Silnik
: Zawór EGR, warianty: wymienić, wyczyścić, zaślepić...
5,0
Całokształt
To autko bardzo mi odpowiada. Pod względem trakcyjnym jest rewelacyjne, silnik też uzyskał wiele pozytywnych ocen wśród dziennikarzy motoryzacyjnych.
Wrażenia
4,0
Silnik
Turbo dziura jest, ale od 2000 obrotów/min. jest już rewelacja.
4,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie zestrojona prawidłowo, lewarek wskakuje płynnie.
5,0
Układ jezdny
Tu jest rewelacja, saab kocha zakręty.
Komfort
4,0
Widoczność
Kiepsko jest do tyłu, wysoki kufer, trzeba się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Wszystko co potrzebne jest pod ręką, konsola skierowana do kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajny układ osuszania klimatyzacji, szybki nie parują. To diesel więc w zimie musi złapać temperaturę, żeby zrobiło się ciepełko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wysoki kierowca i pasażer za nim może narzekać na troszkę za mało miejsca na nogi. Sam mam ponad 180 cm, ale przerabiało się wycieczki 5 osobowe i nikt specjalnie nie narzekał.
4,0
Wyciszenie
Nie mam za bardzo porównania, bo średnio zwracam na to uwagę, albo za mało jeździłem innymi autami, żeby się przekonać. Dla mnie jest okej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest okej, jak ktoś się chce stołować w ASO to koszty mogą zaboleć. Ale dla chcącego nic trudnego, nie tylko z ASO człowiek żyje...
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupowałem używane i wedle mojej opinii cena jest adekwatna do tego co się otrzymuje.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów prócz żarówek i schodzącego lakieru z emblematów nie kojarzę nic.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 100000 km wymieniono zawór EGR, alternator i koło dwumasowe.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TiDS 150KM 110kW
[l/100km]