Plusy dodatnie:
Fajne i oryginalne auto, dobrze wyposażone i za niewielkie pieniądze. Bardzo wygodny na długi dystans (super fotele z przodu) i bardzo duży bagażnik. Bardzo niskie spalanie przy dość dobrych osiągach.
Plusy ujemne:
Awaryjność i ceny napraw!!! Mimo dobrego komfortu i oryginalnej stylistyki samochód bardzo słaby technicznie. Zwłaszcza silnik i jego osprzęt. SAAB ma dobre silniki benzynowe, ale diesel - strzał w kolano!
Wrażenia
2,0
Silnik
wibracje na jałowym biegu jak w dostawczaku
3,0
Skrzynia biegów
bez rewelacji, ale do przeżycia
5,0
Układ jezdny
wygodny, ale dobrze się trzyma w zakrętach rzy normalnej jeździe
Komfort
2,0
Widoczność
fatalnie do tyłu
4,0
Ergonomia
ogromny bagażnik
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo wygodne fotele
3,0
Wyciszenie
klekoczący diesel jak na samochód aspirujący do wyższej klasy średniej - kiepsko
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bardzo niskie spalanie, ale silnik zawodny a ceny napraw bardzo wysokie
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wyświetlacz SID pada w każdym aucie, trzeszczące elementy wykończenia wnętrza
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto było kupione w b. dobrym stanie - przegląd przedsprzedażowy w stacji SAAB. Po 5tyś padł zawór układu podciśnieniowego 500PLN, po 10tyś pompa wtryskowa regeneracja 3500PLN (nowa 15000PLN)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 115KM 85kW
[l/100km]