Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 I Hatchback

Jacek, 16 lat temu
Silnik 2.2 TiD 115KM 85kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 185 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW 1998-2000 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wspaniała pozycja za kierownicą, ogromny i funkcjonalny bagażnik, poczucie bezpieczeństwa w podróży.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : hałaśliwy i trochę nie pasuje do wizerunku Saaba; brak mu mocy
Układ elektryczny : wypalające się punkty wyświetlacza komputera pokładowego; przepalające się żarówki
Przeniesienie napędu : rozmiar opon tylko fabryczny - kupiłem auto z oponami o wyższym profilu, które ocierały na wybojach!
4,0
Całokształt
Dużo frajdy podczas jazdy, ale sporo frustracji przy kontaktach z serwisem; poza tym niemal idealne auto na dłuższe trasy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik hałaśliwy na zimno i podczas jazdy w mieście; w trasie nie przeszkadza. Elastyczność przeciętna, najlepiej zbiera się od 2000 obr./min.
4,0
Skrzynia biegów
Bez większych zastrzeżeń - czasami haczy trzeci bieg.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie sprężyste, nieco miękkie. Na szybkich zakrętach tył potrafi odrobinę zarzucić. Dobrze znosi obciążenie pasażerami i bagażem. Prowadzi się precyzyjnie, niezła frajda z jazdy jak na duże i ciężkie auto z przednim napędem.
Komfort
4,0
Widoczność
Słupki zasłaniają widok w zakrętach - czasami trzeba ruszyć głowę, aby mieć pełen obraz. Słaba widoczność do tyłu przy cofaniu, ale można się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Idealne fotele na trasę - po 1500 km brak zmęczenia! Wskaźniki bardzo czytelne, obsługa intuicyjna. Sporo smaczków uprzyjemniających eksploatację.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja z ręczną klimatyzacją - precyzyjnie i szybko chłodzi kabinę. Nagrzewanie zajmuje chwilę, ale dobrze działa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy większych pasażerach z przodu, z tyłu pozostaje niewiele miejsca na nogi. Idealny na cztery osoby. Podłokietniki z przodu i tyłu dopełniają obrazu komfortu.
3,0
Wyciszenie
Hałaśliwy silnik, szczególnie zimny i w mieście, na trasie niemal niezauważalny. Doskonałe nagłośnienie fabryczne pozwala zapomnieć o odgłosach auta.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie bardzo atrakcyjne. Kłopot z serwisem to nie cena, a przede wszystkim średnia kompetencja mechaników. Na niektóre nawet podstawowe części trzeba długo czekać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pojawiają się drobne usterki, ale nie wpływają na skuteczność dotarcia do celu - np. pęknięta szyjka wlewu oleju, nie chowająca się antena, niesprawne wycieraczki reflektorów, przepalające oświetlenie wskaźników i lamp zewnętrznych.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez półtora roku było kilka powodów do interwencji - m.in. wymiana czujników podciśnienia oraz położenia wału korbowego i cieknąca pompa wody.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 I Hatchback