Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 I Hatchback

Pioterr, 15 lat temu
Silnik 2.0 T 205KM 151kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 165 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 I Hatchback 2.0 T 205KM 151kW 2000-2002 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Daje mnóstwo zabawy. Nie spodziewałem się, że aż tyle.
5,0
Całokształt
Jeśli ktoś szuka dynamicznego auta z charakterem - to jest propozycja dla Ciebie! Daje mnóstwo radości z jazdy, pięknie wygląda (ach ten wzok przechodniów i sąsiadów...), stosunkowo niezawodne (jeśli spotkasz się z opinią, że Saab to złom i się psuje - jest to nieprawda totalna; silniki produkcji Saab/Sverige spokojnie przejeżdżają ponad 300 tys. km, a jeśli się o nie dba - 500 tys. km to nie problem). Ponadto sama marka SAAB - Svenska Aeroplan AktieBolag - ma bardzo duży prestiż (uważa się, że jest to samochód dla prawnika, architekta, dentysty... no i nabywca Saabolotu nie spotka się z opinią, że jest dresem - jak np. w przypadku BMW). Jeśli ktoś lubi spotykać się w gronie moto-maniaków, to świetnie funkcjonuje Saab Klub Polska (www.saabklub.pl)! A na forum można się wieeeele dowiedzieć o tych samochodach :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny! Maksymalny moment obrotowy uzyskwiany juz od niskich obrotów pozwala na bezstresowe wyprzedzanie. No i moc... Bez problemu rozpędza się do ponad 200 km/h. Turbo \"kręci się\" już od 2000 ob./min. (z własnych obserwacji), zjawisko turbodziury jest NIEODCZUWALNE. Dźwięk silnika miły dla ucha (nie jest \"bezpłciowy\" jak chociażby w R4 BMW)
4,0
Skrzynia biegów
W moim egzemplarzu jest 4-biegowy automat (japoński Aisin), który nie sprawia problemów. Ma tryby \"sportowy\" i \"winter\" (na zimę - auto rusza z 2. [albo i 3? - nie pamiętam]) biegu. Szkoda jedynie, że ma ograniczenie do 330Nm... (co za bardzo nie pozwala na większe modyfikacje w silniku)
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie - doskonały. Dosyć twarde zawieszenie (take jak lubię ;) ). Opony 215/45 R17 również przyczyniają się do tego, że samochód świetnie trzyma się drogi. Jeśli ktoś szuka komfortu - polecam zwrócić się ku Saabowi 9-5 ;)
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznośc do przodu i na boki dobra, ale do tyłu - przeciętna (dobrze, że jest spojler na klapie, dzięki któremu mozna określić gdzie kończy się mniej więcej auto).
4,0
Ergonomia
OK, wszystkie potrzebne przyciski dobrze i logicznie rozlokowane. Dobra regulacja radia z kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najlepsza z jakim sie spotkałem. Bardzo wydajna klima i ogrzewanie. Gdy szyby zaparują - szybko para znika, gdy włączy się wentylację.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dobrze, z tyłu - tak sobie. Bagażnik - porównywalne auta oferują o wieeeele mniej :)
3,0
Wyciszenie
W porównaniu do innych aut tej klasy - w środku jest dosyć głośno (ale nie na tyle, by nie dało się słuchac radia ;) ). Wyraźnie słychać pracę opon (ale to głównie ich rozmiar jest tego zasługą - 215/45) i przez to, że jest to dosyć kanciaty samochód - potrafi poszumieć opływające powietrze. Ale jest to w sumie niewielka wada, przy tym, co oferuje to auto.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uważam, że jak na 205-konne auto z automatem jest conajmniej bardzo dobrze. Spalanie: miasto - 11,5-15l/100km (w zależności od tego ile korków itp.) trasa (tu duuużo zależy od tego czy noga jest ciężka, czy też nie) - przy lekkiej nodze: 7,5-8,5l/100km, przy ciężkiej - 9-12l/100km Ceny części nie są wyższe od tych, które są stosowane w innych autach klasy Premium (BMW 3, Mercedes C. Lexus IS). Pokusiłbym się nawet o określenie, że są nieco tańsze
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie trudno się domyślić czytając moje powyższe wypowiedzi - rewelacja!!! Ze świecą szukać porównywalnego samochodu pod względem rocznika produkcji, mocy, wyglądu, prestiżu za pieniądze, za jakie można kupić dobrego Saaba.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
0 jakichkolwiek problemów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
0 jakichkolwiek problemów

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T 205KM 151kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 I Hatchback 2.0 T 205KM 151kW
Średni koszt przejechania 100 km
55,50 zł
10,9
l/100km
13,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 I Hatchback