Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

dawid10441044, 14 lat temu
Silnik 2.0t 175KM 129kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 II SportSedan 2.0t 175KM 129kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Przepięknie wchodzi w zakręty! Praktycznie się nie pochyla, siedzenia dobrze trzymają, a system skrętu kół tylnych (reax) daje wrażenie jazdy tylnonapędowcem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Nie zawsze odryglowują się tylne drzwi prawe.
5,0
Całokształt
Auto niebagatelne, ponadrzeciętne, cieszące zarówno właściciela, jak i oko przechodniów oraz kierowców.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny z wysoką kulturą pracy, fajnie \"brzmiący\" na wysokich obrotach:)
4,0
Skrzynia biegów
Automat pracuje bardzo płynnie i szybko zmienia biegi. Używanie sekwencji jest bezcelowe, gdyż automat zmienia je po prostu szybciej. Jedyny mankament to długie (ok 1sek) oczekiwanie na redukcję przy wciśnięciu pedału do oporu. Po prostu Sentronic nie redukuje bezpośrednio o dwa biegi, tylko przechodzi przez bieg pośredni.
5,0
Układ jezdny
Super!!!!!
Komfort
4,0
Widoczność
Oprócz tyłu jest przyzwoicie. Trochę mała powierzchnia lusterek.
5,0
Ergonomia
Jak to w saabie wszystko na swoim miejscu. Intuicyjna obsługa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja (dwustrefowa) chłodzi auto bardzo szybko. Czujniki (np. natężenia swiatła słonecznego) wpływają na utrzymanie idealnej temperatury wewnątrz. Troszeczkę brakuje wentylacji w skórzanych fotelach. Ogrzewanie oraz podgrzewane fotele przednie umilają podróż w chłodne dni.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelacja, z tyłu (przy wysokim kierowcy) przeciętnie. Nad głowami ok, nawet gdy w aucie jest okno dachowe (co obniża sufit).
4,0
Wyciszenie
Niby bardzo dobrze, ale czasem lubi coś skrzypnąć (np. tapicerka drzwi, obudowa tunelu środkowego)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Osobiście uważam, że jest super. Przy aucie o masie 1500 kg, silniku 175 KM, skrzyni automatycznej i włączonej klimatyzacji średnio 9 litrów/100 km to chyba świetnie. Zważywszy na to, że auto ma nawet 3-krotnie wydłużone przeglądy serwisowe (reguluje je komputer pokładowy w oparciu o dane z przebiegu eksploatacji), jest praktycznie bezawaryjne, a ceny części przystępne (klocki przód 115 zł, filtr powietrza 34 zł itd.)uważam że auto należy do najbardziej ekonomicznych w klasie premium.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie jest tanie w zakupie, ale warto! Dla oszczędnych pasacik, aczwóreczka, lub inny przeciętniak:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po blisko roku eksploatacji zdażyła mi się tylko awaria tylnego ryglowania drzwi prawych. Po prostu raz się otworzy, raz nie. I to na tyle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po roku eksploatacji nic. No i jest łańcuszek rozrządu:)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0t 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 II SportSedan 2.0t 175KM 129kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
9,5
l/100km
12,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 II SportSedan