Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 I Cabrio

akzerov, 6 lat temu
Silnik 2.0 T 185KM 136kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 195 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Saab 9-3 I Cabrio 2.0 T 185KM 136kW 1998-2003 - Oceń swoje auto
3,93
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczność, wciskanie w fotel od 90 do 140. Olbrzymia różnica między wersja 154KM 2.0t, a 185KM 2.0T (patrz filmy YouTube)
Zawieszenie : Wysoki prześwit - bez obaw można wjechać na polną drogę.
Karoseria : Przy stluczkach (murek, słupek itp.) z prędkością do 6kmh nic z autem się nie dzieje, elastyczne zderzaki wracają do pierwotnego kształtu. Sprawdzone ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Uciekający płyn chłodniczy
Układ elektryczny : Wyświetlacz klimatyzacji
4,0
Całokształt
Praktyczne usportowione auto. Świetne zarówno na weekendy jak i na co dzień.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysoka kultura pracy (można postawić monetę - nie przewróci się) i bardzo przyzwoite osiągi.
3,0
Skrzynia biegów
Trójka nie wchodzi idealnie. Po wpadnieciu w większą dziurę zdarza się, że wyskoczy bieg. Kilka razy przyblokowala się blokada skrzyni (za każdym razem pomagal WD 40)
5,0
Układ jezdny
Idealny
4,0
Karoseria
po 20 latach ani grama rdzy ( auto do 130k km jeździło we Włoszech, do 170k km w Danii )
Komfort
3,0
Widoczność
Jest nieźle. Bardzo duże lusterka, w lewym brak "martwej strefy". Widoczność ograniczają dość grube słupki przedniej szyby. Przy zamkniętym dachu trzeba stanąć sporo przed skrzyżowaniem, aby dobrze widzieć sygnalizacje.
4,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie powinno być. W kabriolecie brak dedykowanego przycisku centralnego zamka. (jest w wersji Coupé i 5d)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno chłodzenie jak i ogrzewanie działają rewelacyjnie (również przy otwartym dachu)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze. Z tyłu jak na Cabrio dobrze. Małym minusem jest to, że oficjalnie jest to auto 4 osobowe, ale od biedy i piec osób się zmieści.
3,0
Wyciszenie
Przy zamkniętym (i co istotne szczelnym) dachu jest słabo. Powyżej 90 kmh pojawiają się szumy, pow. 140 kmh już praktycznie nie da się rozmawiać. Co ciekawe kiedy dach jest otwarty jest jakby ciszej, aczkolwiek ze względu na wiatr maksymalna komfortowa prędkość podróżowania to ok. 130kmh O ile deska rozdzielcza i wnetrze są bardzo dobrze spasowane i nie wydają żadnych niepokojących dźwięków to problemem są trzeszczace szyby (szyby po otworzeniu i zamknięciu drzwi nie zawsze wchodzą idealnie pod dach, ale jakby do niego przylegaja) . W takiej sytuacji najlepiej delikatnie opuścić, a następnie ponownie domknac wszystkie szyby (jest od tego dedykowany przycisk). Po takim zabiegu problem zazwyczaj znika. W trakcie jazdy przy otwartym dachu bez względu na jakość drogi poza dźwiękiem wiatru i swistem turbiny nie slychac dosłownie nic. Mimo 20 lat samochód sprawia wrazenie jakby dopiero co wyjechał z salonu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście praktycznie nie jest możliwe zejście poniżej 13l, przy ok 140kmh spalanie wynosi 10l, jadąc 90-110kmh w trasie realne jest osiągnięcie 7.5l Dla gazu odpowiednio 15l, 11l, 9l Części nowe dość drogie, (zawieszenie od Opla nie pasuje ;)) na szczęście rzadko potrzebne. Używki tanie i szeroko dostępne (Saab 9-3 były popularnym samochodem w UK)
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu ocena może być tylko jedna, Saaba w Cabrio w niezłym stanie jeszcze niedawno można było dostać za ok 15k (zapomnijcie o sensownych ofertach poniżej 10k). Ceny prawdopodobnie będą rosły, ponieważ już teraz ze świecą szukac dobrej wersji 185 KM, nie mówiąc o Areo. Nie zmienia to faktu, że jazda tym autem (w szczególności przy otwartym dachu) to czysta przyjemność. Jedynym konkurentem (kabrio 4 osobowe) w zbliżonej, acz najczęściej wyższej cenie może być Volvo C70 z silnikiem T5. Koszty części i ew. napraw (wiele rzeczy można zrobić samemu, patrz: Haynes 4614 Saab 9-3) są znikome w porównaniu z autami 10 letnimi i nowszymi. Ew. montaż gazu to od 2k do 3.5k w zależności od warsztatu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Termostat oraz czujnik temperatury silnika. Drobne, ale trudne do zlokalizowania wycieki płynu chłodzącego. Mogą wystąpić problemy z podciśnieniem - szarpniecia na wysokich obrotach Problemy z wyświetlaczem klimatyzacji. Raz na jakiś czas antena nie schowa się do końca.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ja niestety miałem przyjemność wymiany uszczelki pod głowicą (strzelił wąż od chłodnicy i niestety auto się bardzo zagotowalo) silnik wytrzymał jeszcze 1000 km., stopniowo było coraz gorzej i gorzej, w końcu padł zupełnie. Niejako plus tego wydarzenia był taki, że z racji dostępu poza wymienioną uszczelka zarówno silnik jak i rozrząd zostały odświeżone. Na chwilę obecną nie mam z autem najmniejszych problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Saab 9-3 I

Liczba wpisów: 10

Saab 9-3 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Saab 9-3 I Cabrio