Szukaj

Informacje o Renault Megane III Grandtour

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 trzecia generacja Renault Megane stylistycznie została upodobniona do Renault Laguny, choć część projektowych rozwiązań zapożyczyła także od prototypu o nazwie Megane Coupe Concept. Samochód względem poprzednika miał również większe rozmiary. Dostępny był w wariantach hatchback, kombi, coupe, jak również coupe-cabrio. Megane III przeszło dwie modernizacje (w latach 2012 oraz 2013), z czego tą drugą wprowadzono spore zmiany w wyglądzie auta. Renault Megane trzeciej generacji produkowany był również w wariancie sedan (od roku 2009) – odmiana ta sprzedawana była jednakże jako odrębny model o nazwie Fluence.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Długość 4559 mm
Szerokość 1804 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2037 mm
Wysokość 1507 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1534 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2019 mm
Rozstaw osi 2703 mm
Rozstaw kół - przód 1546 mm
Rozstaw kół - tył 1547 mm
Zwis przedni 862 mm
Zwis tylny 994 mm
Prześwit 120 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 890 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 884 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1475 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1436 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1418 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1379 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1762 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1600 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 524 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1100 mm
Wysokość bagażnika 505 mm
Szerokość bagażnika 1043 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 994 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1670 mm
Wysokość progu załadowczego 561 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

