Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 I Hatchback

15 lat temu
Silnik 2.2 TiD 125KM 92kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 181 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 125KM 92kW 2001-2002 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Często mnie pozytywnie zaskakuje.
5,0
Całokształt
Biorąc pod uwagę mój poprzedni pojazd.
Wrażenia
4,0
Silnik
Może nie jest to rakieta ale momencik silnika jest wystarczający do rodzinnych wypraw oraz samotnych szaleństw po mieście. Oczywiście szaleństwo 2,2TiD, a 2,3T to zupełnie inne rzeczy ale jak dla mnie jest w porządku. Elastyczność niczego sobie. Ciągnie równo, rzadko trzeba redukować. Zadbany odpłaci się niezawodnością. Co do kultury - na biegu jałowym wyraźnie czuć drgania silnika - kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Skrzynia biegów
Zestopniowanie bardzo dobre.
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi. Może trochę za bardzo się przechyla ale jest ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu super. No może poza widokiem na sygnalizację świetlną - trzeba się pochylić żeby dostrzec górne światła kiedy stoi się jako pierwszy. Do tyłu trochę gorzej (środkowy zagłówek, bardzo pochylona szyba) ale to kwestia wyczucia i \"zżycia\" się z samochodem.
5,0
Ergonomia
Ergonomia jest dla mnie idealna - kwestia gustu. Nie ma zbędnych bajerów, stonowane kolory, intuicyjna obsługa, praktycznie wszystko pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik - zimą grzeje, latem chłodzi - co tu dużo pisać, po prostu działa jak należy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 182 cm wzrostu a fotel nie jest odsunięty jeszcze całkowicie do tyłu. Jako kierowca i przez moment pasażer (jak na razie tylko z przodu) nie mogę złego słowa powiedzieć o przestrzeni dla kierowcy/pasażera.
4,0
Wyciszenie
Mogło by być lepiej, choć nie ma co narzekać. Nawet przy 160km/h można normalnie rozmawiać ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę wyposażenie i masę samochodu jest bardzo dobrze. W mieście pewnie około 8-9 l/100km (zima: poranne grzanie, odmrażanie, skrobanie, itd.), trasa to też pojęcie względne - fotoradary, światła, przejścia, wsie, itd. Trasą Kraków - Trzebinia po resecie spalania w Krakowie udało mi się zejść do 6,4 l/100km (biorąc pod uwagę, że średnia wyjściowa komputera to 10l/100km myślę, zszedłbym niżej).
5,0
Stosunek jakość/cena
Skóra, pełna elektryka (szyby, fotele z pamięcią), klimatronik, fabryczny alarm, świetny system audio (oryginalny), mnóstwo cieszących i przydatnych, a czasami nawet zaskakujących drobiazgów. Po prostu SAAB.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Najczęstszą udręką są \"padające\" wyświetlacze klimatyzacji i radia oraz przepalające się żaróweczki wszelakiego podświetlenia. Drobiazgi ale irytujące. Wyświetlacze można naprawić niedrogo, a czasami we własnym zakresie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie żadnych - odpukać.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 I Hatchback