Nie byłem do końca przekonany czy to był dobry wybór ale po pierwszych kilometrach stwierdziłem ,że lepiej nie mogłem trafić :) Samochód był sprowadzony z Holandii jestem jego 3 właścicielem, kupiłem go od osoby która nie była hojna w naciskaniu na pedał gazu czego skutkiem było czyszczenie silnika i wymiana przepustnicy (wszystko zapchane nagarem). Jeśli ktoś zadba o wymianę oleju i filtrów będzie jeździł dłuuugo bo rozrząd na łańcuchu. Jeśli chodzi o części to nie przerażajcie się ceną bo można dobrać od vectry lub frontery. Radzę zrobić szybko oba nadkola z tyłu pomimo ocynku ruda żre.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobry toporny diesel, niestraszne mu mrozy. Bez problemu odpalałem go po 2 dniach stania w mrozach -20. Trzeba zwrócić uwagę na poduszki silnika, niestety słaby punkt tego samochodu.
4,0
Skrzynia biegów
Przy przebiegu 487tyś. km nie można wymagać ideału ale przy użytkowaniu nie sprawia problemu. Problem przy wrzucaniu wstecznego do poprawy blokada, przełożenia mogłyby być dłuższe.
5,0
Układ jezdny
Nie ma do czego się przyczepić, nie wymagajcie od tego samochodu, że przy 100km/h można wchodzić w zakręt :) Zawieszenie trwałe mieszkam poza miastem codziennie pokonuję drogę bardziej dziurawą od sera szwajcarskiego i przez pół roku ich efektywność spadła tylko o 15%.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma nic do zarzucenia, do przodu na boki i w tył wszystko widać.
5,0
Ergonomia
Lać paliwo jeździć, przy wymianach filtrów zależy od półek cenowych, jeśli chodzi o resztę części należy być wyrozumiałym :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą ciepło, latem dobrze klima chłodzi, samochód nie paruje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu idealnie jednak pasażerowie z tyłu mogą czuć lekki dyskomfort.
4,0
Wyciszenie
Słychać diesla zimą i latem jednak starą konstrukcję 2.2 ciężko wyciszyć .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli systematycznie wymieniasz podzespoły unikniesz wielkich kosztów ten samochód sam z siebie się nie psuje, jeśli lejemy dobre paliwo (żadne kombinowane przelewane nie wiadomo ile razy z bańki do bańki) nie będzie problemu z układem paliwa.
4,0
Stosunek jakość/cena
uważam, że przy obecnej cenie saaba, zadbany egzemplarz możemy kupić za około 5tyś dostajemy kawał dobrej maszyny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 115KM 85kW
[l/100km]