzie potrafi łyknąć 8-9 litrów. W mieście schodzi poniżej 9 z włączoną klimą i delikatną jazdą. Jest naprawdę super pod tym względem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowe autka troche drogo wycenione. Używane można dostać w bardzo rozsądnej cenie i w pełnej opcji. Za 35 - 40 tyś. można kupić perełkę, która przykuję uwagę nie jednego przechodnia. Ciężko znaleźć 6 letnie autko za 35 tys. które będzie wyposażona min. w xenony, skórę, ele. fotele z pamięcią, lusterka składane, szyby otwierane i zamkane z pilota, abs, esp, ebd itd. Czujniki deszczu, cofania, dwustrefową klimą, chłodzonym schowkiem, podgrzewanymi siedziskami, nawigacja i telefonem ...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami saabiki mają problemy z elektroniką typu centralny zamek, czujnik zapięcia pasów. Właśnie ten temat teraz przerabiam. Dobrze znać dobrego elektronika, bo elektroniki w tym aucie sporo. Instalacja oparta jest na światłowodach, komputer bardzo rozbudowany. Sprzęt audio robiony na wzmacniaczach do których dzwięk dochodzi własnie po swiatłowodach, cyfrowo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnej poważnej ustarki jak do tej pory. Musiałem tylko raz przeczyścić zawór egr bo się trchę przypchał. Ogólnie jazda bezusterkowa

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 II SportSedan