Silnik
: Daje mnóstwo zabawy. Nie spodziewałem się, że aż tyle.
5,0
Całokształt
Jeśli ktoś szuka dynamicznego auta z charakterem - to jest propozycja dla Ciebie! Daje mnóstwo radości z jazdy, pięknie wygląda (ach ten wzok przechodniów i sąsiadów...), stosunkowo niezawodne (jeśli spotkasz się z opinią, że Saab to złom i się psuje - jest to nieprawda totalna; silniki produkcji Saab/Sverige spokojnie przejeżdżają ponad 300 tys. km, a jeśli się o nie dba - 500 tys. km to nie problem). Ponadto sama marka SAAB - Svenska Aeroplan AktieBolag - ma bardzo duży prestiż (uważa się, że jest to samochód dla prawnika, architekta, dentysty... no i nabywca Saabolotu nie spotka się z opinią, że jest dresem - jak np. w przypadku BMW).
Jeśli ktoś lubi spotykać się w gronie moto-maniaków, to świetnie funkcjonuje Saab Klub Polska (www.saabklub.pl)! A na forum można się wieeeele dowiedzieć o tych samochodach :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny! Maksymalny moment obrotowy uzyskwiany juz od niskich obrotów pozwala na bezstresowe wyprzedzanie. No i moc... Bez problemu rozpędza się do ponad 200 km/h.
Turbo \"kręci się\" już od 2000 ob./min. (z własnych obserwacji), zjawisko turbodziury jest NIEODCZUWALNE.
Dźwięk silnika miły dla ucha (nie jest \"bezpłciowy\" jak chociażby w R4 BMW)
4,0
Skrzynia biegów
W moim egzemplarzu jest 4-biegowy automat (japoński Aisin), który nie sprawia problemów. Ma tryby \"sportowy\" i \"winter\" (na zimę - auto rusza z 2. [albo i 3? - nie pamiętam]) biegu. Szkoda jedynie, że ma ograniczenie do 330Nm... (co za bardzo nie pozwala na większe modyfikacje w silniku)
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie - doskonały. Dosyć twarde zawieszenie (take jak lubię ;) ). Opony 215/45 R17 również przyczyniają się do tego, że samochód świetnie trzyma się drogi. Jeśli ktoś szuka komfortu - polecam zwrócić się ku Saabowi 9-5 ;)
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznośc do przodu i na boki dobra, ale do tyłu - przeciętna (dobrze, że jest spojler na klapie, dzięki któremu mozna określić gdzie kończy się mniej więcej auto).
4,0
Ergonomia
OK, wszystkie potrzebne przyciski dobrze i logicznie rozlokowane. Dobra regulacja radia z kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najlepsza z jakim sie spotkałem. Bardzo wydajna klima i ogrzewanie. Gdy szyby zaparują - szybko para znika, gdy włączy się wentylację.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dobrze, z tyłu - tak sobie.
Bagażnik - porównywalne auta oferują o wieeeele mniej :)
3,0
Wyciszenie
W porównaniu do innych aut tej klasy - w środku jest dosyć głośno (ale nie na tyle, by nie dało się słuchac radia ;) ). Wyraźnie słychać pracę opon (ale to głównie ich rozmiar jest tego zasługą - 215/45) i przez to, że jest to dosyć kanciaty samochód - potrafi poszumieć opływające powietrze. Ale jest to w sumie niewielka wada, przy tym, co oferuje to auto.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uważam, że jak na 205-konne auto z automatem jest conajmniej bardzo dobrze.
Spalanie:
miasto - 11,5-15l/100km (w zależności od tego ile korków itp.)
trasa (tu duuużo zależy od tego czy noga jest ciężka, czy też nie) - przy lekkiej nodze: 7,5-8,5l/100km, przy ciężkiej - 9-12l/100km
Ceny części nie są wyższe od tych, które są stosowane w innych autach klasy Premium (BMW 3, Mercedes C. Lexus IS). Pokusiłbym się nawet o określenie, że są nieco tańsze
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie trudno się domyślić czytając moje powyższe wypowiedzi - rewelacja!!! Ze świecą szukać porównywalnego samochodu pod względem rocznika produkcji, mocy, wyglądu, prestiżu za pieniądze, za jakie można kupić dobrego Saaba.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
0 jakichkolwiek problemów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
0 jakichkolwiek problemów
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 T 205KM 151kW
[l/100km]