Saab to bardzo komfortowe i szybkie auto. Ma swoje słabsze punkty, ale jeśli się dba, to jest w miarę bezawaryjne. Posiada niepowtarzalny styl i jest zaskakująco pakowne dzięki bardzo dużemu bagażnikowi. Niedługo będzie cenionym youngtimerem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik B205R jest udaną konstrukcją. Słaby punkt to lista zapłonowa, która kosztuje 1500 zł i jest sens kupować tylko oryginał. Aby wydłużyć jej żywotność warto zmieniać świece co roku i na dobry model (koszt ok. 150 zł za komplet). Słaby punkt to sprężarka klimatyzacji, która u mnie kilka razy kompletnie wysiadła (może to wina polskich serwisów). Jeśli ubywa wam płynu chłodniczego, sprawdźcie trójnik, często przecieka. Wyciek oleju jest często z łączenia skrzyni z silnikiem. Mój silnik miał blisko 200 000 km i nie czuć było przejechanych kilometrów. Bardzo dobrze znosił zasilanie gazem, zamontowałem instalację BRC 24 Sequent.
5,0
Skrzynia biegów
Automat 4-biegowy japońskiej firmy Aisin jest prosty, zmienia biegi płynnie i jest bezproblemowy. Trzeba regularnie wymieniać olej i będzie działał długo. Nie wrzucajcie na każdych światłach na luz, bo zepsuje się pozycjoner, który unieruchamia auto, nowy pozycjoner jest drogi, na szczęście można kupić używany w dobrej cenie.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest komfortowe, trwałe i dobrze utrzymuje samochód w ryzach. Jeśli wpadnie w poślizg, jest łatwy do wyprowadzenia. Przełożenie układu kierowniczego jest zbyt wolne przy szybkiej jeździe.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobrze, pionowa przednia szyba sprawia, że słupki nie zasłaniają drogi.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam, gdzie powinno być. Trzeba się przyzwyczaić do wielu przycisków w panelu klimatyzacji, ale to nie jest duży problem. Skórzane fotele są trwałe, ale w standardowej wersji są mało wygodne i słabo trzymają na zakrętach. Bagażnik jest bardzo duży, przewoziłem nawet łóżko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko grzeje i dobrze chłodzi, we wnętrzu jest wiele regulowanych kratek nawiewu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dość dużo miejsca, na tylnych fotelach jest już ciasno, dłuższa podróż dla dorosłych osób nie będzie specjalnie przyjemna.
5,0
Wyciszenie
Przy 200 km/h można spokojnie rozmawiać, nie czuć prędkości. Silnik pracuje bardzo cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są specjalnie drogie, jest to jednak poziom wyżej niż popularnych marek, jest wiele zamienników. Dzięki bardzo dużej internetowej społeczności Saaba jest mnóstwo części używanych w dobrym stanie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest bardziej awaryjny od legendarnego Saaba 900, ale kosztuje o wiele mniej niż konkurenci z tego samego segmentu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic wielkiego się nie działo. Elektryka nie sprawiała wielkich problemów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana listwy zapłonowej, zepsuta sprężarka klimatyzacji (nie da się jechać, bo jest na jednym pasku z alternatorem), pojawiły się pierwsze ogniska korozji na tylnych nadkolach.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 T 205KM 151kW
[l/100km]