Inne
: ogólnie prowadzenie samochodu i jego dynamika pomimo nie małej masy (gotowy do drogi około 1 600 kg)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: bardzo czułe na traktowanie turbiny
Układ elektryczny
: duża liczba odbiorników włanczanych w momencie włożenia kluczyka do stacyjki
5,0
Całokształt
bardzo zaawansowane technicznie auto (na polskie warunki czasami za bardzo) nie da się nic zrobić u pana Józka w garażu (no może poza zmianą kół z letnich na zimowe) do diagnostyki potrzebny komputer, przy odrobinie dbałości super, stabilne ciężkie auto dobrze trzymające się drogi dość dynamiczne (pomimo tego że diesel) i oszczędne (dlatego że diesel)
Wrażenia
4,0
Silnik
zimny trochę głośny, po nagrzaniu wyraźnie cichnie, ale ogólnie całkiem fajnie (jak na diesla)za to ciągnie od dołu jak smok nie można narzekać bardzo elastyczny
5,0
Skrzynia biegów
precyzyjnie, cicho, dokładnie, mały skok drążka zmiany biegów, to lubię, bardzo dobrze zestopniowana, nawet diesel rusza dynamicznie
5,0
Układ jezdny
niestety polskie drogi potrafią cuda (nawet zepsuć saaba) - łożysko amortyzatora (bzdurka, ale denerwuje)poza tym trzyma się drogi jak przyklejony, precyzyjnie wybiera nierówności, może trochę za niski na polskie krawężniki, ogólnie super
Komfort
5,0
Widoczność
nic dodać nic ująć, bardzo dobrze, minimalne martwe strefy w lusterkach, dość duża powierzchnia szyb ułatwia prowadzenie, ogólnie OK
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, deska rozdzielcza szczególnie panel sterowania nawiewami i klimatyzacją jak w samolocie, czuć korzenie tego samochodu, zastosowane materiały też nie zawodzą
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
sprawna i wydajna, pomimo wilgoci na zewnątrz nie zdarzyło się jeszcze aby szyby zaparowały, w lecie nawet w największe upały klimatyzacja radzi sobie bardzo dobrze (dwie strefy)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo, a nawet bardzo dużo miejsca, przy czterech osobach średniego wzrostu na tylnej kanapie można założyć nogę na nogę (co nie jest zbyt częste we współczesnych samochodach)
4,0
Wyciszenie
wprawdzie to diesel (i to nie najnowszej konstrukcji) ale mogłoby być ciut lepiej, wyraźnie słychać jak mruczy, dopiero przy wyższych prędkościach staje się cicho, nie słychać natomiast, bez względu na prędkość, szumu powietrza - brawo
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ogólnie dobrze, szczególnie że dość dużo części dzieli z oplem, co do zużycia paliwa wszystko zależy od stylu jazdy przy odpowiednim operowaniu pedałem przyspieszenia zużycie bardzo rzadko przekracza 7,0 l/100km w mieście
5,0
Stosunek jakość/cena
używane doskonale, nowe nie wyglądają już tak dobrze cena proponowana przez salony trochę zaporowa i poza tym jest to ciągle auto egzotyczne w Polsce. Co do używanych to stosunek jakość/cena jest już dużo bardziej korzystny szczególnie jeżeli porównamy zabezpieczenie antykorozyjne (12 warstw - wg producenta) i jakość układu wydechowego (stal nierdzewna kwasoodporna)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na razie, odpukać, same głupotki (łożysko amortyzatora - koszt z wymiana około 100 zł, akumulator (był w samochodzie od nowości miał prawie 5 lat, czujnik ciśnienia w układzie dolotowym (spowodowane awarią turbiny), ponadto trzeba pilnować kluczyka (pozostawiony długo w stacyjce potrafi rozładować akumulator) i to by było na tyle
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
turbina, niestety katowana przez poprzedniego właściciela nie pożyła długo (częsta przypadłość turbin Garret)spowodowała wyciek oleju do chłodnicy powietrza doładowującego (intercooler) i oberwanie 3 dolnych kanałów szybko działający komputer (sygnalizacja niskiego poziomu oleju) zapobiegł poważniejszym usterkom silnika
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 125KM 92kW
[l/100km]