Może nie jest to rakieta ale momencik silnika jest wystarczający do rodzinnych wypraw oraz samotnych szaleństw po mieście. Oczywiście szaleństwo 2,2TiD, a 2,3T to zupełnie inne rzeczy ale jak dla mnie jest w porządku. Elastyczność niczego sobie. Ciągnie równo, rzadko trzeba redukować. Zadbany odpłaci się niezawodnością.
Co do kultury - na biegu jałowym wyraźnie czuć drgania silnika - kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Skrzynia biegów
Zestopniowanie bardzo dobre.
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi. Może trochę za bardzo się przechyla ale jest ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu super. No może poza widokiem na sygnalizację świetlną - trzeba się pochylić żeby dostrzec górne światła kiedy stoi się jako pierwszy. Do tyłu trochę gorzej (środkowy zagłówek, bardzo pochylona szyba) ale to kwestia wyczucia i \"zżycia\" się z samochodem.
5,0
Ergonomia
Ergonomia jest dla mnie idealna - kwestia gustu. Nie ma zbędnych bajerów, stonowane kolory, intuicyjna obsługa, praktycznie wszystko pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik - zimą grzeje, latem chłodzi - co tu dużo pisać, po prostu działa jak należy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 182 cm wzrostu a fotel nie jest odsunięty jeszcze całkowicie do tyłu. Jako kierowca i przez moment pasażer (jak na razie tylko z przodu) nie mogę złego słowa powiedzieć o przestrzeni dla kierowcy/pasażera.
4,0
Wyciszenie
Mogło by być lepiej, choć nie ma co narzekać. Nawet przy 160km/h można normalnie rozmawiać ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę wyposażenie i masę samochodu jest bardzo dobrze. W mieście pewnie około 8-9 l/100km (zima: poranne grzanie, odmrażanie, skrobanie, itd.), trasa to też pojęcie względne - fotoradary, światła, przejścia, wsie, itd. Trasą Kraków - Trzebinia po resecie spalania w Krakowie udało mi się zejść do 6,4 l/100km (biorąc pod uwagę, że średnia wyjściowa komputera to 10l/100km myślę, zszedłbym niżej).
5,0
Stosunek jakość/cena
Skóra, pełna elektryka (szyby, fotele z pamięcią), klimatronik, fabryczny alarm, świetny system audio (oryginalny), mnóstwo cieszących i przydatnych, a czasami nawet zaskakujących drobiazgów. Po prostu SAAB.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Najczęstszą udręką są \"padające\" wyświetlacze klimatyzacji i radia oraz przepalające się żaróweczki wszelakiego podświetlenia. Drobiazgi ale irytujące. Wyświetlacze można naprawić niedrogo, a czasami we własnym zakresie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie żadnych - odpukać.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 125KM 92kW
[l/100km]