Samochód mocno specyficzny dla wielu osób nie atrakcyjny wizualnie a jednak można się w nim zakochać. Bardzo funkcjonalny i z wieloma ciekawymi rozwiązaniami. W standardzie bardzo bogato wyposażony.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik diesel nominalnie 125 KM dynamiczny, srednio oszczędny choć 1,4 T i 2200 ccm robi swoje. Chyba jak dla mnie największą wadą jest jego kultura pracy, która nie pasuje do wizerunku klasy premium.
3,0
Skrzynia biegów
Może to efekt przebiegu, choć tak naprawdę diabli wiedzą jaki on naprawdę jest ale skrzynia nie powala. Jak dla mnie typowy przecietniak pasujący sprawnością do silnika.
4,0
Układ jezdny
Uważam ze jak na swój wiek calkiem przyjemne i bezpieczne pod warunkiem, że wszystko działa poprawnie. Z mojej strony trwałość nie budzi zastrzeżeń. Ceny zamienników na przyzwoitym poziomie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność dobra. Wszystkie wycieraczki dobrze spełniają swoje zadanie i oczyszczają dużą powierzchnię. Klima pomaga w odparowaniu szyb a lusterkach wodac dużo. Jak dla mnie 4+
2,0
Ergonomia
Wszystko w zasiegu ręki. Ale wnetrze wymaga przyzwyczajenia i znajomosci. Wlaczniki halogenów zaslania kierownica, włączniki szyb zaslania bluza w której wlasnie się jedzie. Obsluga niektorych funkcji radia i klimatyzacji wymaga wsarcia sie instrukcją obsługi ale dla miłośnika marki to są właśnie te sabowskie smaczki. Dla mnie OK ale dla innych max 3...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo skuteczna i wydajna. Sprężarka klimy włączy i wyłączy sie samoczynnie gdy tylko zachodzi taka potrzeba. Każdy diesel wyposażony w dogrzewacz u mnie programowalny (ale nie dxiala)... Nie naprawiam bo sama nagrzewnica i tak daje radę. W tej kategori 4+
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na ten segment dla 4 pasażerów OK dla kolejnego już trochę słabo. Fotele wygodne nawet na dlugich trasach. Tapicerka welur czy skóra trwala i przyjemna. Cześć posiasa elektrykę foteli. U mnie 4 miejsca podgrzewane (tył jest raczej rzadkością )
2,0
Wyciszenie
Diesel wypada słabo a benzyną nie mialem okazji jeździć choc w planach mam zakup B205 :)
Przy dużych prędkościach powyżej 140 dochodzą spore szumy, jednak trzeba wziąć pod uwagę, że samochód debiutował w 1994 roku jako saab 900.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z dieslem przeciętne. Moje średnie zużycie paliwa od chwili zakupu (wszystko liczone) to 7,6 l/100km - dojazd do pracy Łomiaki -Mordor...
Specjalnie nic sie nie psuje. Jednak trzeba założyć ze przy tym przebiegu turbina niebawem przejdzie na emeryturę... EGR można spokojnie czyścić a zawieszenie jest dość trwałe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dziś ceny zadbanych egzemplarzy nie należą do najniższych. Wiek też w wielu przypadkach zrobił już swoje. Jednak jeżeli szukasz nietuzinkowego, dobrze wypasazonego samochodu z niezłą dynamiką to dobrze trafił.
Jazda w dresie wykluczona - obliguje Cię kultura.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dla mnie na kilkunasto letnie auto OK.
Zbyt wielu usterek nie zanotowalem. Źarowki, wycieraczki, drobne wycieki i padl jeden ogranicznik drzwi. 4 miejsca korozji Przednie wneki nadkoli i tylne nadkola pod listwą.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
U mnie brak no moze Webasto ale moze to drobiazg
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 125KM 92kW
[l/100km]