Układ elektryczny
: Tranzystor, regulujący prędkość obrotową dmuchawy, nie wytrzymał - kwestia kupna nowego i przylutowania.
Karoseria
5,0
Całokształt
Moje pierwsze auto - nie mogłem sobie wymarzyć niczego lepszego. Nie planuję go sprzedać, a jeździć nim do oporu, modyfikując to i owo, głównie jeżeli chodzi o sprawy mechaniczne (układ dolotowy i wydechowy).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje doskonale - zero problemów z wyprzedzaniem, nawet na piątym biegu, wystarczy dać mu chwilę (aż turbosprężarka zacznie działać) - spalanie jest adekwatne do ilości KM, więc nie ma na co narzekać.
4,0
Skrzynia biegów
Ciekawy pomysł z wymiennymi tulejami w dyferencjale - nie trzeba wymieniać całości. Niestety skrzynie są średnio precyzyjne (w porównaniu na przykład ze skrzyniami VW) oraz mało odporne na duże przeciążenia.
5,0
Układ jezdny
Czasem brakuje trakcji, szczególnie na 1 i 2 biegu - w trasie spisuje się bez zarzutu - wytrzymałe półosie i przeguby.
Komfort
5,0
Widoczność
Mała, ale za to niedużo pochylona przednia szyba, widoczność z tyłu również w normie - nie oczekuję niczego więcej.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, brakuje tylko większej ilości schowków i uchwytów na napoje - poza tym dostęp do przycisków jak najbardziej dobry.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma na co narzekać - dodatkowe nawiewy na tylne boczne szyby (wersja 3-drzwiowa), oraz przez tunel środkowy na tylną kanapę. Miałem jedynie usterkę regulatora obrotów dmuchawy - do samodzielnej naprawy (kwestia wymiany tranzystora).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca na nogi i głowę sporo, i z przodu i z tyłu. Fotele wygodne, nawet w dłuższej podróży.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie na średnim poziomie, choć mi nie przeszkadza, szczególnie, jeżeli chodzi o dźwięk silnika - czasem tylko pęd powietrza powoduje dość znaczny hałas, który słychać w kabinie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Naprawiany we własnym zakresie wcale nie jest drogi - ceny na przyzwoitym poziomie. Dobry dostęp do filtrów przy ich wymianie. Zużycie paliwa, jak na posiadaną moc, w normie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Spalanie i ceny niektórych części trochę wysokie, ale przyjemność z jazdy (choćby brak skrzypiących plastików we wnętrzu) na prawdę godna uwagi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Woda w bagażniku, naprawa dmuchawy, podstawowe naprawy ze względu na zużycie eksploatacyjne - we własnym zakresie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zużyte tuleje dyferencjału (cieknący olej ze skrzyni) - wymagany specjalista, wysokie koszty robocizny.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i T SE 185KM 136kW
[l/100km]