Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 I Hatchback

kuwerty@wp.pl, 14 lat temu
Silnik 2.2 TiD 125KM 92kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 125KM 92kW 2001-2002 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Blachy rdza sie nie ima. Bezwypadkowy Saab nie ma prawa miec rdzy. Poziom wyposazenia na ten rok produkcji i obecna cene na rynku jest bardziej niz zadawalajacy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Wyswietlacz komputera pokladowego SID - naprawa ok. 200zl badz zakup po regeneracji ok 350zl.
5,0
Całokształt
Samochod swietnie sie sprawuje, ergonomia i poziom wyposazenia na najwyzszym poziomie, wysoka bezawaryjnosc, koszty eksploatacji na dosc niskim poziomie, no i wrazenia z jazdy bezcenne :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik doladowany turbina zapewnia odpowiednie osiagi do jazdy w miescie i na trasie. Dodatkowo charakterystyka jego pracy (i turbiny) zapewnia \"kopa\" w momencie kiedy go potrzeba. Dodatkowo nie trzeba sie obawiac, jak to ma miejsce w dzisiejszych nowych samochodach, ruszania z dwojki.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma dosc dlugie przelozenia i zapewnia dobra elastycznosc.
5,0
Układ jezdny
Samochod prowadzi sie bardzo dobrze i plynnie. Dobrze tlumi nierownosci i nie ma problemu z zachowaniem samochodu w trudniejszych warunkach.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na hatchbacka wszystko w jak najlepszym porzadku. Szyby daja spory widok, a dopasowanie lusterek jest optymalne.
5,0
Ergonomia
Jak to Saabolotach - wszystko pod reka.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko chlodzi, grzeje (w Saab`ach czesto spotyka sie podgrzewane siedzenia i webasto). Jedyne do czego moglbym sie przyczepic to ze bez klimatyzacji dosc latwo jest dporowadzic do zaparowania szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzen jak na te klase samochodu spora. Nie ma problemu z pasazerami z przodu i z tylu.
4,0
Wyciszenie
Silnik diesla bez common raila jest wrecz niemozliwe wyciszyc idealnie, choc i tu sie producent samochodu postaral.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochod przy tej masie i takim silniku musi spalic nieco paliwa. Mimo to sprednie spalanie jest w okolicach tego co spala maluch benzyny :) Naprawy sa na srednim poziomie cen, sporo zamiennikow na rynku upraszcza sprawe. Zapomniec przy tym trzeba o zamiennikach z Opla. Poza elementami zawieszenia praktycznie wszystko jest rozne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny Saab`ow 9-3 pierwszej serii nie zwalaja z fotela a za te cene mozna nabyc bardzo dobrze wykonany samochod.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma zwykle klopotow z drobiazgami. Jedynym mankamentem w 9-letnim obecnie samochodzie byl wyswietlacz komputera pokladowego i to jest wada dotykajaca chyba wszystkie Saaby z tych rocznikow. Reszta ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po dwoch latach eksploatacji i samochodzie ktory ma obecnie 240000km przebiegu nadal nie ma klopotow z usterkami podstawowych elementow samochodu. Musze tu jednak zaznaczyc ze to moj drugi Saab 9-3 z tej serii i z poprzednim pojawialy sie klopoty z elektronika iukladem hamulcowym. Niemniej egzemplarz byl juz dosc \"zuzyty\". Niestety kupujac samochod uzywany trzeba liczyc sie solidnym przegladem samochodu o tym wieku.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Saab 9-3 I

Liczba wpisów: 10

Saab 9-3 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Saab 9-3 I Hatchback