Inne
: Auto inne, rzadkie i wymagające. Wymagające są wszystkie ale to wyjątkowo zasługuje na trzymanie w stanie super.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: EGR wymienia się za 900zł, a nie czyści przez dziesiątki tyś. km.
Karoseria
: wycieraczki przednich lamp - można je zdjąć(ramiona) i tak jeździć, ale i da się naprawić je.
Inne
: Brak. To auto przy 265kkm nie spuje się.
5,0
Całokształt
Przezarąbisty zakup to był. I wręcz dołożę każde potrzebne pieniądze bo nie widzę zamiennika w tej wartości i tych właściwościach.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik 2.2 TiD to silnik z dostawczaka. Kultura pracy nie jest tu najważniejsza, a to, że nie ma co się popsuć. Inna sprawa osprzęt Boscha, który jak ta firma jest o du otłuc = żywotność partsów jest dopasowana do utrzymywania koncernu Bosch na powierzchni, nie do niezawodności. Ot w latach tego auta wymyślono, że motoryzacja przestanie być duchowa a księgowa.
5,0
Skrzynia biegów
Po prostu wszystko perfekt działa. I w zimie i w lato. Wręcz dziwne jest, że nie ma różnic między -25 a + 30...
4,0
Układ jezdny
Doskonały układ to ma Viggen (jak na auto z belką skrętna czyli rozwiązaniem raczej do zakupowych kompaktów), a tu jest po prostu dopasowanie do mocy i przeznaczenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Tylne spojler na klapie wyznacza koniec auta co znacznie ułatwia cofanie.
5,0
Ergonomia
SAAB tu przewodzi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik daje radę nawet temp +37stC. Cóż tu pisać. Klima i grzanie są jakie być powinny w każdym aucie. `
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jednym dobrze (mnie), a innym ciasno. Mnie pasują fotele z 9-5tki i z przodu jest bajkowo. Z tyłu jeździ piesek. I nieproszeni goście
4,0
Wyciszenie
Auto jest wyciszone dobrze ale ten diesel jest słyszalny wyraźnie. Mnie to akurat odpowiada:-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonimiczne auto to takie z luzami w zawieszeniu, złą geometrią, starymi oponami, szyba podrapana i mało już widać, światła działają trochę ale świecą w drzewa i popraedzającego-niewinnego itp... czyli 80% aut w tym kraju:-))) Prowincja uwielbia auta, które jeszcze jadą ale gdyby wypadło hamulec w podłogę wcisnąć podłoga lub pedał ustąpi. Ale ważniejsze, że \"tanio\" czyli druciarsko.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rekord świata!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
SAAB nie psuje się jak Ford czy VW (tak, miałem młode i stare z obu tych marnych firm). Wszystko działa - a psującym się drobiazgiem jest SID=wyświetlacz, czy przednie wycieraczki lamp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
EGR psuje się ludziom, kórzy twierdzą, że 900zł za nowy to za dużo. I czyszczą go parokrotnie i próbują oszczędzić i setki wątków o błędach od ERG\'u jest, a wystarczy wymienić raz na 200-250.000km
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 125KM 92kW
[l/100km]