Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

B, 11 lat temu
Silnik 1.8t 150KM 110kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 234 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kapitala elastyczność, niesamowite przyspieszenia na każdym biegu + niskie spalanie :)
5,0
Całokształt
Bardzo fajne autko, z porządnym silnikiem, stworzone na trasy, zawieszenie nieco przy twarde na polskie warunki na kołach 17\" ale przy mniejszych zupełnie komfortowe. Kapitalne prowadzenie, bardzo dobre wyposażenie - skóra, tempomat, przyzwoite audio, klimatronik, ESP. A do tego przy umiarkowanych prędkościach ekonomiczne ze względu na zestopniowanie skrzyni :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to jedna z najlepszych rzeczy w tym samochodzie. Mój jest podkręcony przez firmę Hirsch - stg1 @200hp, właściwie na codzień można swobodnie zmieniać biegi max. przy 2500rpm - spokojnie daje radę, od 2000 obrotów czuć przyrost momentu, przy 2500 zaczyna iść jak szatan, a powyżej 3000 to totalny odlot, szczególnie na 3 i 4 biegu. Jednostka bardzo elastyczna, w końcu to turbobenzyna - max. moment obrotowy jest niemal płaski w zakresie 2200-4500rpm.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie i pewnie, nie doswiadczyłem żadnych zgrzytów, skrzynia zestopniowana dosyć ciekawie - 1,2,3 bieg do miasta, 4 na drogi podmiejskie, 5 powyżej 95km/h. Na początku ciężko się było przyzwyczaić że na piątce przy 1000km/h jest 1900rpm. W mieście przy prędkościach w okolicach 60km/h jeżdzę wyłącznie na trójce (2000rpm), przy 60 na 4. jest 1500rpm. Dwie delikatne wady - długie drogi prowadzenia drążka przez co biegi zmienia się nieco powolnie, aczkolwiek dostojnie. Druga sprawa w zakresie 80-90km/h nie wiadomo czy jechać na 5. czy na 4.
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się kapitalnie. Ten samochód jest stworzony na dłuuugie trasy i szybkie zakręty. Na oponach 225/45/17 czuję się bardzo pewnie nawet przy prędkościach znacznie powyżej autostradowych. Kierowca doskonale czuje to auto, perfekcyjna trakcja i pewność prowadzenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest wystarczająco dobra, nic nie przychodzi mi tu na myśl, może poza nieco długą maską i dachem który nieco utrodnia w mieście parkowanie oraz ruszanie ze świateł (trzeba stawać nieco przed sygnalizatorami na drogą :)). Do przodu przez szybę jest bardzo fajnie, wszystko widać, na boki również, dobrze zaprojektowane słupki przednie nie ograniczają zbytnio widoczności.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, na początku wydaje się że taka ilość przycisków to przesada, ale po pewnym czasie człowiek zaczyna dostrzegać że właśnie tak powinno być. Jeden przycisk = jedna funkcja. Bardzo wygodnie jeździ się na długich trasach. Cały kokpit skręcony lekko w stronę kierowcy, świetny pomysł ze stacyjką - nie obijają się kluczyki o kierownicę. Fajne sterowanie radiem w kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko grzeje, bardzo szybko chłodzi. Podrzewane fotele, szyba i lusterka jak znalazł na zimę :) Silnik szybko łapie temperaturę, klimatyzacja bez problemów daje radę nawet przy 40 stopniowych upałach, wentylacja cicha i komfortowa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca aż nadto, bardzo wygodna pozycja ze kierownicą + regulacja we wszystkich płaszczyznach. Z tyłu nieco mniej miejsca na nogi, ale we 4 można spokojnie podróżować po świecie :)
5,0
Wyciszenie
W samochodzie jest cicho, aż za cicho :) Gdyby nie było dobrego audio można usnąć. Przy 100km/h jest obsolutna cisza, do 170 bardzo komfortowo, powyżej zaczyna być lekko słyszalny szum powietrza. Silnika ogólnie praktycznie nie słychać, jedynie jakieś tam dźwięki \'drogowe\'. Wyciszenie oceniam doskonale, po przesiadce z Mitsibishi z wolnossącym 1.6 byłem w totalnym szoku jak cicho może być w samochodzie :)W ogólnie nie czuć prędkości
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tutaj miłe zaskoczenie. Średnie spalanie benzyny wynosiło 9.5 litra/100km. LPG pali 20% więcej = średnia 11.5 90-100km/h - 7-8 litrów/100km 120-140 - 9-10 litrów/100km. Jak na 200km i 310Nm uważam że jest bardzo dobrze :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak za używane auto o takim standardzie to aż za tanio :) Aczkolwiek wiem że nowe są nieco za drogie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co nic się nie dzieje
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze nic :) I z tego co wiem od poprzedniego właściciela poza sprzęgłem nic poważnego nie padło :)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8t 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
8,1
l/100km
12,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 II SportSedan