Przesiadłem się z 9-3 I generacji (2.2 TiD). Niebo a ziemia. Nigdy więcej używanego diesla. Teraz odpocząłem od problemów z silnikiem, egr, przepływomierzem, zapowietrzaniem i innymi przypadłościami diesla. Cisza, komfort i wcale nie tak duże spalanie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kompromis pomiędzy mocą a ekonomią. Bardzo dobrze się nim jeździ, dobrze wyprzedza. Myślę nad tunningiem - można go przeprogramować na 210km i 320nm - znacznie poprawiają się czasy wyprzedzania na 3 i 4 biegu
4,0
Skrzynia biegów
Bez uwag, znakomity 3 bieg
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi jak przyklejony. Niestety w zimie zawieszenie lubi trzeszczeć na mrozie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag - w każdym kierunku świetnie
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i intuicyjnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super. Błyskawicznie się nagrzewa. Klima 2 strefowa bardzo wydajna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla dwóch osób perfekcyjnie. 4 osoby wygodnie, więcej to mordęga. Duzy bagażnik
4,0
Wyciszenie
Lubi stuknąć na naszych dziurach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pozytywne zaskoczenie. Przy spokojnej jeździe do 120km/h na trasie udaje mi się zejśc do około 7l/100km. W mieście 10 to norma. Średnio 8,5-9l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Odradzam kupowanie nowego Saaba - chore ceny. Za to używany z rozsądnym przebiegiem to świetny zakup. Do tego członkostwo w saab klub i wszelka pomoc zapewniona ze strony współużytkowników saaba.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepustnica czasem szarpie - prawdopodobnie padnięty czujnik. Poza tym brak usterek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co bez uwag.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8t 150KM 110kW
[l/100km]