Silnik
: Padła skrzynia biegów po 270 tys. Być może z powodu trzymania ręki na dźwigni drążka.
Zawieszenie
: Notoryczne wymiany silentblocków.
Inne
: Uszkodzony dystrybutor nawiewu
4,0
Całokształt
Komfort jazdy i fajny silnik kontra problemy z zaw
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dość niezawodny, problemem jest głównie turbina. Nie wysilony, zwija się ładnie po wyjściu z turbodziury. Ładny moment pozwala wyprzedzać bez zmiany biegów (jak się ma powyżej 2200 obr/min). Niestety, miałem problemy ze zbyt wysokim doładowaniem, co objawiało się \"check engine\" i przejściem w \"tryb żółwia\" jeśli za mocno się depnęło przy dużym obciążeniu. Podobnie ma kolega w vectrze 2.2 125 KM (ten sam silnik tylko nowszy)
3,0
Skrzynia biegów
Niestety konieczna była wymiana po 100 tys przejechanych przeze mnie - podobno to od trzymania ręki na drążku - strzeżcie się :)
3,0
Układ jezdny
Jak dla mnie zbyt miękki i podatny na dziury. Praktycznie większość czasu coś stuka. Za to dość tolerancyjny dla poprzecznych nierówności.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie narzekam, chociaż raz nieomal przejechałem przechodnia bo zgrał mi się ze słupkiem. Fajny bajer to załączająca się automatycznie wycieraczka tylnej szyby przy cofaniu (w przypadku gdy mamy włączone wycieraczki)
5,0
Ergonomia
Patent z NightPanel bardzo przydatny w nocy, bardzo dużo przemyślanych dodatków. Kluczyk z blokadą skrzyni - dlaczego tego nie robią wszyscy? :) Dla takich drobiazgów kupiłem to auto.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety w większości egzemplarzy blokuje się dystrybutor powietrza - zacierają się łopatki czy coś a przekładnia sterująca się łamie. Totalny bubel, którego nie spodziewałbym się po takim aucie. Przy zakupie nowego sprawdźcie to.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu dużo miejsca, dla kierowcy i pasażera nieco mniej.
3,0
Wyciszenie
Niestety silnik jest słyszalny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik niezbyt nowoczesny, bardzo dobrze. Niestety niektóre części były dość drogie na początku, kiedy samochody jeszcze nie były tak popularne w Polsce, jednak teraz koszty serwisowania dość zmalały
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie początkowe koszty części byłoby nieźle. Nie taki Saab straszny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód nie jest upierdliwy, po 200-250 tys jednak należy się spodziewać awarii takich jak problem z dystrybutorem nawiewu, śniedzeniem styków w przyciskach zamykania szyb, siłowniku tylnej klapy czy spalony rezystor dmuchawy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejsza awaria to skrzynia biegów, używaną dostałem za 800 zł + 400 zł wymiana.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 115KM 85kW
[l/100km]