Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

JoeBo, 14 lat temu
Silnik 2.0t 175KM 129kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 157 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 II SportSedan 2.0t 175KM 129kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niezwykle płynny i elastyczny. Spokojnie radzi sobie w każdym zakresie obrotów.
5,0
Całokształt
Nie trzeba być wielkim znawcą motoryzacji by móc zakochac się w Saabie. Pięna linia nadwozia, ergonomia i smak wykoania sprawiają, że tym autkiem można nie tylko robić wypady rodzinne za miasto ale i ze spokojem podróżować w dłuższe trasy. Sama marka nie jest popularna, choć z dnia nia dzień przybywa coraz więcej jej użytkowników.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny. Turbina z powodzeniem nawet na 4 i 5 biegu przy 60 km/h daje radę. Bardzo elastyczny silniczek świetnie się wkręcający na obroty. W każdym zakresie obrotów radzi sobie świetnie.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo łagodna. Biegi wchodzą miękko i delikatnie. Nawet przy połamanych palcach spokojnie można się nią obsługiwać :)Szkoda tylko że nie ma 6 biegu ;)
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie nie jest ani za miękkie ani za twarde. Jest w sam raz. Na zakrętach trzyma się jak przyklejony a jeśli nawet coś nie tak pójdzie, ESP nas skontruje. Czy to sucho czy mokro, autko świetnie się prowadzi.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zażutów. Lusterka sferyczne a i wsteczne dość szerokie więc z parkowanie nie ma problemów. Tylna szyba nawet z podniesionymi zagłówkami ma sporą widoczność.
5,0
Ergonomia
Auto jest niezwykle wyważone smakowo. Wnętrze choć dość oryginalne (jak to szwedzkie auta) jest niezwykle proste w użytkowaniu. Przełączniki i guziki rozmieszczone intuicyjnie a te które się używa częściej, większych gabarytów. Co niektóre plastiki powinny być z nieco lepszego gatunku ale to byłoby zbyt idealne. Jeśli chodzi o zewnętrzną linię, coś pięknego. Bez przepychu i polotu. Wszystko wyważone i jest tam gdzie być powinno. Co jeszcze zasługuje na pochwałę to prześwit. Jest dość wysoki a nie ma znaczącego wpływu na zachowanie się przy pokonywaniu zakrętów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze rozmieszczona i sporych rozmiarów kratki nawiewu. Regulacja kratek pod dowolnym kątem z niesamowitą precyzją. Sama siła nawiewu sterowana elektronicznie + możliwość ustawienia elektronicznego siły nawiewu przy starcie silnika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażera siędzącego obok, nienaganna. Jest gdzie nogi wyprostować. Ciut gorzej już jest z tyłu. Tam pasażerowie mają już mniej miejsca na nóżki ale komfort pozostaje zachowany. No cóż. Tak wielki bagażnik musi znaleźć gdzies swoje odbicie :)
5,0
Wyciszenie
Tu nie ma co się znacząco rozpisywać. Jedyne co w kabinie słychac to ciche świszczenie turbiny i głoś z radia. Jest kapitalnie wyciszony. Nawet przy większych prędkościach wiatr ledwo co daje o sobie znać. Coś wspaniałego.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasach nie ma problemu. Nawet przy pełnym obciążeniu ok 7.5 litra przy ekonomicznej jeździe z wykorzystaniem tempomatu. Jeśli chodzi o warunki miejskie, nie ma co się spodziewać małego spalania. Ciągłe światła i korki powodują, że średnio trzeba liczyć na połknięcie 9-10 litrów przez autko. Ale czasem nawet i poniżej 9 litrów da się zejść :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Szukając Saaba, spotkałem się z czymś niezwykłym. Rozbieżności cenowe były ogromne nawet za zwykłą wersję nadwozia, za którą można bybyło spokojnie kupic rocznikowo starszy ale bogatszy z wyposażenia. Trzeba szukać by znaleźć dobry egzemplarz za śmieszne pieniądze co i mi się trafiło. Jeśli chodzi o części zamienne, autko jest w większości na podzespołach Oplowskich, więc z ceną nie powinno być większych problemów. Fakt, co poniektóre części są drogie ale to każde autko tak ma. Zawsze coś będzie tańsze a coś droższe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Puki co tylko przepływomierz był do wymiany, ale takiego już kupiłem. Sama przepływka ok 800 PLN nowa, więc jest to jakiś grosz :) Poza tym jak narazie nic się nie dzieje. I oby tak dalej. Odpukac w niemalowane.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie brak :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0t 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 II SportSedan 2.0t 175KM 129kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
9,5
l/100km
12,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 II SportSedan