Układ elektryczny
: Światłowody zamiast normalnych kabli nie były dobrym pomysłem.
Zawieszenie
: Potrafi hałasować, przeważnie łącznik stabilizatora za parę zł.
5,0
Całokształt
Kocham to auto całym sercem :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc rozwijana w doładowanych silnikach Saaba to czysta poezja. Nie agresywne przyśpieszenia, tylko harmonijne rozwijanie mocy, którego efekty widać najbardziej po prędkościomierzu.
4,0
Skrzynia biegów
Automat w Saabie niestety ustępuje prędkością zmiany przełożeń tym DSG z VW, ale to dobry, solidny automat. Dodatkowa atrakcja to manetki na kierownicy do zmiany przełożeń i to, że w trybie manualnym sam nie zmienia biegów na wyższe.
4,0
Układ jezdny
Fajne, sprężyste zawieszenie. Zwłaszcza w wersji Aero. Skrętna tylna oś, dająca wrażenie jazdy autem z tylnym napędem.
Bolączką jest hałaśliwość, na szczęście naprawy nie są przesadnie drogie.
Komfort
4,0
Widoczność
Przez normy bezpieczeństwa (a w Saabach jest to priorytetem) mamy coraz szersze słupki ograniczające widoczność. Pomagają czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu ;)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szwedzi mają zimę prawie non-stop, ogrzewanie naprawdę daje rade. Niemal każdy Saab ma podgrzewane fotele. Klimatyzacja też bardzo wydajna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu naprawdę wiele miejsca, osoby o wzroście pow. 2m nie będą nażerać. Z tyłu trochę mało miejsca nad głowami.
3,0
Wyciszenie
Niestety hałasuje.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na oszczędności przy dystrybutorze nie ma co liczyć.
Ceny części nie odbiegają od średniej w klasie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Używane Saaby nie są drogie, ale za zadbany egzemplarz (jak mój ;)) trzeba zapłacić nieco więcej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gumowata powłoka na plastikach wnętrza podatna na zarysowania, łuszczenie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Elektryka, elektronika.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 210KM 154kW
[l/100km]