Silnik
: Mimo 86 kw jest super , super jest też spalanie
5,0
Całokształt
Dotychczas jeździłem różnymi samochodami - Fordami (Escort potem Focus, Mondeo), Peugeotem 307 , Toyotą, mam zatem pewien punkt odniesienia. Warto w tym miejscu zaznaczyć, iż porównywanie 307 czy Eskorta a nawet Focusa II do Megane III to nieporozumienie - mogą to robić tylko Ci, którzy nigdy nie wsiedli do Meganki i nie przejechali się nią w dal. Moim skromnym zdaniem, samochody te dzieli bardzo wiele - przy całym szacunku do solidnego Focusa. Renault megane III zarówno na zewnątrz jak i w środku to wyższa półka, materiały wykończeniowe świetne, wszystko miłe w dotyku, tapicerka - bardzo miła dla oka, fotele przednie super wygodne . Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie ,komfort jazdy naprawdę świetny ( renenault odeszło od mieciutkiego galeratowatego zawieszenia i postawilo na kompromis dość szczywne ale i konfortowe)samochód wręcz przyklejony do drogi. Auto kupiliśmy dla mojej żony, ale muszę przyznać że przesiadając się czasem do niego z mojego Avensisa czynię to z dużą przyjemnością - Meganka III to samochód świetnie wykonany ( jak na tą klase auta to nie volvo )i frajdą nie lada jest go prowadzić. To z pewnością samochód dla ludzi, którzy oczekują czegoś więcej niż tylko posiadania pięciu drzwi i czterech kół czy przesadzam nie za taką kwote pieniędzy naprawde trudno coś fajnie wyglądającego a zarazem nie awaryjnego kupić ( megank zrobiła ogromny skok jakościowy i to jaki skok ) POLECAM z czystym sumieniem, a pomyśleć że skodę miałem kupić.
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
Dobre, krótkie, precyzyjne przełożenia. Do niczego jak narazie nie mogę się przyczepić
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny świetny - trzyma się drogi jak przyklejony, albo jakby miał na dachu postawiony taki wielki ciężarek. Zakręty pokonuje świetnie, a do tego w fotelach czuje się kierowca jak i pasażer bardzo komfortowo podczas przechyłów i wchodzenia w zakręty. Zawieszenie raczej twarde, wyczuwalne, dające poczucie pełnej kontroli bez efektu pływania. Fanom nieco ostrzejszej jazdy powinno się podobać - do spokojnej jazdy wystarcza aż nadto.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra, nie stwierdziłem żadnych braków, wjazd tyłem i przodem do garażu nie nastręcza problemów. Parkowanie bezproblemowe również.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu - bez zarzutu. ( czy to francuz ? )
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na 5 z plusem, klimatyzacja w upale chłodzi rewelacyjnie i czyni to w kilka chwil po odpaleniu silnika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190cm wzrostu i jestem dobrze zbudowany, po odsunięciu przedniego fotela na max - mam miejsca wbród. Niczego więcej nie potrzeba. Owszem, z tyłu usiądzie za mną tylko osoba niewysoka (nogi), ale już gdy prowadzi moja żona - ja mogę bezproblemowo siedzieć z tyłu. Co ważne - nawet przy moim wzroście przestrzeń pomiędzy głową a podsufitką jest przyzwoicie duża!!!
4,0
Wyciszenie
5 z plusem, cicho i przyjemnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
REWELACJA 4,8 litra na sto w mieśćie to często się nie zdarza u konkuręcji. Trasa 4,0 litra szok !!!
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
NIC ( to mnie najbardziej zadziwiło nawet zawieszenie,co jest czy to renault ? )
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 85KM 63kW
[l/100km]