Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 I Hatchback

wlkpoznan, 17 lat temu
Silnik 2.2 TiD 125KM 92kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 182 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 125KM 92kW 2001-2002 - Oceń swoje auto
3,77
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik i jego możliwości. 125KM to nie brzmi nawet przyzwoicie jak na takie auto. Jednak 60 lat turbinowej tradycji zrobiło swoje- przyspiesza genialnie. Świetne, krótkie hydrauliczne sprzęgło. Mała turbodziura przy spokojnej jeździe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Dwukostkowa pompa wtryskowa vp44 to śmiech na sali i świadome działanie bosch w celu pomnożenia własnych zysków tanim kosztem. Tandetna konstrukcja. Element śmiertelny przy 180kkm.
Silnik : Idiotyczne dojście do paska wielorowkowego. Zdjęcie koła pomaga.
3,0
Całokształt
Auto dla szczególnych ludzi- bardzo cierpliwych, dojrzałych. Rewelacyjny klimat i unikalna atmosfera. Ezoteryka. Jednakże rozwiązania zapożyczone z opel (GM), zepsuły już na dobre tą markę. Prawdziwe saaby odeszły wraz z "krokodylami" i ostatnimi 900.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacyjny- głośny, ale elastyczny niesamowicie. Dobrze dobrana turbinka daje mocne odejście. Dobra konkurencja dla większości benzyniaków. Można go przeciągać na każdym biegu z dobrym rezultatem. Redukcja też nie jest często konieczna. Wyprzedzanie w trasie na piątce to bardzo prosty manewr.
4,0
Skrzynia biegów
Dobre przełożenia. Jak to traktor- krótka 1 i 2, ale dramatu nie ma. Biegi wchodzą łatwo, bardzo krótki skok. Należy jednak lać tylko oryginalny olej GM- do zakupienia w serwisie.
4,0
Układ jezdny
Dobre rozwiązania. Dobre tłumienie drgań, rzadko co przenosi się na ster. Głupi pomysł z niewymiennymi gumami w wahaczu- trzeba wymienić całe ramię (na szczęście nie tak drogo- 450PLN serwis/strona). Tył bez zarzutu- pięknie sterowny. Oczywiście trzeba mieć dobre amory...
Komfort
4,0
Widoczność
Przód dobrze- kwestia przyzwyczajenia do płaskiej szyby i grubych słupków. Tył- gorzej, często korzystam z lusterek bocznych przy cofaniu- wsteczne wewnętrzne dużo nie pomaga.
5,0
Ergonomia
To coś co charakteryzuje tą markę- rewelacja! Siedzi się jak w myśliwcu, wszystko pod ręką, przemyślane, sprytne rozwiązania. Zero przypadku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobre, choć w porównaniu z innymi markami nie rewelacyjne wyniki automatycznej klimy. Trochę się na nią czeka jednak i pomimo wszystko czuć ją na przyspieszeniu. Świetna funkcja dogrzewania silnika przy -5*C. Szyby przy klimatronik nie mają prawa parować.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 193cm wzrostu, siedzę wygodnie, choć to nie mazda 6, która tu bije wszystkich na głowę. Trochę za mało miejsca na prawą nogę kierowcy. Długa trasa męczy tą kończynę przy jeździe bez tempomatu. Dużo za to miejsca na stopy- pedały świetnie odseparowane. Pasażerowie nie mogą narzekać, z tyłu jedynie mniej miejsca na nogi (porównanie z mazdą 6)
3,0
Wyciszenie
Słaby punkt samochodu- wyciszenie na grodzi prawie żadne. Do terkotu trzeba się przyzwyczaić. Silnik słychać zawsze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie jak na tą pojemność- dobre. Miasto: 7,5- 8l/100, trasa 5,0-6,5l/100. Części oryginalne- katastrofa, zamienniki- niepewne, często trzeba kombinować. Pomocne serwisy internetowe- dużo części można zamówić.
4,0
Stosunek jakość/cena
Byłoby doskonale, gdyby nie ta oplowsko/ boschowska mechanika. Jest to teraz lepsza vectra. Jednak za 30000PLN można mieć auto ze wszystkim chyba, co w tamtych latach było dostępne na rynku motoryzacji. Jest to w zasadzie "komfort posiadania" bardziej niż używania- to jedyna rzecz jaka została z saaba- płaci się za legendę i klimat.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
OK. akurat tą sferę da się przeżyć, choć wiele trzeba robić samemu (np.: podświetlenie z żaróweczek z wąsami do lutowania, czyszczenie zaworu EGR). Typowe usterki- awaryjność wysuwanej anteny i wycieraczek reflektorów (do zrobienia w domowym garażu).
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tragedia. Szczególnie bolesna rzecz, którą obecnie przerabiam- żywotność pompy wtryskowej to średnio ~180kkm (sam Bosch to przyznaje), brak zamiennika, brak rynku wtórnego, niemożliwość regeneracji (ten i późniejsze roczniki), bo Bosch ma umowę z serwisami. Cena przez serwis 13000PLN, bezpośrednio od Bosch- 10000PLN!!! 1/3 wartości auta. Możliwość regeneracji turbiny, ale i tak lepiej kupić nową, bądź ze świeżego trupa. Często zapychający się zawór EGR (na szczęście do samodzielnego czyszczenia) i zaworki podciśnienia.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 I Hatchback