Inne
: Wnętrze. Auto ma 150 000, 7 lat a w środku dzięki skórom pachnie ciągle miło i przyjemnie, siedzi się jak za sterami myśliwca. Na siłę wymyślam gdzie by tu pojechać byleby go prowadzić :)
5,0
Całokształt
Czarne 9-3 coupe z pakietem sport. 17calowe felgi, lotka od aero, sportowe progi, trochę zmodyfikowane zderzaki, przyciemniane lampy i szyby. Oczywiście wszystko fabrycznie! Prezentuje się i jeździ pięknie.
Wrażenia
5,0
Silnik
125KM może nie powala ale trzeba pamiętać, że Saab pierwszy montował turbiny do samochodów seryjnych więc zna się na rzeczy. Oszczędny z niezłą dynamiką.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą pewnie i przyjemnie. Czasami brakuje 6 ale jest to auto siedmio letnie.
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. W nieautoryzowanym serwisie gdy mechanik podniósł auto powiedział, że chyba sam sobie kupi saaba bo zawieszenie ma genialne.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra do przodu i na boki, do tyłu nieco utrudniona ale z pomocą przychodzą duże lusterka:)
5,0
Ergonomia
Jak to w Saabie. Wszystko pod ręką, idealnie spasowane. Żadne inne auto nie może pochwalić się taką oryginalnością (nawiązanie do myśliwców) jak Saab.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bez zarzutu. Przednia szyba odparowuje dość szybko. Szkoda tylko, że nie jest podgrzewana:(
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżdżę przeważnie sam więc wybrałem model 9-3 coupe. Dla 2 osób cudowne auto dla czterech już może być dość ciasne. Dla rodzinki polecam 9-3 5-cio drzwiowy, stanowczo odradzam coupe.
4,0
Wyciszenie
Gdyby nie głośny silnik (gdy jest zimny) byłoby idealnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie na poziomie 6,5-7.0 przy włączonej klimatyzacji i bez zbędnego oszczędzania. Najniższe jakie udało mi się osiągnąć to 5.0. Po mieście maks do 9.0. Niestety serwis autoryzowany jest bardzo drogi. Warto poszukać nowych części w hurtowni. Kosztują 30% tego co w serwisie a są oryginalne. Dla przykładu zawór EGR w serwisie 3800zł, ja kupiłem nowy za 1600zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Całokształt do 30 000. Przebija każdą vectrę, passata, mondeo, A4. Nigdy bym nie zamienił.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeździłem 9-3 5-ciodrzwiowym, miał 250 000 i nigdy nic się w środku nie zepsuło. W moim coupe od tumelu odkleił się podłokietnik.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawór EGZ. To chyba standard w tych autach. Odcięcie turbiny zmusza do szybkiej wymiany;)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 125KM 92kW
[l/100km]