Silnik
: Zmieniaj olej regularnie, a nic nie bedzie sie dzialo. Zero utraty mocy.
5,0
Całokształt
Auto ma 143000 mil. Kupilem je dwa lata temu jak mialo 95000. Co 8 tys mil zmieniam olej i filtry...i jade i jade i jade. Totalnie bezawaryjny pojazd, bardzo oszczedny, swietny na dalekie wypady. Bardzo polecam automat. Skrzynia (6) ma to do siebie, ze przy predkosci 140km(!)/h utzymuje 2 tys. obrotow co daje spalanie 5.2l/100km. Takie samo spalanie jest przy 120km/h. Przy 160km/h wzrasta do 6.3l/100km. Jedynym minusem tego auta jest wstawienie go do klasy sredniej premium. To nie jest prawda. Jakosc materialow i skrzeczenie (nieuciazliwe) plastikow, dyskwalifikuje go z segmentu premium. Ale wiedzialem o tym przed zakupem wiec bez niespodzianek. Rowniez zestaw audio jest baaardzo slabej jakosci(VECTOR), ale bierze Mp3. W porownaniu do zestawu z volvo s60 to katorga dla uszu. Ogolnie zrobilem nim juz 45tys mil w 2 lata i od jakiegos czasu chce zmienic auto. Problem w tym, ze nie daje mi ono najmniejszego powodu do sprzedazy:) Moja zona tez nie chce go sprzedac. Jest bardzo wdzieczne. Choc jestem fanem szwedzkich aut, moja opinia jest pisana "na chlodno" bez emocji. Mam nadzieje, ze sie Wam przyda.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik glosny. Po rozgrzaniu troche cichnie, ale glosny w porownaniu do HDI np. Systematyczna wymiana plynow i dobre paliwo gwarantuje dlugowieczne uzytkowanie bez problemow. Wloska szkola common rail to dobra szkola. Bardzo dynamiczny i oszczedny silnik. Maly minus to turbo dziura. do 2tys nie ma reakcji:( Ogolnie bardzo dobry motor. Lubi szybka jazde, swietnie przyspiesza.
4,0
Skrzynia biegów
Fanie spasowana. Raczej na dlugie trasy choc w miescie rowniez bardzo szybko i plynnie zmienia biegi. OK. Troche glosna na zimno. Wymiencie koniecznie olej po zakupie u fachowca. Niezwykle wazne jest bardzo dokladne cisnienie oleju w tej skrzyni.!
4,0
Układ jezdny
Tu jest prawie idealnie. Trzyma sie drogi i nie myszkuje, fajne przy duzych predkosciach. Natomiast poprzeczne nierownosci zbiera fatalnie. 17 cali kola. Bardzo trwale elementy zawieszenia. Tarcz i klockow nie zmienialem od 40tys mil.!
Komfort
5,0
Widoczność
Czujniki oryginalne z tylu + montowane z przodu i jest ok.
3,0
Ergonomia
Przecietnie. Nie ma sie czym zachwycac ale i nie ma problemow. Przelaczniki nie wycieraja sie, ale sa przecietnej jakosci.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko cieplo lub zimno. Jest ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok, jak w kazdym aucie, z tylu troche ciasno dla wysokich. Cos jak w audi a4. Swietny komfort i trzymanie boczne na przednich siedzeniach. Fabryczne siedzenia dopasowane do tulowia idealnie. Zero oznak zmeczenia nawet po 1 tys km. podrozy.
4,0
Wyciszenie
Tu jest maly paradoks. Po miescie glosny...a czym predzej smigasz na trasie tym cichszy. Swietna aerodynamika, bez odglosow wiatru jak w bmw 3 np. Do 170km/h jest naprawde przyjemnie cicho... Silnik ma wtedy okolo 2.8 tys. obrotow/min. Obroty silnika + aerodynamika to klucz do ciszy:)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko tanie, czesci do aut koncernu GM nie sa drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest to kolejny z tych "niedocenianych" bynajmniej w Polsce. A auto jest naprawde fajne. Taki kompromis. Niby GM ale jednak troche inny.. I dobry motor diesla. No i tanie w zakupie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zarowki stopu dwa razy wymienilem. Ale nawet jak sie przepali to jej role przejmuje druga zarowka w tej samej lampie wiec stop ciagle masz. Bardzo sprytne rozwiazanie. Wiadomo; bezpieczenstwo Saaba.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Nic. Serio.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TiDS 150KM 110kW
[l/100km]