Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

1bandzior1@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 2.2 TiD 125KM 92kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 II SportSedan 2.2 TiD 125KM 92kW 2002-2004 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie spodziewałem się że mimo tak niewielkiej mocy -125 KM i przy dośc dużej masie - bo grubo ponad 1500 kg auto będzie takie żwawe.
5,0
Całokształt
Polecam auto - u nas mało popularne, jednakże to po trochę niemiec po trochę włoch i po trochę szwed. Przynajmniej nikt nie ukradnie ;) Zawieszenie i płyta podłogowa z vectry C, silnik 2.2 TID taki jak w vectrze C, ale z tego co wiem jest z fiata.
Wrażenia
4,0
Silnik
Fajny silnik, na zimno trochę głośny, jednak po rozgrzaniu w miarę cichy, jednak głośniejszy na zewnątrz niż w BMW. Fajnie przyspiesza mimo niezbyt dużej mocy, mile mnie zaskoczył. Odnoszę wrażenie że auto lepiej przyspiesza (przynajmniej takie są odczucia) niż BMW - przynajmniej na poszczególnych biegach.
4,0
Skrzynia biegów
Mógł by być 6 bieg. Mimo tego 200km/h nie jest problemem nawet przy 5 biegach.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie mogło by być trochę cichsze i bardziej pewne. BMW wypada w tej kategorii wypada znacznie lepiej.
Komfort
4,0
Widoczność
Tak jak u wszystkich- do przodu ok, do tyłu trzeba sie przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Trochę plastikowo, jednak jak dla mnie ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu super- szybko się nagrzewa, fajnie grzeje, chłodzi dobrze. Szyby przy dwóch osobach nawet w duży deszcz nie parują.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok - z tyłu raczej średnio. Dla małych dzieci ok. Spore auto na zewnątrz, w środku takie sobie. Ja jeżdżę z przodu więc co sie dzieje z tyłu - nie mój problem.
4,0
Wyciszenie
Tutaj 4 z plusem. Jak na dizla - ciche auto. Lekki pomruk silnika- dla mnie się podoba. Ale to tylko na pierwszych biegach. Potem praktycznie silnika nie słychać. Przy dużych szybkościach również cicho. Dźwięki z zewnątrz zaczynają być słyszalne tak od ok. 160 km/h Auto wewnątrz znacznie cichsze niż BMW.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zimą miasto ok. 8-8,3 litra, latem ok. litra mniej. Może dlatego że nie jeżdżę zbyt dużych odcinków. Trasa - do 140 km/h ok. 6,2. Powyżej tej szybkości, nawet przy dynamiczniej jeździe nie spalił mi więcej niż 7 litrów. Takie średnie zużycie z trasy to 6,5 litra. Można zejść do ok. 5,5 litra - ale trzeba przemieszczać się do 100 km/h (tylko po co- tiry będą wyprzedzać)
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobre auto nawet używane nie jest tanie. No ale cóż - indywidualność kosztuje. Poza tym który z użytkowników Saaba chciałby jeździć np. passatem? Dzięki temu że Saab jest mało popularny - każdy go dostrzeże na ulicy. Trudno przejechać niezauważonym. A zwłaszcza Saab 93 SS rzuca się w oczy...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cóż - oby nie przechwalić - jak do tej pory wymiana jedynie filtrów i olejów. Opony zimowe musiałem kupić- mój jedyny większy wydatek...a no i xenon wstawiłem bo nie było. Polecam bo widoczność poprawiła się bez porównania, zwłaszcza w jesienne szare i deszczowe wieczory. W BMW był xenon oryginalny, może dlatego mi światła w Saabie brakowało. Teraz jest super. I auto lepiej wygląda no i widać lepiej.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Słyszałem że ERG pada....tyle że słyszałem....

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 II SportSedan 2.2 TiD 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
11,00 zł
5,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 II SportSedan