Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 I Hatchback

Tomek, 14 lat temu
Silnik 2.0 154KM 113kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 262 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 I Hatchback 2.0 154KM 113kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Czemu byłem takiem baranem i wcześnij nie kupiłem saaba?
5,0
Całokształt
Jestem pod wrażeniem tego samochodu. Za naprawdę małe pieniądze kawał dobrej maszyny. Mało tego w tej cenie nie znajduję nic fajniejszego. Ni dość że frajda z jazdy za sprawą dużej mocy, to samochód doskonale wyposażony. Wszystko w elektryce, komputer pokładowy, elektroniczna klimatyzacja i doskonale grające audio. Jednym słowem samochód jedyny w swoim rodzaju lecz mało znany przez co nie doceniony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tutaj Saab ma najwięcej do zaoferowania. Poprzednia Alfa o podobnej mocy nie ma nawet startu. Turbo daje dużego kopa, dając naprawdę frajdę z jazdy. Dodam że można w silniku bezpiecznie zmienić oprogramowanie, tak by miał ponad 200KM. Silnik posiada spory zakres wytrzymałości, wiec jest to bezpiecznie. Wytrzymuje także bardzo duże przebiegi. Mój 260kkm i jest jak nowy! W alfie w tym czasie dwa kapitalne remonty. Mało tego wile osób wyciska po 300KM i więcej, jednak tu już potrzebna większa ingerencja niż nowy soft komputera. Rozrząd na trwałym łańcuchu, jedyna psująca się rzecz to listwa zapłonowa, używana ok.500zł,nowa kosztuje dwa razy tyle, która podobno wysiada po 100-200tyś. Tak czy inaczej i tak to drobiazg w porównaniu z silnikami innych marak, gdzie często przy tej mocy korbowody wyskakują przez miskę olejową.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko i przyjemnie, chociaż skóra na gałce zmiany biegów jakaś taka delikatna i jest u mnie przetarta, mimo małego przebiegu.
5,0
Układ jezdny
No, ponownie porównując do Alfy i jej słynnego zawieszenia, dla mnie i tak jest ono w saabie lepsze. Nie dość że wytrzymałe, to mimo że dość twarde, to jednak komfortowe.
Komfort
3,0
Widoczność
Tu na początku cofając tyłem miałem małe problemy. Ta szybka z tyłu jakaś mała i nie pomaga przy tym. Do przodu znakomicie.
5,0
Ergonomia
Wszystko jak trzeba i pod ręką. Chociaż niektóre elementy wymagają przyzwyczajenia się. Np. stacyjka oraz przełączniki od szyb i szyberdach są pomiędzy fotelami. Jest to jednak jak wspomniałem, kwestia przywyknięcia i w sumie fajnie że tak nie typowo. Najlepsze jak ktoś obcy siada za kierownicę i szuka stacyjki odruchowo przy kierownicy:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu wszystko jak należy. Klimatyzacja elektroniczna, robi dokładnie to co wyświetla na wyświetlaczu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu skórzane podgrzewane fotele. Bardzo wygodne. Z tyłu w sumie jak to z tyłu, podobno nie za wiele miejsca, ale samochód nie jest w sumie zbyt duży. Za to bagażnik olbrzym.
4,0
Wyciszenie
Silnik tylko szumi. Na wolnych obrotach niemal nie słyszalny. Jednak gdy pobudzimy turbinkę szum robi się już słyszalny, lecz nie hałas. Podczas normalnej jazdy 90-100 tylko szum opływającego powietrza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam instalację gazową, więc spalanie jest niskie, jednak na benzynie jeśli ktoś ma ciężką nogę ta moc wymaga trochę popić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Właściwi samochody te są niezawodne i nie ma w nich poważnych awarii. Wspomniana listwa może się zepsuć, którą wymienimy w 10min. Turbina bardzo mocna. Posiadam tzw. lekkie turbo, zupełnie niewysilone i trwałe, któremu przydał by się mały wirusik:)i nad którym myslę
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 154KM 113kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 I Hatchback