Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Grandtour

Lennyx, 11 lat temu
Silnik 1.9 dCi 130KM 96kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 146 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi 130KM 96kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Podoba mi się design tego auta.
4,0
Całokształt
Zastanawiałem sie nad różnymi markami, potrzebowałem rodzinne auto, kombi, ale nie za duże, które by ładnie wyglądało i miało lekkego sportowego ducha. Wybór padł na Renault Megane III Grandtour doskonale spełnia to zadanie, jestem bardzo zadowolony z zakupu, auto jest ekonomiczne, na razie nic się nie poważnego nie psuje, mam nadzieję że posłuży mi na dłużej. Podsumowując wygodne rodzinne auto, z fajnym wyglądem i ekonomicznym silnikiem. Polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Polowałem na bogatą wersję z tym silnikiem, słysząc nie za dobre opinie o 1,5 dCi. Francuzi bardzo dużo poprawili w tych silnikach po ostatnich wpadkach w Lagunie II. Praktycznie większość wad została wyeliminowana po 2009. Silnik bardzo miły dla ucha, jak jest zimny trochę bardziej słychać klekotanie w środku, jak się rozgrzeje można zapomnieć że jedziemy dieslem. Oczywiście najgłośniejsze klekotanie w dCi to ulga dla uszu w porównaniu z TDI szczególnie na pompowtryskiwaczach. Nie mam porównania z innymi autami ale dynamika silnika dla mnie jest OK, turbina się odzywa mniej więcej od 1800obr/min. Przy spokojnej jeździe bardzo ekonomiczny silnik, 130KM wystarcza na trasy do dynamicznej jazdy z rodziną oraz w mieście przy spokojnej jeżdzie
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo miękko, skok lewarka nie jest krótki, ale jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się jakieś haczenie lewarka i problemu z wrzuceniem biegu, skrzynia bardzo precyzyjna, sprzydaje się 6 bieg na autostrady obniza zużycie paliwa i obroty silnika.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest bardzo wygodne, widać że nowsze Renówki są bardziej sztywne niż dawniej, zawieszenie jest zestrojone bardziej jak w niemieckich samochodach, ale to akurat na plus, W kombi ma się wrażenie jakby uciekającego tyłu przy wchodzeniu przy dużej prędkości w ostry zakręt, ale wydaje mi się że zasługa dość wysoko zawieszonego tyłu, ale to akurat plus, przy komplecie pasażerów z tyłu auto nie siada na glebę jak w innych autach.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu wzorowa i na boki, nie przeszkadzają mi słupki, do tyłu jak to w kombi gorzej, fajnie wyglądające szyby z tyłu muszą się odbić na widoczności, ale tu akurat z pomoca przychodzą mi czujniki parkowania w tylnym zderzaku super sprawa, nic się z nimi nie dzieje i dobrze działają. Duże lusterka w których wszystko widać.
5,0
Ergonomia
Deska w Renault jest bardzo ładnie zaprojektowana, układ przycisków do klimatronika nie jest przeładowany niepotrzebnymi przyciskami, ekran nawigacji jest w idealnym miejscu, nie zasłania widoku do przodu, sterowanie radiem ogranicza się do sięgania do joysticka przy kierownicy, nie trzeba nic naciskać na radiu, bardzo wygodne rozwiązanie. Prędkościomierz elektroniczny, jakoś wcześniej nie lubiałem takich patentów, ale teraz uważam że to świetnie rozwiązanie, tym bardziej że cyfry są duże i są umieszczone w okręgu przypominającym zegary analogowe. Na pokładzie komputer pokładowy, z informacjami o zużyciu paliwa (chwilowym, średnim, dystans do stacji, komunikaty o stanie auta, dystansy itd.). Powyżej lewarka od skrzyni biegów posiadam joystick z przyciskami do pewnych funkcji sterowania nawigacją obok przycisk do tempomatu i ogranicznika prędkości, dużo schowków jak we francuzach. Wygodne fotele z regulacją siedziska a dla kierowcy z regulacją oparcia dla podtrzymania kręgosłupa, bardzo wygodne zagłówki które można fajnie regulować i nachylać w kierunku głowy, posiadam półskróre co dodatkowo podnosi prestiż auta, również boczki drzwi i kierownica i dżwignia ręcznego są również w skórze. Z tyłu dużo miejsca na nogi, pochylenie tylnej kanapy mogłobyć bardziej odchylone do tyłu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
2 -strefowy Klimatronik bardzo dobrze pracuje, klima w lecie bardzo dobrze chłodzi, nie nalezy przesadzać bo można się przeziębić, funkcja soft i fast albo powoli schładza wnętrze lub szybko jak to woli, w zimie przy ustawieniu temp na 19 stopni grzeje wnętrze auta praktycznie 2-3 min po włączeniu silnika, nie trzeba czekać na rozgrzanie silnika, funkcja odparowania przedniej szyby działa świetnie, 10 sek i wszystko widzimy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy pasazęrów o przeciętnym wzroście wystarczająco duzo miejsca, przy wysokich pasażerów po odsunięciu fotelów do tyłu może być mało miejsca, ale w połowie ich zakresu jest ok, Kombi ma większy rozstaw osi nie hatchback i tutaj mamy więcej miejsca w środku.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie bardzo dobre, diesla slychać tylko jak jest zimny i nierogrzany ale tak delikatnie, podczas jazy autostradowej słychać trochę diesla, ale szum powietrza zlewa się z odgłosem silnika i słuch od razu się do tego przyzwyczaja. Francuzkie diesle miały zawsze dobrą kulturę pracy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tę moc i pojemność spalanie bardzo dobre, na trasie można zejść do 6.0 l/100km, osobiście przy trasie mieszanej trochę trasy górzystej i miasta zeszłem do 6.3 l/100km. Przy jeździe w mieście nigdy nie przekroczyłem 7.0 l/100km. Komputer pokładowy trochę zawyża zużycie, kiedyś pokazał mi po zużyciu baku średnią 7.3 l/100km, a w rzeczywistości po przeliczeniu było 7.0 l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na ten rocznik stosunek jakości do ceny oceniam na bardzo dobry, nie kupimy z takim wyposażeniem dobrego rocznika wśród innych marek.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto mam na razie kilka miesięcy ma już 146 tys. Jak na razie musiałem zajrzeć do jednej żarówki podświetlającej tablicę rej. z tyłu (nie było styku). Również mam problemy z czujnikiem uderzenia od poduszek w prawym słupku, czasami auto na kompie zgłasza błąd, ale podejrzewam brak dobrego styku na wtyczce pod fotelem pasażera lub czujnik do wymiany. Ogranicznik prawych drzwi równiez do wymiany bo strzela podczas otwierania, podobno taka wada fabryczna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Standardowo po kupnie, wymieniłem pasek rozrządku z rolka i pompą wody, oleje, filtry, mieszki gumowe na przednich amorach bo pękły i spadły na dół, sworzeń prawego wachacza bo miał początki lekkich luzów noi standardowo przednie tarcze hamulcowe i komplet klocków przód i tył. Są to standardowe wymiany przy tym przebiegu. Innych awarii Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 27

Renault Megane III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Megane III Grandtour