Inne
: Cisza podczas jazdy, fajne audio i niskie spalanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: tu i tam pęknięte nadkola plastikowe po zimie
Układ elektryczny
: psuje się pompka spryskiwacza, powoli ale pewno padnie
5,0
Całokształt
Generalnie auto jest po prostu doskonałe. Przede wszystkim na trasy, raczej dla spokojnego kierowcy, niesamowicie komfortowe, CICHE, oszczędne. NIE JEST TO SPORTOWY SAMOCHÓD - nazwa sportsedan jest tylko kosmetyką, to typowy sedan/limuzyna do jazdy klasycznej :D
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik lubi obroty pomiędzy 2-3 tyś. obrotów, wtedy kultura jego pracy jest niezrównana. Przede wszystkim ma niesamowity ciąg, wychodzi moment obrotowy osiągalny przy niskim spalaniu, a auto prowadzi się jak szwedzki ekspres. Trzeba pamiętać, że nie jest to auto sportowe, obszar powyżej 4tyś. pozostawiam nieużywany.
4,0
Skrzynia biegów
Sześć biegów w związku z moją oceną silnika jest idealne. Cieszy możliwość zmiany co 2 biegi, jazda w mieście na jedynce jest miarowa, ale skrzynia najlepiej pracuje między 3 a 6 biegiem.
4,0
Układ jezdny
Auto znakomicie trzyma się drogi, jest na moje oko 15-20% podsterowne. Niezbyt to lubię, ale sprzyja to komfortowi i bezpieczeństwie jazdy na śniegu oraz deszczu. Po 25 000km stwierdzam, że mogloby być bardziej sportowo :)
Komfort
5,0
Widoczność
Full opcja, nie wyobrażam sobie lepszej widoczności. Słupki rozwiązane świetnie, lusterka duże niemal bez martwej strefy.
5,0
Ergonomia
tutaj napiszę tylko tyle, że po przejechaniu 1530km z Krakowa do Włoch poszedłem na imprezę :))) Auto W OGÓLE nie męczy podczas jazdy na trasie! Jedyne nieergonomiczne rozwiązanie to głęboko osadzony fotel, który nie nadaje się do częstego wsiadania i wysiadania - minus jeśli jesteś przedstawicielem handlowym.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto rozgrzewa się stosunkowo szybko, klima działa jak epoka lodowcowa :D Jest bardzo fajnie, nerwy psuje tylko mało ergonomiczny system automatycznej wentylacji, który ma takie mankamenty jak max wiatrak gdy wsiadasz do gorącego auta, a wentylacja jest na chłodne powietrze. To trochę denerwuje, musisz zmniejszać ile razy wsiadasz. Ogólnie jednak super komfort - pełna automatyka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W aucie jest bardzo dużo miejsca, dużo schowków, poręcznych miejsc na drobiazgi, mapy itp. Pasażerowie nigdy nie narzekali , a często wożę rodzinę i znajomych.
5,0
Wyciszenie
Największy atut tego auta. Dla porównania powiem że jechałem 400km skodą octavią 2010r jeden dzień po przejechaniu podobnego dystansu Saabem. Myślałem że mi głowa odpadnie w tym czeskim durszlaku :)))
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny napraw to nie znam, bo mam 145k na liczniku i nie było jeszcze ANI JEDNEJ naprawy :)) Ale powiem, że zużycie paliwa zależy od nogi. Spokojna jazda na E95 to 8.6l/100km na mieście i 7 w trasie. Na LPG około 10.5 na mieście i 9 w trasie. Ciśniesz max to około 13.5 - 14l/100km na mieście E95.
5,0
Stosunek jakość/cena
nie jest tani, ale za cenę otrzymujesz auto które oszczędza Twój portfel na stacji i w serwisie, polecam zrównoważonym kierowcom szukającym bezpieczeństwa, komfortu i pewnego prowadzenia. Auto nie wyprowadzi Cię nigdy z równowagi - ani in plus ani in minus.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
się nie psuje :) na razie mam tylko problem z pompką spryskiwacza, trzeba to będzie zrobić jak w końcu kiedyś padnie..
minusem są plastikowe nadkola oraz progi, bo podczas jazdy po grudach śniegu potrafią popękać, plastik w tamtych miejscach jest za mało wytrzymały.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zero napraw przez 145 000 km mówi za siebie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0t 175KM 129kW
[l/100km]