Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 I Hatchback

Strielok, 9 lat temu
Silnik 2.0 154KM 113kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 198 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Saab 9-3 I Hatchback 2.0 154KM 113kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kupiłem saaba, bo chciałem saaba. Nie znaczy to, że byłem jakimś fanatykiem marki. Raczej w ogóle nie jestem samchodziarzem. Kupiłem auto 10-letni, więc szukałem długo, tak samo jak szukałbym samochodu każdej innej marki. Kupiłem zadbany, serwisowany egzemplarz sprowadzony przez specjalistę od saabów i tak należy kupować auta - dzięki temu stałem się miłośnikiem saabów i nie wyobrażam sobie jazdy czymś innym. Nie bójcie się tym aut, ale też nie bierzcie pierwszego lepszego w podradomskim komisie, bo potem pretencje można mieć tylko do siebie, a nie do marki. Po 4 latach jazdy mam zamiar wsadzić w niego gaz, bo zacząłem robić większe przebiegi, i jeździć nim co najmniej kolejne 4 lata.
5,0
Całokształt
Wymarzone auto, które nie zawiodło mnie przez 4 lata. Mam nadzieję, że będzie tak przez kolejne 4, bo nie wyobrażam sobie przesiadki do innego samochodu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Spod świateł do świateł znajdą się bardziej dynamiczne auta. Ale wyprzedzanie 4 ciężarówek w normalnym ruchu drogowym to kilka sekund - i za to kocham ten silnik. Mam moc wtedy, kiedy jej potrzebuję.
5,0
Skrzynia biegów
Specjalnie poszukiwałem saaba w automacie. I jak większość osób, które zaczynają jeździć automatami, wiem, że do manuala już nie wrócę. Po prostu skupiam się na prowadzeniu samochodu, zamiast myśleć o tym, jaki bieg wrzucić. Skrzynia działa bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
Mam wrażenie, że samochód bardzo dobrze komunikuje się z kierowcą. Nie wiem, jak to określić, ale bardzo dobrze czuć, na co w danym momencie można sobie pozwolić. Wyraźnie też czuć zużycie takich elementów jak np. wahacze, dzięki czemu wiemy, kiedy nadchodzi czas na wymianę. Prowadzi się znakomicie. O wiele lepiej w moim odczuciu niż np. Audi A6 z tego rocznika, które jeździ jak czołg.
Komfort
4,0
Widoczność
Szybko się przyzwyczaiłem, ale pamiętam, że początkowo miałem wrażenie, że widzę mniej niż w astrze, dlatego jedna gwiazdka mniej.
5,0
Ergonomia
Tu naprawdę należą się brawa. To 15 minutach obsługuje się wszystko intuicyjnie, nie ma dziwnych pokręteł, które nie wiadomo, do czego służą. Wszystko jest pod ręką i dokładnie tam, gdzie się tego spodziewasz.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W czasie pierwszego serwisowania klimatyzacji mechanik był zaskoczony tym, jak wydajny jest to układ - to chyba wystarczając rekomendacja. Sprawdzał kilka razy, bo nie wierzył:-)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 183 cm wzrostu i wydaje mi się, że gdybym miał z 10 cm więcej, mógłbym mieć problem ze zmieszczeniem kolan. Przestrzeń dla kierowcy jest zdecydowanie w sportowym klimacie. Dla mnie jest super, ale duże osoby mogą mieć problem. Z tyłu jest mniej miejsca niż mogłaby na to wskazywać długość auta. Fotelik dziecięcy wpięty tyłem powoduje, że przedni fotel pasażera musi być przesunięty do przodu. No ale to akurat wszystko widać - nikt nie twierdzi, że przestrzeni jest więcej, niż jest w rzeczywistości. Auto raczej dla dwóch osób - dla rodziny polecałbym 9-5, zwłaszcza że małe dzieciaki parę lat muszą w fotelikach pojeździć. Przy fotelikach montowanych przodem nie ma problemu, my jednak chcemy jak najdłużej wozić brzdąca tyłem, bo tak jest bezpieczniej. Jest to nieco uciążliwe i kiedy ja prowadzę, żona jeździ z dzieckiem z tyłu, bo z przodu jest jej niewygodnie. Ale raz jeszcze - zaskoczenia tu nie było, wiedziałem, że tak będzie.
3,0
Wyciszenie
Do 100-120 km na godzinę jest super, powyżej mogłoby być zdecydowanie lepiej. To w zasadzie jedyna rzecz, która mnie trochę w tym samochodzie rozczarowała. Nie znam się, ale wydaje mi się, że nieco lepsze wyciszenie auta nie podniosłoby znacznie kosztów produkcji, za to komfort podróżowania autostradami wzrósłby znacznie. W samochodzie tej klasy oczekiwałem trochę większego komfortu akustycznego. W mieście w zasadzie silnik niesłyszalny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez 4 lata kosztował mnie mniej niż opel astra przez 2 lata. To chyba najlepszy komentarz. Pali tyle, ile powinien palić silnik 2.0 w automacie, więc na to nie mogę narzekać. Wiedziałem, że to nie yaris. Natomiast drogi koszt części to jakiś mit. Części kosztują tyle samo, co do innych samochodów tej klasy. Myślałem, że będzie dużo drożej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ponieważ ludzie boją się saabów, bo to "wynalazki", jak parę razy słyszałem, to w efekcie supersamochód ze świetnym silnikiem o dużej mocy, w pełnej skórze ze świetną klimą i pełną elektryką kupujemy w cenie jakiegoś nudnego, starego suzuki czy innej hondy. Jak chcesz mieć bardzo wygodne auto o sportowym charakterze za nieduże pieniądze i niedrogie w utrzymaniu - polecam saaba.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4 lata bezusterkowo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
4 lata bez żadnych napraw. Tylko raz wymieniłem klocki, raz wahacze, a poza tym tylko olej i płyny. Kiedyś coś w końcu padnie, ale życzyłbym każdemu, żeby mógł przejechać 4 lata bez żadnych napraw.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 154KM 113kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 I Hatchback 2.0 154KM 113kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,50 zł
11,0
l/100km
13,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 I Hatchback