Inne
: klimat, to samochód z duszą, ma swoje humory, nietuzinkowy wygląd, naprawdę stałem się wielkim fanem marki od kąd go posiadam, jest użekający
4,0
Całokształt
bardzo lubię ten samochód, mimo wad nie chcę go na razie zmieniać
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik mam inny niż w opisie, a mianowicie 2.0 bez turbo 131KM(nie ma możliwości wybrać taki w opcjach), jednostka trwała i nie ma za bardzo co się popsuć jednak osiągi w porównaniu do wersji turbo nie zachwycają, wystarczy jednak do w miarę dynamicznej jazdy (czas 0-100km/h porównywalny do 1.9tdi115KM w audi,za bezawaryjność ocena do góry
3,0
Skrzynia biegów
w porównaniu do skrzyni auta które miałem wcześniej i jeszcze wcześniejszego czyli odpowiednio audi a4 i vw passat skrzynia wypada marnie, ogólnie nie jest jakaś straszna, ale precyzji jej brakuje
4,0
Układ jezdny
nie mam się do czego przyczepić, wszystko poprawnie
Komfort
5,0
Widoczność
jestem wysoki-195cm i nawet przy maksymalnie obniżonym fotelu nie widzę świateł jeśli stoję na skrzyżowaniu jako pierwszy, muszę się schylać, przednia szyba bardzo niska (ale to cabrio), tylnia szyba słaba jak na normalny samochód, ale jak na cabrio jest rewelacyjna, podgrzewana i szklana, a nie jakaś badziewna pleksa:) mimo minusów względem konserw daję 5gwiazdek bo to cabrio i w porównaniu do innych podobnych modeli jest super. Po zdjęciu dachu widoczność doskonała, nie ma porównania do niczego:P
4,0
Ergonomia
tu się zastanawiam jaką ocenę przyznać, niby ta szwedzka ergonomia legendarna, ale no właśnie legendarna... ja nie widzę tu nic specjalnego, wręcz w porównaniu do audi jest gorzej, chociaż nie źle, można się przyzwyczaić, chociaż te przyciski do szyb na środku to pomyłka ergonomiczna, wyjątkowo denerwująca
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie w zimie doskonałe, głupie pytania czy nie zimno w zimę są co prawda częste ale to czysta niewiedza, jest cieplej niż w normalnych, bo ma większą nagrzewnice, grzanie można również włączyć z otwartym dachem co pozwala na jazdę top down nawet w zimniejsze dni. Klima w ciepłe dni wydaje się być u mnie za słaba, ale to prawdopodobnie wina nie nabijania jej od dłuższego czasu. Wentylacja wzorowa szczególnie bez dachu, powyżej 120km/h to nawet za mocna:D
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na cabrio jest bardzo dobrze, 4 osoby mogą w miarę wygodnie podróżować. Super sprawa to możliwość złożenia tylniego oparcia, co pozwala na przewożenie długich przedmiotów, dwie deski snowboardowe i dwie pary nart mieszczą się spokojnie, do tego pojemny bagażnik i można wybierać się cabrio w góry:)
3,0
Wyciszenie
jak to cabrio, słabizna
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
szkoda że to nie turbo, spalanie podobne, wrażenia z jazdy dużo gorsze w moim, jednak większa bezawaryjność w jakimś stopniu to rekompensuje.
miasto 13,5 do 15 litrów gazu(zależy od warunków i sposobu jazdy)
trasa 10-11 litrów lpg
5,0
Stosunek jakość/cena
kupiłem okazyjnie za granicą za grosze, więc w moim przypadku ocena najwyższa
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
kontrolka airbag zaczęła się bez powodu świecić, chociaż wiem że z poduchami wszystko ok, prawdopodobnie taśma w kierownicy do wymiany... oryginalne radio cd do wymiany, nie czyta płyt(laser się posypał, czyszczenie nic nie dało).
Beznadziejnie debilne umieszczenie i kształt rurki do wspomagania, łatwo pomylić z uchem do holowania, co zresztą mi i kilku innym osobom zdarzyło się:/ ogólnie to nie jest nówka z salonu, ma prawo coś się zepsuć, ale nie jest to męczące i nie zdarza się często
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie było, odpukać w niemalowane
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 i SE 150KM 110kW
[l/100km]