Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

Snowyy, 9 miesięcy temu
Silnik 1.9 TiDS 150KM 110kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort w trasie absolutnie perfekcyjny oraz nagłośnienie Bose które świetnie gra.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Zdecydowanie polecam usunięcie układu EGR oraz klap wirowych, po zrobieniu tego zabiegu silnik nie do zabicia.
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetnie dobrany mocowo silnik do nadwozia - jest dynamiczny, a zarazem nie poci się zbytnio. Na autobahnie osiągnąłem 220 i skończyło się miejsce ;)
4,0
Skrzynia biegów
Aisin AF40 - udało mi się trafić na egzemplarz z znaną historią serwisową więc mój egzemplarz nie szarpie ani nie przemyśla zmiany biegów. Czuć jednak że jest to zwykły hydrokinetyk i demonem prędkości nie jest.
4,0
Układ jezdny
Wspomaganie elektryczne zabiera całe odczucie prowadzenia, ale jednocześnie jest bardzo lekkie i manewrowanie samochodem to nie problem, pomimo rozmiarów.
5,0
Karoseria
Auto przepiękne, mój egzemplarz jest po pełnym lifcie więc wygląda cudownie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra jak na sedana, lusterka są odpowiednich rozmiarów a fotel łatwo dostosować pod siebie.
5,0
Ergonomia
Wszystko znajduje się tam gdzie powinno, ani razu nie musiałem szukać danego przycisku czy też przełącznika.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa dobrze, ale czasami jest wrażenie że trochę nie wyrabia. Opcjonalne webasto działa świetnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185cm wzrostu i nie miałem żadnego problemu ustawić idealnie pozycję. Jest szeroki zakres regulacji każdej z rzeczy. Natomiast siadając samemu za sobą jest już trochę gorzej - nadal jest dużo komfortu i miejsca na głowę, lecz na nogi już jest trochę gorzej, co nie znaczy że nie da się tam wysiedzieć - po prostu nie jest idealnie.
4,0
Wyciszenie
Najlepiej nie jest, ale jest na pewno powyżej średniej. Okolice 100-160km/h to idealna prędkość przelotowa, nie jest za głośno w środku i silnik nie pali dużo. Powyżej 160km/h zaczyna się robić trochę mniej komfortowo ale nawet przy 200 nie było problemu z odpadaniem uszu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty są śmiesznie niskie przez fakt że samochód większość części dzieli z Vectrą C, Alfą 159 oraz bodajże Fiatem Croma.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz odkleił mi się lewy klosz (standard) oraz osłona anteny na dachu wymagała zastosowania osłonki z druku 3D, poza tym kompletnie nic się nie zepsuło.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety w moim egzemplarzu padła dwa razy chłodnica EGR, część dosyć droga i nie za prosta w wymianie. Musiałem także wymienić metalową magistralę idącą z przodu silnika, co również nie należy do najprostszych robót.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 II SportSedan