Niepowtarzalna stylistyka i urok samochodu powoduje, ze nie jest dla mas. Solidnie wykonyny jesli chodzi o glowne podzespoly i blache, kiepska jakosc plastikowych drobiazgow, co jednak az tak bardzo mi nie przeszkadzalo. Mam do niego sentyment i dlatego zamienilem na kolejnego saaba.
Wrażenia
4,0
Silnik
Oceniam go dobrze za niezawodnosc. Kilka lat uzytkowania i 100 tys km bezawaryjnego przebiegu w moim wykonaniu to dosc dobry rezultat. Jedyne co wymienilem to szwankujacy wentyl podcisnieniowy - koszt 600 zl, mysle ze to stosunkowo niewielki koszt. Silnik powoli sie rozgrzewa, w temp. ponizej zera potrzebuje na to chyba kilkunastu minut i niestety nie wydaje wtedy zbyt milych dzwiekow.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu, przelozenia nie zawsze wchodza jak po masle, ale nie uwazam tego za wade. Bez awarii, bez pogorszenia jakosci z biegiem czasu, bez wyciekow oleju itp.
3,0
Układ jezdny
Przechyly na zakretach na boki, bujanie i niepewne trzymanie sie drogi, takze przy poprzecznych nierownosciach. Sredni komfort. Samochod ma spory przebieg ale wymienione amortyzatory i komplet gum w wahaczach. Tego typu reakcje nie powinny wystepowac. W modelu 9-5 czy w innych markach tego nie ma.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widocznosc wstecz, dobre lusterka, wycieraczka na tylnej szybie. Wysokie krawiedzie drzwi bocznych, slupki przy przedniej szybie i lusterka umieszczone w specyficznym miejscu ograniczajacym widok "na skos" i bok. Nie jest to optymalne rozwiazanie. Fakt, ze saab produkuje tez odrzutowce niestety niewiele tu zmienia.
5,0
Ergonomia
Funkcjonalne i proste rozwiazania. Wygodne fotele, za to niewygodne wsiadanie i wysiadanie. Trudno zauwazalny wlacznik swiatel przeciwgielnych, ale uzywa sie go rzadko. Podobnie przyciski otwierania okien. Mimo tego nie sa to dla mnie wady, ale raczej cechy saabowskiego stylu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zakladajac, ze akurat nic nie uleglo awarii, wentylacja i ogrzewanie dziala dobrze. Sterowanie wlotami nawiewu, silnik wentylatora, osuszacz w klimie niestety nie sa w moim przypadku bezawaryjne. Wymiana na nowe nie zawsze przynosi rezultaty. Te rzeczy nie zostaly dobrze zaprojektowane.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przod ok, z tylu ciasnawo.
2,0
Wyciszenie
Silnik pracuje glosno, zwlaszcza gdy jest zimny jest fatalnie. Zle wyciszona praca kol, czasami slychac jak tocza sie po asfalcie. To dla mnie zagadka, jak to w ogole jest mozliwe. Przy wyzszych predkosciach jest jako tako.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo oszczedny, w granicach 5-8l/100km. Co do przegladow i napraw pomimo pewnej egzotyki marki, zastosowano w wiekszosci przemyslane i dosc typowe rozwiazania techniczne (GM). Mozna naprawic prawie w kazdym warsztacie i wlasciwie obejsc sie bez ASO.
4,0
Stosunek jakość/cena
Rozsadna cena za oferowana jakosc.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sterowanie nawiewem, klopoty z radiem i cd, wyswietlacz komputera, zacinajacy sie przycisk otwierania okna, zacinajacy sie zamak bagaznika, zacinajace sie sterowanie lusterkami, osuszacz przy klimie, nie zawsze plynnie pracujacy zamek w drzwiach, wewnetrzna klamka otwierania drzwi to rzeczy ktore mnie zawiodly. Na szczescie czasem lubie wziasc srubokret do reki, wiec jakos to bylo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie zawiodl mnie w trasie, a to wazne bo najczesciej sporo podrozuje.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 115KM 85kW
[l/100km]