Silnik
: Niezwykle płynny i elastyczny. Spokojnie radzi sobie w każdym zakresie obrotów.
5,0
Całokształt
Nie trzeba być wielkim znawcą motoryzacji by móc zakochac się w Saabie. Pięna linia nadwozia, ergonomia i smak wykoania sprawiają, że tym autkiem można nie tylko robić wypady rodzinne za miasto ale i ze spokojem podróżować w dłuższe trasy. Sama marka nie jest popularna, choć z dnia nia dzień przybywa coraz więcej jej użytkowników.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny. Turbina z powodzeniem nawet na 4 i 5 biegu przy 60 km/h daje radę. Bardzo elastyczny silniczek świetnie się wkręcający na obroty. W każdym zakresie obrotów radzi sobie świetnie.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo łagodna. Biegi wchodzą miękko i delikatnie. Nawet przy połamanych palcach spokojnie można się nią obsługiwać :)Szkoda tylko że nie ma 6 biegu ;)
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie nie jest ani za miękkie ani za twarde. Jest w sam raz. Na zakrętach trzyma się jak przyklejony a jeśli nawet coś nie tak pójdzie, ESP nas skontruje. Czy to sucho czy mokro, autko świetnie się prowadzi.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zażutów. Lusterka sferyczne a i wsteczne dość szerokie więc z parkowanie nie ma problemów. Tylna szyba nawet z podniesionymi zagłówkami ma sporą widoczność.
5,0
Ergonomia
Auto jest niezwykle wyważone smakowo. Wnętrze choć dość oryginalne (jak to szwedzkie auta) jest niezwykle proste w użytkowaniu. Przełączniki i guziki rozmieszczone intuicyjnie a te które się używa częściej, większych gabarytów. Co niektóre plastiki powinny być z nieco lepszego gatunku ale to byłoby zbyt idealne. Jeśli chodzi o zewnętrzną linię, coś pięknego. Bez przepychu i polotu. Wszystko wyważone i jest tam gdzie być powinno. Co jeszcze zasługuje na pochwałę to prześwit. Jest dość wysoki a nie ma znaczącego wpływu na zachowanie się przy pokonywaniu zakrętów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze rozmieszczona i sporych rozmiarów kratki nawiewu. Regulacja kratek pod dowolnym kątem z niesamowitą precyzją. Sama siła nawiewu sterowana elektronicznie + możliwość ustawienia elektronicznego siły nawiewu przy starcie silnika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażera siędzącego obok, nienaganna. Jest gdzie nogi wyprostować. Ciut gorzej już jest z tyłu. Tam pasażerowie mają już mniej miejsca na nóżki ale komfort pozostaje zachowany. No cóż. Tak wielki bagażnik musi znaleźć gdzies swoje odbicie :)
5,0
Wyciszenie
Tu nie ma co się znacząco rozpisywać. Jedyne co w kabinie słychac to ciche świszczenie turbiny i głoś z radia. Jest kapitalnie wyciszony. Nawet przy większych prędkościach wiatr ledwo co daje o sobie znać. Coś wspaniałego.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasach nie ma problemu. Nawet przy pełnym obciążeniu ok 7.5 litra przy ekonomicznej jeździe z wykorzystaniem tempomatu. Jeśli chodzi o warunki miejskie, nie ma co się spodziewać małego spalania. Ciągłe światła i korki powodują, że średnio trzeba liczyć na połknięcie 9-10 litrów przez autko. Ale czasem nawet i poniżej 9 litrów da się zejść :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Szukając Saaba, spotkałem się z czymś niezwykłym. Rozbieżności cenowe były ogromne nawet za zwykłą wersję nadwozia, za którą można bybyło spokojnie kupic rocznikowo starszy ale bogatszy z wyposażenia. Trzeba szukać by znaleźć dobry egzemplarz za śmieszne pieniądze co i mi się trafiło. Jeśli chodzi o części zamienne, autko jest w większości na podzespołach Oplowskich, więc z ceną nie powinno być większych problemów. Fakt, co poniektóre części są drogie ale to każde autko tak ma. Zawsze coś będzie tańsze a coś droższe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Puki co tylko przepływomierz był do wymiany, ale takiego już kupiłem. Sama przepływka ok 800 PLN nowa, więc jest to jakiś grosz :) Poza tym jak narazie nic się nie dzieje. I oby tak dalej. Odpukac w niemalowane.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie brak :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0t 175KM 129kW
[l/100km]