Jeździłem już Saabem 900 i chciałem mieć 9-3. Jest to samochód bardzo wygodny!!! przy tym mam sportowy charakter i jest (przynajmniej dla mnie) ładny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na trasę auto niezastąpione. Wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu. Mimo, że to najsłabszy szwedzki silnik Saaba wydaje mi się, że na Polskie drogi zupełnie wystarczający. Turbo łapie na poziomie 2-2,5 tysiąca obrotów i wbija w fotele. Bardzo dobry na autostradę i na kręte trasy. Nie jest to samochód stworzony z myślą o mieście ale wydaje mi się, że przyjemniej się nim startuje niż niemieckimi czołgami. Żona też sobie bardzo chwali.
4,0
Skrzynia biegów
3 bieg w tym samochodzie to cudo. Biegi wchodzą płynnie. Dałem 4, bo czasem jedynka gorzej wchodzi ale mam wrażenie, że tak jest w większości samochodów.
5,0
Układ jezdny
Auto świetnie trzyma się drogi, doskonale na zakrętach. Dość twarde zawieszenie ale pozytywnie zaskoczył mnie na wrocławskich dziurach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu bardzo dobra, do tyłu dobra, na szczęście bardzo dokładny czujnik cofania się sprawdza.
4,0
Ergonomia
To jest Saab więc wszystko proste i pod ręką, mimo iż mam najprostszą wersję wyposażenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze, szyby mi jeszcze nigdy nie zaparowały i klima po chwili staje się nieodczuwalna. Czasem irytuje mnie jak automatyczna klima daje ma maxa w upały zaraz po włączeniu ale za to po chwili mam już przyjemnie w środku i nie dokucza upał.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu świetnie. Z tyłu nie jechałem ale przypuszczam, że większy chłop (ponad 1.8m) już by nie miał super komfortu. Bardzo wygodny! Podczas 13-godzinnej trasy nie czułem większego zmęczenia.
5,0
Wyciszenie
W środku cisza, na autostradzie przy większych prędkościach bez problemu się rozmawia i słucha radia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zgodnie z oczekiwaniami. Jak już pisałem nie jest to auto do miasta (jestem z Wrocławia ;-) ) ale myślałem, że będzie gorzej. Przy jeździe po centrum Wrocławia o godzinach szczytu palli ok. 13l/100km. Na trasie ok. Przy agresywnej jeździe 9, przy spokojnej potrafi zejść poniżej 6.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja kupiłem używanego 3-latka i zapłaciłem połowę ceny, którą chcą za nowy. Nie wiem, czy się opłaca kupować nowy, bo Saaby z czasów GM nie są aż tak dobrze wykończone i ktoś mógłby być rozczarowany. Dla mnie jest to bardzo fajny samochód, dobra alternatywa dla VW, Audi i BMW. Serwis ponoć drogi ale nie droższy od wyżej wymienionych. Na szczęście póki co nie miałem z nim styczności poza tym, że za darmo zrobili mi porządek w podwoziu (wystawały jakieś kable).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko go mam żeby coś więcej powiedzieć. Póki co jedyne, co mnie irytuje to automatycznie zamykane drzwi (można to wyłączyć). Jak się startuje i nie doda gazu to drzwi się otwierają i zamykają przez jakiś czas. Teraz jak wsiadam do samochodu i odpalam to dodaję trochę więcej gazu i problem znika - drzwi zamykają się raz.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać... Póki co nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8t 150KM 110kW
[l/100km]