Karoseria
: Wspaniała pozycja za kierownicą, ogromny i funkcjonalny bagażnik, poczucie bezpieczeństwa w podróży.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: hałaśliwy i trochę nie pasuje do wizerunku Saaba; brak mu mocy
Układ elektryczny
: wypalające się punkty wyświetlacza komputera pokładowego; przepalające się żarówki
Przeniesienie napędu
: rozmiar opon tylko fabryczny - kupiłem auto z oponami o wyższym profilu, które ocierały na wybojach!
4,0
Całokształt
Dużo frajdy podczas jazdy, ale sporo frustracji przy kontaktach z serwisem; poza tym niemal idealne auto na dłuższe trasy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik hałaśliwy na zimno i podczas jazdy w mieście; w trasie nie przeszkadza. Elastyczność przeciętna, najlepiej zbiera się od 2000 obr./min.
4,0
Skrzynia biegów
Bez większych zastrzeżeń - czasami haczy trzeci bieg.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie sprężyste, nieco miękkie. Na szybkich zakrętach tył potrafi odrobinę zarzucić. Dobrze znosi obciążenie pasażerami i bagażem. Prowadzi się precyzyjnie, niezła frajda z jazdy jak na duże i ciężkie auto z przednim napędem.
Komfort
4,0
Widoczność
Słupki zasłaniają widok w zakrętach - czasami trzeba ruszyć głowę, aby mieć pełen obraz. Słaba widoczność do tyłu przy cofaniu, ale można się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Idealne fotele na trasę - po 1500 km brak zmęczenia! Wskaźniki bardzo czytelne, obsługa intuicyjna. Sporo smaczków uprzyjemniających eksploatację.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja z ręczną klimatyzacją - precyzyjnie i szybko chłodzi kabinę. Nagrzewanie zajmuje chwilę, ale dobrze działa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy większych pasażerach z przodu, z tyłu pozostaje niewiele miejsca na nogi. Idealny na cztery osoby. Podłokietniki z przodu i tyłu dopełniają obrazu komfortu.
3,0
Wyciszenie
Hałaśliwy silnik, szczególnie zimny i w mieście, na trasie niemal niezauważalny. Doskonałe nagłośnienie fabryczne pozwala zapomnieć o odgłosach auta.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie bardzo atrakcyjne. Kłopot z serwisem to nie cena, a przede wszystkim średnia kompetencja mechaników. Na niektóre nawet podstawowe części trzeba długo czekać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pojawiają się drobne usterki, ale nie wpływają na skuteczność dotarcia do celu - np. pęknięta szyjka wlewu oleju, nie chowająca się antena, niesprawne wycieraczki reflektorów, przepalające oświetlenie wskaźników i lamp zewnętrznych.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez półtora roku było kilka powodów do interwencji - m.in. wymiana czujników podciśnienia oraz położenia wału korbowego i cieknąca pompa wody.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 115KM 85kW
[l/100km]