Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

Krzysztof K., 6 lat temu
Silnik 2.0t 175KM 129kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 235 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Saab 9-3 II SportSedan 2.0t 175KM 129kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Śruba mocująca tylny amorek do wachacza na dole wykręciła się do połowy po zimowych "driftach" co skutkowało donośnym stukotem (mechanik był w szoku-pierwszy raz taki przypadek widział). Skończyło się na dokręceniu śruby bo gwint był ok.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : "Sabolot" ma swoje wlasne życie w tej kwestii. Czasem wyskoczy jakaś informacja na desce o nie działającej żarówce (gdy ta działa), czasem jedne z tylnych drzwi nie zablokuja się z centralnego (na zmiane, ale po ponownym zamknięciu działają), rzadko (2x póki co) nie załączył się czujnik cofania o czym pojazd nas informuje
5,0
Całokształt
Przez rok czasu przejechałem samochodem ok 24.500 km w tym 4 x 20h jazda na dystansie 1.600 km. Nie da się źle o nim wypowiadać. Potrzebuję nieco większego autka - myślę o kategorii SUV ale z żalem będę wysiadał z mojego "saabolotu"-napewno zostawię go jako drugie autko w rodzinie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny, zrywny, z umiarkowanym apetytem a benzynkę. Osiągi potrafią zaskoczyć upokorzyć nie jeden nowszy samochodzik.
4,0
Skrzynia biegów
Ewidentny brak 6 biegu na dłuższe trasy :-(
4,0
Układ jezdny
Nie do końca wszystko da się wyczuć na kierownicy -zmiany drobnych nierówności czy typu nawierzchni. Więcej wnioskujemy po szumie opon. Autko mega trzyma się drogi i szybko reaguje na ruch kierownica. Zawieszenie jest umiarkowanie sztywne (ale to kwestia gustu) mi odpowiada.
5,0
Karoseria
0!!!!!! Powtarzam -ZERO!!! rdzy.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Jak to sedan-lodówki czy pralki nie przewieziemy. Jednak po złożeniu tylnej kanapy i położeniu przedniego fotela podwójna 2,5m drabina wchodzi bez problemu ;-). Jeśli chodzi o bagaże to kufer jest imponująco pojemny. Większy niż w audi a4
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi bajecznie. A ogrzewanie załącza się w miarę szybko (przy ustawieniach "auto" komputer załącza dmuchawę dopiero po min rozgrzaniu silnika więc na dzień dobry nie obrywamy nienagrzanym powietrzem
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam prawie 2m i jadąc samemu jest bajecznie wygodnie. Przy 4 osobach na pokładzie i dłłłługiej trasie trzeba nieco się wsunąć i pójść na kompromis dla pasażera z tyłu ale i tak da się przejechać 1600km na raz bez bólu pleców czy podkurczonych przesadnie nóg.
5,0
Wyciszenie
Do 140 km/h praktycznie nie słychać silnika. Czasem skrzypnie jakiś plastik na desce rozdzielczej ale nie jest to uciazliwe
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik jest na łańcuchu więc to będzie najdroższa sprawa. Nie był wymieniany od nowości bo mam kompletna historię serwisowa. Póki co nie wymieniam bo nic nie slychac. Poza tym podstawowa obsługa auta w przystępnej cenie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bajka. Nie spodziewałem się że relatywnie wiekowy samochód (15 lat) może być w tak zdatnym stanie technicznym nie generującym ekstra kosztów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podstawowy serwis i jest ok
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli można to uznać za poważną usterkę to słabym punktem jest alternator. Wymieniałem go 1x a przeszłości był zmieniany też 1x. Ale czy trzeci alternator na ok 230.000 przebiegu to dużo...?

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0t 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 II SportSedan 2.0t 175KM 129kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
9,5
l/100km
12,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 II SportSedan