Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 I Hatchback

em_c@tlen.pl, 16 lat temu
Silnik 2.2 TiD 125KM 92kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 125KM 92kW 2001-2002 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wnętrze. Auto ma 150 000, 7 lat a w środku dzięki skórom pachnie ciągle miło i przyjemnie, siedzi się jak za sterami myśliwca. Na siłę wymyślam gdzie by tu pojechać byleby go prowadzić :)
5,0
Całokształt
Czarne 9-3 coupe z pakietem sport. 17calowe felgi, lotka od aero, sportowe progi, trochę zmodyfikowane zderzaki, przyciemniane lampy i szyby. Oczywiście wszystko fabrycznie! Prezentuje się i jeździ pięknie.
Wrażenia
5,0
Silnik
125KM może nie powala ale trzeba pamiętać, że Saab pierwszy montował turbiny do samochodów seryjnych więc zna się na rzeczy. Oszczędny z niezłą dynamiką.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą pewnie i przyjemnie. Czasami brakuje 6 ale jest to auto siedmio letnie.
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. W nieautoryzowanym serwisie gdy mechanik podniósł auto powiedział, że chyba sam sobie kupi saaba bo zawieszenie ma genialne.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra do przodu i na boki, do tyłu nieco utrudniona ale z pomocą przychodzą duże lusterka:)
5,0
Ergonomia
Jak to w Saabie. Wszystko pod ręką, idealnie spasowane. Żadne inne auto nie może pochwalić się taką oryginalnością (nawiązanie do myśliwców) jak Saab.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bez zarzutu. Przednia szyba odparowuje dość szybko. Szkoda tylko, że nie jest podgrzewana:(
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżdżę przeważnie sam więc wybrałem model 9-3 coupe. Dla 2 osób cudowne auto dla czterech już może być dość ciasne. Dla rodzinki polecam 9-3 5-cio drzwiowy, stanowczo odradzam coupe.
4,0
Wyciszenie
Gdyby nie głośny silnik (gdy jest zimny) byłoby idealnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie na poziomie 6,5-7.0 przy włączonej klimatyzacji i bez zbędnego oszczędzania. Najniższe jakie udało mi się osiągnąć to 5.0. Po mieście maks do 9.0. Niestety serwis autoryzowany jest bardzo drogi. Warto poszukać nowych części w hurtowni. Kosztują 30% tego co w serwisie a są oryginalne. Dla przykładu zawór EGR w serwisie 3800zł, ja kupiłem nowy za 1600zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Całokształt do 30 000. Przebija każdą vectrę, passata, mondeo, A4. Nigdy bym nie zamienił.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeździłem 9-3 5-ciodrzwiowym, miał 250 000 i nigdy nic się w środku nie zepsuło. W moim coupe od tumelu odkleił się podłokietnik.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawór EGZ. To chyba standard w tych autach. Odcięcie turbiny zmusza do szybkiej wymiany;)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 I Hatchback