Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

krawiec78, 12 lat temu
Silnik 2.0 Turbo 210KM 154kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 92 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 II SportSedan 2.0 Turbo 210KM 154kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jednostka niesłychanie elastyczna i niezbyt paliwożerna.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Pękające sprężyny przedniego zawieszenia.
3,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w zupełności wystarcza do sprawnego rozpędzania auta, jak również na bezproblemowe wyprzedzanie na trasie. Elastyczność to coś z czego słyną te samochody.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze zestopniowana skrzynia biegów. Biegi wchodziły trochę \"twardo\" jednakże po wymianie oleju wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku.
5,0
Układ jezdny
prowadzenie tego samochodu to poezja. Nie wiem jak w innych wersjach (Aero ma trochę niższe i sztywniejsze zawieszenie) auto prowadzi się naprawdę doskonale. Pokonywanie łuków lub zakrętów z większymi prędkościami nie stanowi najmniejszego problemu.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu jak i do tyłu jest na przyzwoitym poziomie. Niektórym kierowcom na początku użytkowania może sprawiać trudność wyczucie odległości do przedniego zderzaka. Problem pojawia się jednak przy dojazdach do ulicy pod kątem 45. Dosyć szeroki słupek zasłania widoczność i czasami trzeba się dobrze wychylić, żeby zobaczyć czy można już jechać dalej ;)
4,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski znajdują się pod ręką. Dużo schowków, uchwyty na kubki (również w tylnej kanapie). Obsługa wszystkich dodatków dosłownie intuicyjna. Problem mogą mieć chyba jedynie osoby potrzebujące instrukcji obsługi do szczoteczki do zębów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na skandynawskie auto przystało ogrzewanie działa wręcz rewelacyjnie! Zimą w przeciągu kilku minut od odpalenia silnika we wnętrzu auta panuje przyjemne ciepło. Podgrzewane fotele działają świetnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu jest wystarczająco dużo, nawet dla wysokiego kierowcy i pasażera, jednakże przy takim układzie i cofniętych maksymalnie fotelach osoby które mają przyjemność jechać na tylnej kanapie będą odczuwały dyskomfort spowodowany bardzo ograniczoną przestrzenią. Będą miały również problem z wygodnym wsiadaniem i wysiadaniem. Na szczęście to auto dla mnie a nie dla 5cio osobowej rodziny ;)
5,0
Wyciszenie
Auto wyciszone bardzo dobrze. Nie odczuwa się zmęczenia hałasem dobiegającym z zewnątrz, lub komory silnika nawet przy podróżach z większą prędkością.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
210 koni, 1,5 tony masy i średnie spalanie w mieście poniżej 13 litrów, przy dosyć \"ciężkiej\" nodze uważam za dobry wynik. Mogę pokusić się nawet o stwierdzenie, że jest bardzo dobre. Znam masę innych aut z podobna mocą, które mogą tylko marzyć o takim wyniku. Co do trasy ciężko mi w tej chwili cokolwiek napisać.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 210KM 154kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 II SportSedan