Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

Navigator-3000, 9 lat temu
Silnik 1.9 TiDS 150KM 110kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 320 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Dobry,oplywowy ksztalt do szybkiej bezoporowej jazdy,dobre wyciszenie,miekkie zawieszenie i male spalanie przy szybkiej jezdzie i dobrej dynamice tego auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Urwany pasek rozrzadu - koniec jazdy. Winna - pompa wodna.
5,0
Całokształt
Autko ladne,solidny wyglad,bezpieczne,mocna karoseria,dobre na autostrade jak i w miescie. Mozna je naprawde polubic,wygodnie sie smiga, takie uczucie ze to solidna marka a duzo czesci ma wspolnych z Opel Vectra C. Brakuje mi tylko tempomatu,skory,nawigacji pozatym spelnia moje potrzeby.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik Fiata 16v JTD tutaj nazywa sie TIDs to Z19DTH,bardzo trwaly i udany,zywotne TURBO,ale dwumase trzeba przy ok.250tys zmienic,klapy wirowe to co ok 100tys lub usunac,DPF to trzeba umiec uzytkowac lub pozegnac. Z wtryskami nie mialem problemu. Ogolnie mocna i oszczedna jednostka. Uwaga na pompe wodna,lepiej wymienic z rozrzadem zanim sie zatrze. Duza komora silnika sprawia dosc dobry dostep do osprzetu z kazdej strony (oprocz Turbo).
4,0
Skrzynia biegów
Na zimno jedynka z oporem wchodzi,potem juz OK. Ogolnie przy tym przebiegu to skrzynia doskonale pracuje,nic nie huczy,nie cieknie (simering prawej polosi zmieniony).Jedynka krotka ale szostka - przy 3tys/obr jedzie 170kmh,wiec jest dluga.
5,0
Układ jezdny
Z tym nigdy nie mialem problemu,jest OK,ale nie jestem milosnikiem slalomow i zakretow,miekko zestrojone zawieszenie potrzebuje naprawde gladkiej autostrady aby rozwinac moc i przejechac sie 220kmh. Na lukach autko sie przechyla troszke,a na progach zwalniajacych potrafi bujnac za mocno musze je powoli przejezdzac.Ale lubie to zawieszenie jak pieknie wybiera male dziurki i pekniecia w jezdni - plynac. Przypomnial mi sie Opel Senator i Mercedes, tak wlasnie lubie.
Komfort
5,0
Widoczność
To chyba lubie w tym aucie najbardziej,nie rozumiem osob piszacych o twardym zawieszeniu. Moja wersja (Linear) ma miekkie i sie tym autem plynie doslownie ,fotele niezbyt szerokie ale sa wygodne i miekkie, centralny schowek/podlokietnik przydaje mi sie tez.Dla 4 osob komfortowo,przy piatej z tylu juz ciasniej ale znosnie. Widocznosc do przodu i na boki super,do tylu gorzej.
5,0
Ergonomia
Dla mnie deska rozdzielcza wygladala na troche zacofana,duze przyciski,odstajace pokretla,taki kant posrodku niesymetryczny.Z czasem jednak polubialem ja dobrze podswietlona,duzo swiatelek na suficie dla kazdego (sufit ladnie zaprojektowany) i na klapkach przeciwslonecznych z lusterkami tez. Brak podstawki na kubek.ale za to sa inne przydatne schowki.Jak kierowca zablokuje drzwi to nikt nie wysiadzie. Stacyjka posrodku i zaokraglony kluczyk to ciekawy pomysl - lubie to. Kierownica z przyciskami tez ladnie zaprojektowana.Po przyzwyczajeniu sie - Super (mam 180cm wzrostu). Bagaznik sedana ma waska klape,zadna pralka ani nic wiekszego tam nie wejdzie,ale walizek mozna troche zmiescic.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sterowanie nawiewami silniczkiem elektrycznym,przy dochodzeniu do konca na pokretle zimno/cieplo silniczek lubi sobie troche "postrzelac" zanim sie zgasi,sterowanie klapkami nawiewow OK. Po usunieciu EGR i DPF silnik nagrzewa sie wolniej,ale gdy osiagnie juz pelna temperature to grzeje dobrze. Ale mam wymieniona na nowa dmuchawe (poprzednia sie zatarla) i termostat (poprzedni lekko nie domykal).Ogolnie cieple autko po nagrzaniu bo dobrze wyizolowane jest. Klimatyzacja dziala dobrze ale poprzedni wlasciciel wymienil juz raz kompresor klimy na nowy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na poczatku zdawalo mi sie ciasnawo,po przesiadce z Focusa II ale jest OK,chociaz chyba jedno z ciasniejszych aut segmentu D , z czasem sie przyzwyczailem,przednia szybe moge dotknac reka posrodku bez odchylania sie,w np.Fordach to niemozliwe.Siedzi sie tez nisko,mam ustawione siedzenie na maxa (wysokosc) a i tak jest nizej niz w Focusie na minimum.Ale to auto ma taka bryle,ogolnie przytulnie sie siedzi,z tylu mialem okazje podrozowac rowniez i bylo bardzo dobrze.
5,0
Wyciszenie
To w tym aucie mi sie podoba,w koncu to klasa premium i jest cicho. Jadac autostrada z Polski do Anglii caly czas 140-160km/h normalnie mozna rozmawiac. Silnik na 6ce ma 2.5tys/obr przy 140 i 3tys przy 170, jest malo slyszalny i dlatego jazda nie meczy.Podloga i nadkola tez ciche,nie dokucza szum opon. Wygluszenie auta jest zadowalajace.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko ma 10.5 roku i 320tys km wiec niektore rzeczy sie wymienia ale spalanie jest niskie autostrada ok 150kmh przy pelnym obciazeniu 5.8 ltr/100. Cykl mieszany podobnie,jak jezdze spokojnie to i 5.1 tylko wezmie. Podstawowy serwis robie sam,oleje,klocki,filtry,drobne naprawy wiec nie ma tragedii.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja kupilem to auto jak mialo 9 lat i 3 miesiace (od rodziny) zaplacilem tanio wiec stosunek jakosci wyszedl dobry,ale te auta byly drogie w zakupie jako nowe. Ja jestem zadowolony dobra szwedzka marka z dobrymi blachami za niewielkie pieniadze,ale wyremontowanie tego auta do porzadnego dobrego stanu troche pochlonelo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzaja sie niewielkie,sam naprawilem,dmuchawa,silniczek wycieraczek,zaroweczki,wymiana znaczkow logo na nowe na maskach,z elektronika nie mialem zadnych problemow (ECU,szyby,zamek,wyswietlacze,itd.) wiec jest OK.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poprzedni wlasciciel wymienial dwumase,kompresor klimy,mial problemy z DPF. Ja usunalem kompleksowo,klapy wirowe,EGR,DPF,nowy program i jest super nic nie dymi. Zatarla mi sie pompa wodna,zerwal sie pasek rozrzadu i silnik do naprawy,po wymianie dzwigienek,pompy,rolek i paska autko dalej smiga (bez sciagania glowicy).Turbo juz lekko slyszlne ale wciaz fabryczne (320tys km).Naprawilem autko i jestem zadowolony.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TiDS 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 II SportSedan