Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 I Hatchback

MR, 12 lat temu
Silnik 2.0 T 205KM 151kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 226 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Saab 9-3 I Hatchback 2.0 T 205KM 151kW 2000-2002 - Oceń swoje auto
3,77
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie ma na rynku samochodu z tej klasy, dekady, o podobnej mocy, dającego taką frajdę z przyspieszenia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Odma, wrażliwość na nieudolny serwis.
4,0
Całokształt
Samochód dla indywidualistów, szybki, nietypowy, ładny - choć nie dla każdego. Rzadziej spotykany niż 90% innych marek. Powodujący ogromne przywiązanie, zarówno do siebie jak i marki(Saab w/g statystyk ma najwierniejszych klientów ze wszystkich marek!). Nieco drogi w utrzymaniu, potrafi dużo spalić. Wymaga dobrego mechanika, obeznanego w marce i bardziej świadomego właściciela. Specyficzny, którego się albo nie lubi, albo lubi bardzo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja - elastyczność rodem z diesla, spalanie w trasie przy spokojnej jeździe też potrafi zaskoczyć. Oczywiście przy szaleństwach potrafi dużo wypić, w końcu z czegoś ta moc się bierze.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia zestopniowana ewidentnie w trasę i autostradę, w mieście przy jeździe poniżej 50km/h nieco przeszkadzają przełożenia. Mechanicznie raczej wytrzymała, choć wrażliwa na \"katowanie\".
3,0
Układ jezdny
Bez rewelacji. Mocny silnik z napędem na przód i nieco kanapowe zawieszenie nie pozwalają na dobre prowadzenie przy agresywnej jeździe. Przeciętna trakcja na dwóch pierwszych biegach. Przeciętne hamulce do szybszej jazdy. Za to w sytuacjach awaryjnych zawsze bezpiecznie i bez poślizgów.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam pytań. Trochę przeszkadza tylny spojler, ale to już naprawdę upierdliwcom.
3,0
Ergonomia
Z jednej strony wszystko zwrócone w stronę kierowcy, świetnie przemyślane sterowanie, z drugiej... Bieda ze schowkami i brak podłokietnika w 99% egzemplarzy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetnie i mądrze działająca automatyczna klimatyzacja, w dodatku dająca się programować(domyślny kierunek i siła nawiewu, klima on/off/off poniżej konkretnej temp. itd...). Szybko nagrzewające się wnętrze i podgrzewane fotele, przy włączonej klimatyzacji nie istnieje parowanie szyb. Nawiewy na wszystkie 4 szyby boczne+na tylnych pasażerów. Jako opcja dostępne było podgrzewanie również tylnej kanapy!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W wersji 3D dosyć utrudnione wsiadanie do tyłu, zwłaszcza przy elektrycznie sterowanych fotelach, w których przy wsiadaniu kładzie się jedynie oparcie. W \"manualnych\", przesuwa się również cały fotel. Miejsca z tyłu dość przyzwoicie, choć raczej dla dwóch, nie trzech osób. Kierowca i przedni pasażer - rewelacja, w dodatku wybitnie wygodne fotele. Wnętrze niestety nieco już trąci myszką.
4,0
Wyciszenie
Dobrze, choć powyżej prędkości dozwolonych na autostradach, da się słyszeć gwizd spod uszczelek. Da się to \"stuningować\" w warsztacie obeznanym w Saabach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo - zależne od nogi, koszty przeglądów i napraw raczej wyższe niż niższe. Olej wymaga wymiany co 10 000km - taki pierwszy przykład z lewej. Z drugiej strony silnik świetnie znosi LPG.
3,0
Stosunek jakość/cena
Można tanio kupić i bardzo dużo włożyć. Można kupić drogo i nie włożyć nic.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zadbany egzemplarz nie będzie miał większych/uciążliwych problemów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Egzemplarze turbo z lat 2000-2002 mają fabrycznie problem z odpowietrzeniem skrzyni korbowej(odma). System jest dość rozbudowany w porównaniu do innych marek i wymaga okresowej wymiany. Zaniedbany prowadzi do zapchania rurek odmy, wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej i w konsekwencji zatarcia silnika. Samochody serwisowane w ASO przeważnie problem mają zażegnany. Gorzej z zaniedbanymi. Łatwo sprawdzalny stan rurek - polecam fora Saabowe. Silniki są też wrażliwe na słaby olej oraz rzadkie wymiany. Może to prowadzić do usterki panewek. Podsumowując - samochód zaniedbany będzie problemem, za to egzemplarz prowadzony przez dobrego mechanika(równie ważne jak właściciel!) zagwarantuje bezproblemową eksploatację.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T 205KM 151kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Saab 9-3 I

Liczba wpisów: 10

Saab 9-3 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Saab 9-3 I Hatchback