3,5
~grzegorzKK
Renault Megane III
Grandtour 1.5 dCi 110KM 81kW
Samochód z silnikiem 1.5 dCi to absolutny niespotykany dla mnie wcześniej bubel techniczny Powodem awaryjności sa wtryskiwacze piezodielekrycne Siemens CommonRail które dla obecnych polskich biopaliw natychmaist zapychają się i komputer zgłasza problemy ze ich sterowaniem. Wtryskiwacze Siemens Continental użytkuję średnio 10-20 tys km. Mogę jeszcze przedłużyć ich przebieg o kilka tys km ryzykując awarię silnika i lawetę (zapalona kontrolka "Check Engine"). Ze względu na niespotykaną awaryjność do tej przejchałem tym samochodem tylko około 50 tys km w ciągu 10 lat W tym czasie wymieniałem komplet wtryskiwaczy wymieniałem 2 razy. Koszt łączny ich wymiany to 10-12 tys. Ze względu na niespotykaną awaryjność wtryskiwaczy w bagażniku samochodu wożę cały zestaw remontowy aby w razie potrzeby na trasie próbować wymienić wtryskiwacze.
4,9
~BigMac
Renault Megane III
Grandtour 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Bardzo pozytywnie oceniam te auto. Przesiadka z A3 (wczesniej) i Audi A4 2004 2.5TDI 163km . I znacznie lepsze wrażenia z codziennej jazdy miejskiej niż poprzednimi autami .Bardzo dobrze wypośrodkowane pomiędzy wielkością pojazdu a pojemnością bagażnika, wygodą na tylnym siedzeniu. Dobrze przyspiesza od samego dołu, dobrze dobrane przełożenia, silnik pracuje najciszej spośród wszystkich aut tej klasy. Wyposażone we wszystko co potrzebne . Od 2 miesięcy poszukuję godnego następcy i Żadne nowe auto w salonie nie jest lepsze pod żadnym względem , jest po prostu NOWE, nie spala mniej , nie ma więcej miejsca, nie zbiera się lepiej ( jezdziłem Golf VII 1.4tsi 125km +finansowanie +rabaty wyprzedaży rocznika, Seat Leon SW FR 1.4 150km + wygląd, ale pojemnośc -, jezdzilo i hamowało znacznie gorzej niż VW, Skoda (skreślona za najgorsze wykończenie i cena +10k !! jak lepiej wyposażony golf) , Fiat Tipo Kombi 1.4Tjet( cena wersji w podobnym wyposażeniu to 80k po rabatach, utrata wartości ) oraz Megane 1.2TCE 130km w najbogatszej wersji ( okazało się najtańsze 72k i praktycznie wygrało casting ( wykonanie, ilość miejsca, wygląd) ale finansowanie było na spory - ( 5 lat leasing) . Plusy mojej MEGANE III : silnik, cisza do 120km/h (potem we wszystkich jest głośno...) , wyposażenie (czujniki świateł, deszczu, parkowania, navi TOM TOM, ) lakier jest twardy ( w dzisiejszych czasach to problem) a nie miękki jak japońcach + Spalanie , Klimatyzacja wydajna i nie śmierdzi ! Możliwość zamontowania niedrogiej instalacji LPG ! Minusy : brak hydraulicznej regulacji luzu zaworowego, odgłosy z pracy zawieszenia.
4,8
~Paweł
Renault Megane III
Grandtour 1.5 dCi 105KM 77kW
Zasłużone 5* w niecały rok przelatane 65 tys km. Miasto po Wrocławskich dziurach, trasy krótkie dalekie. Odpalam i jadę. Zero nie programowych wymian olej filtry co 10-13 tyś. Wymienione końcówki drążków, poza tym NIC kompletnie się nie dzieje z tym autem. Spalanie... jest to moje 13 auto 4 z dieslem, spalanie na poziomie 4,7 trasa do 7 w upały w mieście na klimie, rewelka i jeszcze brak seryjnie DPF. Z czystym sumieniem polecam!! Póki co NIE ZAMIENIĘ na nic innego :) chyba że na IV generacje :)
Średnie spalanie dla Renault Megane III Grandtour
7,3 – 9,8
l/100 km
4,9 – 6,2
l/100 km
8,7 – 10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Renault Megane III
Grandtour 1.5 dCi 85KM 63kW
Do miasta oraz do prędkości 110-120 km/h bardzo ekonomiczny samochód, niestety na autostrady się nie nadaje. Trasa autostrada A4 Katowice/Wrocław: przy staraniu utrzymywania prędkości przez całą trasę około 140-145km/h średnie spalanie 7,3 L/100km, przy utrzymywaniu prędkości 130-135 km/h średnie spalanie z trasy 6,7 l/100km, dopiero ekonomicznie się robi przy utrzymywaniu prędkości 120-125 km/h, średnie spalanie na poziomie 5,8 l/100km. Przy prędkościach powyżej 160km/h lepiej nie wspominać spalania :) Proszę nie wierzcie bajkopisarzom, którym na autostradzie Megane z tym silnikiem pali poniżej 5l/100km (owszem możliwe, nawet sporo poniżej, ale tylko gdy będziecie się toczyć 90-110 km/h... no ale nie wiem kto jeździ z taką prędkością po autostradach). Ja jestem jednak zadowolony, ponieważ z autostrad korzystam tylko kilka razy w roku, na co dzień średnie spalanie mam w granicach 5,2-5,6 L/100km - trasy (drogi krajowe)/średniej wielkości miasto. Jeżeli ktoś natomiast jeździ dużo autostradami, niech lepiej rozejrzy się za większym/mocniejszym dieslem.
6,7
Renault Megane III
Grandtour 1.9 dCi 130KM 96kW
Pisanie o 6,1 litra na 100km czy nawet o tych (XDXD) 5 litrach to pier*olony żart. Auto przy średnio dynamicznej jeździe pali 7,4 do nawet 8 litrów ŚREDNIO. Na długiej trasie robi sie 5/6 litrów, ale miasto czy cykl mieszany to pieprzony żart
11,3
Renault Megane III
Grandtour 2.0 16v 140KM 103kW
Samochód spali w trasie przy bardzo oszczędnej jeździe przy prędkość max 70 km/h - 7 l jednak przy krótkich trasach do 10 km średnie spalanie wyniesie ok 10 l. Na autostradzie przy prędkości ok 150 km/h - 13 l.

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 25
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Grandtour