Inne
: Blachy rdza sie nie ima. Bezwypadkowy Saab nie ma prawa miec rdzy.
Poziom wyposazenia na ten rok produkcji i obecna cene na rynku jest bardziej niz zadawalajacy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Wyswietlacz komputera pokladowego SID - naprawa ok. 200zl badz zakup po regeneracji ok 350zl.
5,0
Całokształt
Samochod swietnie sie sprawuje, ergonomia i poziom wyposazenia na najwyzszym poziomie, wysoka bezawaryjnosc, koszty eksploatacji na dosc niskim poziomie, no i wrazenia z jazdy bezcenne :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik doladowany turbina zapewnia odpowiednie osiagi do jazdy w miescie i na trasie. Dodatkowo charakterystyka jego pracy (i turbiny) zapewnia \"kopa\" w momencie kiedy go potrzeba. Dodatkowo nie trzeba sie obawiac, jak to ma miejsce w dzisiejszych nowych samochodach, ruszania z dwojki.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma dosc dlugie przelozenia i zapewnia dobra elastycznosc.
5,0
Układ jezdny
Samochod prowadzi sie bardzo dobrze i plynnie. Dobrze tlumi nierownosci i nie ma problemu z zachowaniem samochodu w trudniejszych warunkach.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na hatchbacka wszystko w jak najlepszym porzadku. Szyby daja spory widok, a dopasowanie lusterek jest optymalne.
5,0
Ergonomia
Jak to Saabolotach - wszystko pod reka.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko chlodzi, grzeje (w Saab`ach czesto spotyka sie podgrzewane siedzenia i webasto). Jedyne do czego moglbym sie przyczepic to ze bez klimatyzacji dosc latwo jest dporowadzic do zaparowania szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzen jak na te klase samochodu spora. Nie ma problemu z pasazerami z przodu i z tylu.
4,0
Wyciszenie
Silnik diesla bez common raila jest wrecz niemozliwe wyciszyc idealnie, choc i tu sie producent samochodu postaral.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochod przy tej masie i takim silniku musi spalic nieco paliwa. Mimo to sprednie spalanie jest w okolicach tego co spala maluch benzyny :)
Naprawy sa na srednim poziomie cen, sporo zamiennikow na rynku upraszcza sprawe. Zapomniec przy tym trzeba o zamiennikach z Opla. Poza elementami zawieszenia praktycznie wszystko jest rozne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny Saab`ow 9-3 pierwszej serii nie zwalaja z fotela a za te cene mozna nabyc bardzo dobrze wykonany samochod.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma zwykle klopotow z drobiazgami. Jedynym mankamentem w 9-letnim obecnie samochodzie byl wyswietlacz komputera pokladowego i to jest wada dotykajaca chyba wszystkie Saaby z tych rocznikow. Reszta ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po dwoch latach eksploatacji i samochodzie ktory ma obecnie 240000km przebiegu nadal nie ma klopotow z usterkami podstawowych elementow samochodu.
Musze tu jednak zaznaczyc ze to moj drugi Saab 9-3 z tej serii i z poprzednim pojawialy sie klopoty z elektronika iukladem hamulcowym. Niemniej egzemplarz byl juz dosc \"zuzyty\". Niestety kupujac samochod uzywany trzeba liczyc sie solidnym przegladem samochodu o tym wieku.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 125KM 92kW
[l/100km]