9-3 jest zbudowany na płycie podłogowej vectry i wiele elementów pochodzi z opla,chociażby chamulce.Nigdy nie byłem zwolennikiem opli bo to mało żywotne auta,ale za to częsci są łatwo dostępne i w umiarkowanych cenach.Gdy wsiadam do mojej 9-trójki coupe aero to uśmiech na twarzy sam się pojawia,bo wiem że jadę naprawę bezpiecznym samochodem(4 poduszki,abs,esp strefy kontrolowanego zgniotu) a dotego szybkim i żadko spotykanym na drodze.W stanach czy we włoszech takimi autami jedżą prawnicy i lekarze.W saabie nigdy nie zobaczycie ćwoka przyodzianego w dresiwo,tylko gościa który jes indywidualistą i ma poczucie estetyki oraz piękna.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezłe odejście-7,2 do setki mówi samo za siebie,doskonała elastycznoość,bez problemu przyśpiesza na każdym biegu.Na trójce od 60 do 150 km/h
4,0
Skrzynia biegów
Nie sprawia kłopotów,aczkolwiek jak dla mnie przełożenia mogłyby chodzić lżej
5,0
Układ jezdny
świetne prowadzenie i trzymanie się drogi
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
wszystko tam gdzie być powinno,sam nie poukładał bym tego lepiej
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
na tylnych fotelach jest troszkę ciasno,ale tylko wtedy gdy usiądą trzy tęższe osoby
5,0
Wyciszenie
Przy prędkości 200 km.słychać tylko szum powietrza
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy mocy 205 kucyków nie można się spodziewać żę będzie oszczędnie,przecież takiego auta nie kupuje emeryt na dojazdy do kościoła
5,0
Stosunek jakość/cena
Autko kupiłem w b/r, za 19 tys.myślę że to dobra cena biorąc pod uwagę inne marki z tego roku i z takim wyposażeniem
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobne wycieki z silnika i skrzyni biegów,ale każdy znawca marki zgodzi się ze mną że ten typ tak ma i nie należy zbytnio się tym przejmować
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padło sprzęgło kompresora klimy,w moim modelu akurat jest TRS 105 i do niego na rynku nie jest dostępne nowe,po regeneracji 500 zł.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 T 205KM 151kW
[l/100km]