Karoseria
: Wrażenie jakie robi na drodze :D
Czy kupiłbyś to auto jeszcze raz? - tak ale z silnikiem benzynowym.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Pada turbina i pompa paliwa
Zawieszenie
: wahacze zintegrowane z tulejami - trzeba wymieniać całość
Inne
: Dużo oplowskich pierdołek pada
4,0
Całokształt
Ciągłe kłopoty z silnikiem rekompensuje niesamowity styl i niepowtarzalność samochodu. Jest po prostu piękny. Mam wersję SE z kremową skórą i pełną opcją.
Wrażenia
4,0
Silnik
2.2 TiD jeśli akurat działa to nie można zarzucić niczego. Świetna dynamika i elastyczność. W trasie przy 140km/h około 3000 obr. Straszliwie trzepie i b. głośny jak jest zimny. Jak się rozgrzeje znacznie lepiej.
3,0
Skrzynia biegów
Akurat u mnie haczy wsteczny (znana saabiarzom przypadłość) + pada synchronizator 4 biegu. Skrzynia fajnie zestopniowana, szkoda że nie ma 6-go biegu na trasy.
5,0
Układ jezdny
na 17-sto calowych felgach i oponach 215/45 trzyma się drogi jak przyklejony :)
Komfort
4,0
Widoczność
Nie narzekam, trochę słaba widoczność przez tylną szybę (spoiler i płaska szyba) ale lusterka nadrabiają. Poza tym ok.
5,0
Ergonomia
Saab - nic dodać, nic ująć. Brakuje jedynie schowków na drobne rzeczy poza tym super. Ogromny bagażnik. Każdy się dziwi jak go widzi. Szkoda że nie pomyślano raczej o większej przestrzeni z tyłu dla pasażerów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Webasto + dogrzewanie silnika + autom. klima. Rewelacja. W końcu szwed...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód bez zarzutów, tył baaaardzo skromny. Mało miejsca na nogi z tyłu. Przy wysokim kierowcy z tyłu nikt nie siądzie.
2,0
Wyciszenie
Na zimnym silniku tragedia. Później znośnie chociaż mogłoby być o wiele lepiej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spala średnio 7-7.5 litra. Praktycznie cały osprzęt silnika pasuje z Vectry. Gorzej z fachowcami. ASO zdecydowanie odradzam. Z niezrozumiałych przyczyn do Saaba nie ma oprogramowania w nieautoryzowanych serwisach - diagnostyka w ASO i naprawy gdzie indziej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Pomijając oplowski szajs pod maską cała reszta spisuje się świetnie. Auto kupiłem na pocz. 2007r z 1-szej ręki w Niemczech za 18.000 zł. Biorąc pod uwagę wyposażenie i \"image\" tego samochodu to jest bezkonkurencyjny.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak to w aucie z duzym przebiegiem - zawsze cos padnie. części tanie, dużo rzeczy można samemu zrobić. Polecam saabklub.pl - duże wsparcie saabowiczów.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Gdybym wiedział to bym kupił benzynę. Po roku bezawaryjnej jazdy padły: turbo, układ podciśnienia, EGR i kupę innych rzeczy. Ten silnik to jedno wielkie nieporozumienie. Ciągłe problemy z zapowietrzaniem. Mało fachowców, ASO chce oczywiście wszystko wymieniać za grube pieniądze. Trzeba samemu szukać i kombinować. Odradzam kupno Saaba 2,2 TiD. Benzyna może i pali więcej ale za to jest o wiele mniej awaryjna. Bardzo awaryjne pompy paliwa.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 125KM 92kW
[l/100km]